Iulia Victoria Neagoe, parfumierul pentru care joaca din copilărie s-a transformat în business de nișă - LIFE.ro
Sari la conținut

Iulia Victoria Neagoe a știut de mică ce-și dorește să facă în viață. Și-a descoperit pasiunea pentru parfumuri încă de la 4 ani când însă nu știa s-o numească. Mirosea tot ce îi ieșea în cale, culegea flori și le macera pentru a găsi aroma perfectă. Viața a dus-o pentru o perioadă pe o altă cale și așa a ajuns ca o fată delicată, desprinsă parcă din altă apocă, să termine Facultatea de Construcții și apoi să și predea în domeniu. La un moment dat și-a dat seama că visul ei din copilărie este la fel de puternic, așa că a plecat să studieze Biochimia în Austria. Așa a apărut Luviane, o parfumerie artizanală naturală de lux de unde poți cumpăra sau unde îți poți construi propriul parfum, după placul și inspirația ta.

Iulia, spune-mi, te rog, cum ai ajuns tu să faci parfumuri.

Aveam în jur de 4 ani când am început să fiu interesată de plante. În familia mea s-au păstrat foarte multe tradiții legate de plante și de folosirea lor în scopuri terapeutice. Am învățat cum se culeg plantele, la ce folosește fiecare și mai ales cum sunt integrate în tot felul de combinații pentru diverse scopuri. Pentru mine era doar o joacă la momentul respectiv, iar diferența era că eu le amestecam de fiecare dată după miros.

Unde ai crescut tu de aveaţi obiceiurile astea legate de plante?

Eu m-am născut și am crescut în București însă petreceam destul de mult timp undeva la 40 de kilometri de oraș, unde trăiau mătușile bunicului meu. Acolo am descoperit toate aceste lucruri. Ele au dus din generație în generație tradițiile plantelor folosite în scop terapeutic pe care le-am „furat” și eu. Am început ușor-ușor să macerez încă de pe atunci. Nu știam la acea vreme că din cele mai multe flori nu se poate obține mare lucru în urma procesului de macerare pentru că sunt sensibile la prezența oxigenului sau la temperaturi ridicate și se ofilesc fără să-și lase aroma în uleiul vegetal. Cert este că toată joaca din copilăria mea a fost legată în permanență de combinații de frunze, flori, rășini, ierburi și cam tot ce găseam. Chiar și când mă jucam cu păpușile tot amestecuri din plante le pregăteam sau când mă jucam de-a doctorul preparam medicamente din plante și în orice joc integram povestea maceratelor. Nu le spuneam parfumuri la vremea aceea pentru că văzusem și mirosisem destul de puține ținând cont că pe atunci aveau parfumuri doar cucoanele din anumite cercuri. Mama le-a numit la un moment dat macerate și așa le-a rămas numele. Familia mea a observat de atunci că am simțul mirosului foarte dezvoltat.

Încerc să îmi imaginez ce e în mintea unui copil de 4-5 ani care alege plantele după miros. Ce simţeai? Îţi transmiteau ceva?

De când mă știu am raportat totul la simțul olfactiv. Dacă îmi spuneai despre un lucru mov, mă gândeam la flori mov și mai ales la mirosul florilor mov. Mereu am asociat lucrurile cu mirosul florilor. Dacă ai văzut filmul Parfumul sau dacă ai citit cartea, acolo cred că este cea mai relevantă prezentare a vieții unui parfumier pentru că nu este vorba despre o meserie ci despre un mod de viață.

Iulia Victoria Neagoe

Sunt tot felul de exerciții pe care le face un parfumier pentru a-și păstra din punct de vedere calitativ și cantitativ simțul olfactiv la cote ridicate și chiar pentru a dezvolta anumite zone ale acestuia. Practic tot ce înseamnă miros în jurul meu mă ajută în acest proces.

E un fel de: te alege meseria pe tine, nu tu pe ea?

Da, este mai mult decât evident acest lucru. Tocmai din acest motiv este ideal ca această abilitate să fie descoperită de la vârste fragede. Primii 7-8 ani sunt cei mai importanți pentru că în această etapă puiul de om descoperă prin miros lumea înconjurătoare iar simțul olfactiv este primordial. Apoi vin din urmă și celelalte simțuri și nu mai există focus pe miros. Poate că unii, deși au avut această abilitate, nu au fost descoperiți la timp și s-au pierdut pe drum. Este într-adevăr o meserie care te alege iar cei care fac istorie în Arta parfumurilor se nasc cu acest har.

