Invitaţie la concert. Ascultaţi-l pe violoncelistul Andrei Ioniţă! - LIFE.ro
Sari la conținut

După ce acum câteva săptămâni a apărut pe scena Studioului „Mihail Jora” a Radiodifuziunii Române, pe 9 şi 10 iunie Andrei Ioniţă va evolua si pe scena Ateneului Român sub sigla Filarmonicii „George Enescu”. Născut în 1994 la Bucureşti, violoncelistul Andrei Ioniţă a câştigat în 2015 prestigiosul Concurs Internaţional „Ceaikovski” de la Moscova. În prezent, studiază la Universitatea de Arte din Berlin, clasa prof. Jens Peter Maintz şi, desigur, are în faţă o carieră strălucită.

De dimineaţă am asistat la repetiţia concertului din această seară şi… emoţia şi încântarea întâlnirii cu acest artist nu pot fi cuprinse în cuvinte. Ascultându-l, m-am pierdut în timp şi spaţiu şi am înţeles, de abia acum, în întreagă profunzimea şi adevărul lor, vorbele poeţilor: „A cânta este cu adevărat un alt fel de a respira” (Rainer Maria Rilke) şi „Atunci când cuvintele pleacă, începe muzica” (Heinrich Heine).

Violoncelistul Andrei Ioniţă. Foto: Hepta

Prezenţa violoncelistului Andrei Ioniţă este copleşitoare. Nu e cazul să vorbesc de tehnica instrumentală, de acurateţe stilistică, de varietatea inepuizabilă de culori sonore sau de implicare în interpretare căci toate aceste patru deziderate au fost împlinite desăvârşit. Pot doar să spun că Andrei Ioniţă trece uşor dincolo de note, dincolo de partitură şi reuşeşte să facă artă cu adevărat, să facă muzică cu adevărat. O apariţie carismatică de o forţă uriaşă în faţa căreia te pleci fericit. Îi stau alături dirijorul maestru al baghetei, Christian Badea şi Orchestra simfonică a Filarmonicii George Enescu într-o formă desăvârşită. Partitura aleasă pentru cele două seri este mai puţin cunoscută publicului bucureştean care are astfel şansa să descopere o lucrare splendidă compusă de englezul Sir Edward William Elgar (1857 – 1934) în trena unui moment istoric extrem de tensionat, Primul Război Mondial. Concertul op.85, în mi minor pentru violoncel şi orchestră a fost scris în vara anului 1919 şi poartă în el întreagă  greutatea unei experienţe tragice în care, obiectiv, disperarea se amalgamează cu speranţa într-un aliaj/ limbaj/ expresivitate unice.

Andrei Ioniţă este bursier al Deutsche Stiftung Musikleben şi, prin generozitatea acestei fundaţii, cântă la un violoncel realizat de Giovanni Battista Rogeri la Brescia în 1671.

Mai trebuie să adăugăm că programul serii se completează cu  Simfonia nr. 3 de Johannes Brahms.

Detalii despre concerte aici

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora