HIDE&SEEK la Festivalului SoNoRo
Veşti bune: Se apropie Festivalul SoNoRo, ajuns la cea- de-a XII-a ediţie anul acesta, o ediţie cu totul specială.
Festivalul SoNoRo va avea loc anul acesta în perioada 27 octombrie – 13 noiembrie şi recomandă pentru cea de-a XII-a ediţie un joc de-a HIDE&SEEK, în care muzica de cameră va fi acompaniată de poezie, video art, fashion design şi un quest labirintic prin care festivalul îşi propune să-şi poarte publicul. Oraşele în care se vor desfăşura concertele Festivalului SoNoRo sunt Bucureşti, Timişoara, Cluj şi Braşov.
Cea de-a XII ediţie a Festivalului SoNoRo va fi susţinută de 50 de artişti din 15 ţări, dintre care îi menţionăm pe Gilles Apap, Ruxandra Donose, Giovanni Sollima, Max Baillie, Philippe Graffin, Daniel Rowland, Răzvan Popovici, Diana Ketler, Marc Bouchkov, Vladimir Mendelssohn, Justus Grimm, Henri Demarquette, Zoran Markovici, Storioni Trio şi Kamerata Kronstadt, condusă de dirijorul Cristian Oroşanu.
Publicul va fi incitat, intrigat, invitat să se costumeze şi purtat printr-un labirint concertistic. The Eternal Child, Réverie, The Labyrinth, Lost and Found, In Disguise, Seven Last Words, Master of Games, Wear your other side: Dr. Jekyll of Mr. Hyde? sunt doar câteva dintre temele concertelor, ce vor avea loc în spaţiile deja consacrate ale Festivalului – Palatul Cotroceni, Cercul Militar Naţional, Sala Auditorium a Muzeului Naţional de Artă, Ateneul Român sau Sala Radio, dar şi în locuri cărora SoNoRo le va adăuga şi această nouă destinaţie de sală de concert: Aula ASE, Palatul Bragadiru, Casa Boema, din Cluj, sau noua aripă a Carului cu Bere, din Bucureşti.
„Imaginaţi-vă un amplu joc de-a v-aţi ascunselea SoNoRo în oraş, un adevărat regal pentru public care va putea juca „hide & seek” prin buclele lui Guliver, alături de lilipuţi, va afla de ce unele concerte poartă nume neobişnuite precum „Haydn Sick“ sau „Lost and Found“ şi va trebui să caute minotaurul în săli secrete de concert, va asculta elita lumii muzicale interpretând un repertoriu vast, captivant şi plin de noutăţi, va fi invitat chiar să respecte un dress code fantezist pentru a intra în joc şi a deveni mai mult decât un spectator. Pregătiţi-vă pentru o ediţie SoNoRo de excepţie!” – Răzvan Popovici, Directorul Executiv al Festivalului SoNoRo.
După introducerea de succes a Sălii Radio în circuitul concertistic al festivalului de anul trecut, SoNoRo revine tot aici cu un program exclusiv Mozart-Wagner intitulat OPERA SENZA OPERA. Pe lângă două capodopere ale creaţiei mozartiene – Concertul „Jeunehomme“ pentru pian şi orchestră şi „Simfonia Concertantă” pentru vioară, violă şi orchestră – acompaniate de Kamerata Kronstadt, sub bagheta lui Cristian Oroşanu, publicul o va putea asculta pe rafinata mezzosoprană Ruxandra Donose în „Wesendonck Lieder“, într-un aranjament inedit pentru voce şi sextet de coarde.
Maratonul concertistic de o zi iniţiat anul trecut cu aMUSEbouche, va fi reiterat anul acesta duminică, pe 29 octombrie, cu Labyrinth, un parcurs de trei concerte, ce va debuta la ora 11.00, la Caru’ cu Bere, în noul spaţiu destinat evenimentelor culturale, va continua la ora 16.00, cu un concert la Arcub – Hanul Gabroveni, unul dintre partenerii tradiţionali ai Festivalului SoNoRo, şi se va încheia la Qreator, la ora 19.00, cu un concert la fel de nonconformist precum noul spaţiu deschis recent în Bucureşti, avându-l ca protagonist pe violonistul francez Gilles Apap.
Un alt moment important al Festivalului va fi interpretarea capodoperei lui Joseph Haydn Ultimele şapte cuvinte ale Mântuitorului pe cruce pentru cvartet de coarde, vineri, 3 noiembrie, la Banca Naţională a României, acompaniată de poezii recitate de bincunoscutul actor si director al Festivalului Internaţional de Teatru Sibiu, Constantin Chiriac.
Concertele SoNoRo din Bucureşti se vor încheia cu tradiţionalul concert de la Ateneul Român, unde, de data aceasta ascultătorii vor fi invitaţi să caute tema în variaţiunile unor mari capodopere ale muzicii printre care se numără Cvintetul cu clarinet de Johannes Brahms şi Cvartetul cu două violoncele al lui Anton Arensky.