La un moment dat însă visul tău a luat-o pe o altă cale, diferită de ceea ce îţi doreai şi simţeai.

N-aș spune că a fost o cale diferită pentru că eu am făcut mereu pentru mine sau pentru cei din jur produse parfumate. Dicționarul spune că parfum este orice miroase, definiție cu care nu sunt de acord, dar conform cu această definiție pot spune că eu am făcut în permanență parfumuri doar că a venit momentul să merg la facultate și cea mai la îndemână variantă a fost Facultatea de Construcții. Ai mei nu și-au permis să mă trimită la o școală de parfumerie așa că, dacă tot mă descurcam bine la matematică, a fost un lucru firesc. Mai ales că am destui ingineri în familie.

După primul an am avut momente de revoltă pentru că nu îmi plăcea domeniul. Am vrut să renunț, dar pentru că eram ambițioasă am hotărât să merg mai departe. În paralel am făcut și Psiho-Pedagogie pentru că cealaltă parte din familie era formată din profesori, iar eu am moștenit acest talent de a preda. Mi-am dorit să predau, iar faptul că am ajuns să predau parfumerie este maxim din ce mi se putea întâmpla în acest plan. Dacă profesoratul mi s-a potrivit, ingineria este complet opusă felului meu de a fi.

Tu oricum dai impresia unei doamne din alte timpuri.

Da… și în facultate eram percepută ca fiind un pic cam ciudată tocmai pentru că eu eram visătoare într-o lume reală și concretă. Și atunci eram destul de boemă și a fost complicat să țin pasul, dar sunt genul de om care dacă își propune ceva, se ambiționează și îl duce la bun sfârșit. Acum știu că acesta nu e neapărat un lucru bun, dar la vremea aia, la 20 de ani credeam că tot ce zboară se mănâncă.

Ai făcut Construcţii, ai făcut Psiho-Pedagogie. Ce ai mai făcut până te-ai întors la parfumerie?

După Facultatea de Construcții a urmat un master pe care l-am ales astfel încât să mă ajute orice aș face în viață: Management. Am învățat astfel și marketing suficient cât să nu mă dau cu capul de pereți atunci când am început business-ul. Am lucrat și în Construcții o perioadă foarte scurtă și chiar am participat la studiul de prefezabilitate al Tribunei oficiale a Stadionului Național „Lia Manoliu”. Am și predat structuri timp de 9 ani la Facultatea de Arhitectură. Acolo însă am experimentat predatul într-un mod boem și unic.

Structuri şi boem în aceeaşi propoziţie sună destul de dubios.

Da, pare o contradicție, dar am reușit să predau o materie destul de strictă unor tineri artiști, că doar arhitecții sunt și ei niște artiști, în așa fel încât să mă înțeleagă. Le-am vorbit pe limba lor pentru ca ei să poată aplica ușor noțiunile mai departe în meseria lor și nu doar să ia o notă de trecere la un examen. Am găsit o metodă care ne-a ajutat pe toți: pe mine m-a împlinit, iar pe ei i-a ajutat să devină profesioniști. Mă bucur acum să văd că mulți dintre ei au realizări și proiecte frumoase ceea ce înseamnă că au înțeles ce le-am povestit în timpul facultății.

Dar înainte de a preda am aplicat în Austria la Biochimie și la Istoria Artelor pentru că îmi doream să învăț cât mai multe despre istoria parfumurilor.

Te-ai întors, în sfârşit, la parfumuri.

Da, îmi era clar că asta vreau să fac. Și în România mi-aș fi dorit să lucrez într-o parfumerie, chiar și mass-market, dar pe vremea aceea abia începeau să apară.

În Austria a trebuit să aleg între cele două variante din cauza limbii. Masterul de Biochimie era în limba engleză, iar cel de Istoria Artelor, în germană. Chiar dacă am început să învăț germană din clasa a IV-a, una este ce se învață la școală și alta, limba nativă. Mai mult decât atât, era vorba despre termeni tehnici și specifici pe care nu îi stăpâneam și am ales să urmez Biochimia păstrând opțiunea de a frecventa cursurile care mă interesau de la Istoria Artelor, pe care le traduceam împreună cu alți colegi din germană în engleză. Am finalizat studiile fără să îmi susțin dizertația pentru că m-am întors acasă, provizoriu, m-am îndrăgostit și m-am măritat. Între timp am făcut și lucrarea cu acordul profesorilor și când vine momentul potrivit o și susțin.

