Haina care a dus la crearea unui brand de peste trei miliarde de dolari
Toată lumea a auzit de Giorgio Armani, designerul italian preferat de personalităţi precum Lady Gaga, care i-a purtat creaţiile în turneele ”Monster Ball Tour” şi ”Born This Way Ball Tour”. Toţi îl adoră pentru stilul său curat, minimalist, lipsit de artificii, care a ajuns să fie pe placul femeilor şi bărbaţilor de orice rang, încă din anii 1960, când şi-a început cariera.
Dar v-aţi fi gândit că o singură piesă vestimentară din multele create de acest designer a fost cea care a dus la clădirea imperiului său de 3,3 miliarde de dolari? Este vorba de o jachetă clasică care a trecut testul timpului şi care continuă să fie dorită de orice femeie, o jachetă simplă, monocromă, cu un design masculin dar feminină şi elegantă în acelaşi timp, întocmai ca estetica ce stă la baza întregii creaţii Armani. Această jachetă a devenit subiectul unui scurtmetraj, proiectat la Milano chiar zilele acestea, în timpul Săptămânii Modei de la Milano, ce poartă numele ”A Jacket / Una Giacca” şi care este regizat de Michele Placido (nimeni altul decât Corrado Cattani din serialul ”Caracatiţa”).
„Jacheta pune accentul pe corp şi, de asemenea, oferă un sentiment de putere. Ea reprezintă unul dintre elementele fundamentale ale esteticii mele, o temă narativă care este fără îndoială provocatoare”, spune Geiorgio Armani, citat de InStyle, despre faimoasa jachetă.
Produs de însuşi Armani care recunoaşte că i-a plăcut mai mult decât se aştepta, scurtmatrajul ”A Jacket” spune, în imagini alb/negru alternate cu imagini color, povestea acestei jachete simple care a devenit piesa-cheie a unui brand de miliarde.
Implicarea lui Armani ca producător nu este deloc suprinzătoare având în vedere îndelunga lui legătură cu cinematografia: a devenit cunoscut pe plan internaţional în 1980, după ce actorul Richard Gere i-a purtat creaţiile „American Gigolo”, şi a îmbrăcat, de-a lungul vremii, nunumăraţi alţi actori pentru filme gen „The Untouchables”, „Ocean’s Thirteen”, „Mission Impossible: Ghost Protocol”, ”Wolf of Wall Street”.
”The Jacket” – în care joacă doi actori profesionişti, Sara Serraiocco şi Lorenzo Richelmy – a fost creat cu scopul de arăta lumii întregi puterea creaţiei dar şi de a sprijini ”Armani / Laboratorio”, o nouă iniţiativă destinată studenţilor de film din Milano (unii dintre aceştia contribuind chiar la finalizarea filmului).