Iulia Victoria Neagoe, în perioada în care studia Biochimia în Austria

Mă plâng de multe ori că nu am timp însă în acea perioadă mergeam la cursuri, urmam și un curs suplimentar de limbă germană la o altă instituție, făceam voluntariat la Marionnaud și la un boutique de parfumuri din centrul orașului. Cu toate astea mai găseam și timp să mă plimb și să vizitez diverse locuri.

Până la urmă cum te-ai apucat de parfumerie la modul serios şi cum ai transformat-o într-un business?

Soțul meu m-a încurajat să transform pasiunea în business. S-a gândit că dacă tot fac parfumuri pentru apropiați, aș putea să merg mai departe și să diversific publicul într-un context oficial și să obțin și venituri din asta. Nu știam mare lucru atunci de branding, etichete și alte detalii. Am avut însă o fixație de la început: calitatea recipientelor și a produsului în sine. Am ales sticle rezistente și de calitate și am căutat mereu să mențin standardele. Uitându-mă în urmă realizez că instinctul și intuiția au funcționat și chiar dacă nu părea prioritar, am ales din prima clipă un logo, am înregistrat brandul la OSIM și am creat un context coerent. Deci, branding intuitiv.

Am făcut acest pas în 2013 când aveam deja 3 parfumuri care se regăsesc în colecția Miresme Românești și lucram la parfumul pentru femei însărcinate și mame care alăptează, acel parfum dedicat ipostazei de mamă.

Iulia Victoria Neagoe

Ce înseamnă un astfel de parfum? Ce are el special?

Înseamnă că este realizat doar din ingrediente permise în sarcină, trimestrele 2 și 3 și în perioada de alăptare. Mamele știu că este o perioadă complicată, mai ales când vorbim despre miros. De multe ori în acest context femeile nu suportă mirosuri de nici un fel, dar sunt și femei care pot folosi parfum și chiar își doresc asta. În acest caz este important cu ce dau pe piele, ce miros, ce mănâncă și în general tot ce folosesc.

Și în cazul parfumului natural trebuie mare atenție pentru că sunt ingrediente care pot dăuna. Busuiocul și salvia se utilizau pe vremuri pentru provocarea avorturilor. Salvia are și un rol important în oprirea lactației. Patchouli, care este un ingredient foarte iubit de parfumieri pentru că pe lângă miros este un bun fixator, are rol circulator. L-aș pune pe aceeași poziție cu mesteacănul și, ca exemplu pe înțelesul tuturor, cu aspirina care are contraindicații în perioada sarcinii. Am dat doar câteva exemple, dar sunt destul de multe ingrediente cu restricții în perioadele menționate.

Ai avut cliente dornice?

Da. Cele mai multe preferă varianta de parfum solid pentru că are un miros mai suav, adaptat stării și potrivit pentru a fi mirosit de copilul care stă mai mult la piept. Între timp însă clientele au mai primit o opțiune și anume parfumul pentru copii pe care l-am creat ca mărturie pentru botezul fetiței mele. Și acesta a fost creat cu mare grijă, doar din ingrediente care pot fi folosite de la zero luni, dar având alcool îl recomand de la 6 ani în sus. Și acesta se potrivește din punct de vedere al ingredientelor și viitoarelor sau proaspetelor mame.

Mi se pare că ai transformat parfumurile în bijuterii, la propriu, nu doar că ai făcut şi bijuterii cu parfum.

Este adevărat, sunt foarte diferite față de produsele de pe piață. Poate pentru că nu prea respect tiparele sau ce scrie în cărțile de specialitate. Mi-a spus o pasionată de parfumuri acum ceva vreme că fac parfumurile cu sufletul. Mi-a plăcut mult ideea și dacă mă gândesc la câtă bucurie pun în parfumurile pe care le creez, este o remarcă potrivită. Este simplu: pun bucurie în produse și oamenii primesc bucurie ambalată în sticlă de parfum.

Iulia Victoria Neagoe

Metodele pe care le-am ales pentru realizarea parfumurilor sunt diferite de cele uzuale pentru că a lucra exclusiv cu ingrediente naturale necesită niște abilități suplimentare și un alt traseu față de cel obișnuit. De regulă, parfumurile 100% naturale sunt destul de simple ca miros pentru că este dificil să duci procesul la bun sfârșit dacă sunt concentrații mari de esențe sau dacă ingredientele au vâscozități diferite. Pentru că sunt alergică la compuși de sinteză și mai ales la cei sintetici și nu îi pot folosi în procesul de producție, mi-am dorit și am reușit să creez formule cât mai complexe care să aibă calitate superioară.

Explică-mi puţin partea asta cu alergia la sinteză. Eu nu am mai auzit până acum de aşa ceva.

Pot să apară tot felul de reacții de la stări proaste, migrene până la sufocare. Spre exemplu eu, în cadrul unor lucrări practice din perioada studiilor, am avut stări proaste cu dureri de cap, sufocare, reacții ale pielii… Mi-a fost destul de greu în acel context apropo de compușii artificiali pentru că aveam reacții agresive la propriu.

Dar ce e sinteza asta, practic?

Pe înțelesul tuturor, compușii de sinteză se obțin din molecule naturale care sunt multiplicate sau transformate în laborator prin adăugarea unor ingrediente artificiale. Iar compușii sintetici eu îi asociez cu poliesterul.

Sinteza este foarte răspândită în industria parfumeriei și are rolul ei. De exemplu, atunci când se dorește utilizarea unui anumit miros care nu se poate obține pe cale naturală. Sunt încă multe flori din care încă nu s-a reușit extracția, dar mirosurile lor sunt apreciate și dorite în parfumuri. Atunci, de cele mai multe ori se recurge la sinteză.

Pentru a face extracții din plante pentru care distilarea sau macerarea nu sunt potrivite, se fac extracții cu solvenți. Este dificil de găsit solventul potrivit pentru a face extracția pentru că sunt foarte multe condiții, una dintre ele fiind că nu trebuie să reacționeze cu planta pentru a putea fi eliminat ulterior. Dacă este ales greșit pot rămâne reziduuri și atunci ingredientul final nu mai poate avea grad alimentar.

Personal aleg ingredientele care au specificat gradul alimentar în fișa tehnică. În acest fel le pot folosi fără grijă și în parfumuri și în cadrul Terapiei prin parfum.

Cum îţi alegi temele, aromele?

În mare parte totul este despre mine și despre ce îmi creează mie bucurie și emoție. Mă raportez la public mai mult când vorbim despre un parfum personalizat sau în cadrul serviciilor, în special cel de Terapie prin parfum unde totul este despre nevoile publicului.

Chiar și în colecția dedicată Reginei Maria, pe care o consideram până de curând doar despre ea, am intervenit pentru că parfumul nou, Iris, este despre una dintre florile ei preferate dar și despre floarea mea preferată. Din acest motiv și povestea acestui parfum este una mult mai complexă pentru că sunt practic două povești.

Colecția DOR este despre emoțiile mele și modul în care am transpus în parfumuri un zbor de păsări, un apus plin de magie, armonia pe care am perceput-o între cer și mare și atmosfera dinaintea unei furtuni pe mare.

Într-un fel este modul meu de comunicare cu Universul și nu spun asta doar metaforic. După ce am lansat parfumul despre care ți-am povestit mai devreme, pentru femei însărcinate și mame care alăptează, am rămas însărcinată. După o lună de la lansare, mai exact.

Am integrat în parfumuri ingredientele mele preferate din bucătărie: cafea, ciocolată și miere. Colecția Simfonie Gurmandă a fost completată și cu parfumul cu cognac chiar dacă nu prea consum alcool. Aș transforma în parfum orice din jurul meu. Sigur că povestea costă pentru că ingredientele sunt scumpe și de multe ori aleg să transform dorințele și emoțiile cele mai puternice.

Spune-mi cum ai creat tu colecţia dedicată Reginei Maria. Ce înseamnă Regina Maria pentru tine?

Este un personaj pe care l-am admirat dintotdeauna. Când am lansat cel de-al doilea parfum din colecția Florile Reginei, Reverie, am fost întrebată ce i-aș spune Reginei Maria dacă m-aș întâlni cu ea. Am răspuns automat: „I-aș spune că o iubesc!” După ce m-am auzit spunând asta m-am întrebat la modul cel mai serios dacă am înnebunit. Și mi-am dat seama că este mai mult decât admirație ceea ce simt față de ea.

Acum câțiva ani nu aveam curajul să îi dedic ceva, adică să mă manifest public în acest sens. M-a încurajat mult Iulia Gorneanu prin atitudinea ei față de Regina Maria și tot ce înseamnă ea pentru noi. Îmi aduc aminte că aveam deja făcut primul parfum din colecție, Violete și era așa, ca un secret pe care simțeam că îl am cu Regina Maria. Iulia mi-a povestit că organizează un eveniment dedicat Reginei Maria și m-a întrebat la acel moment ce parfum pregătesc în acest context. Așa am transformat secretul în primul parfum din colecția „Florile Reginei”. Apoi au venit de la sine toate poveștile.

I-am citit jurnalele, i-am aflat secretele și i-am admirat picturile. Mă simt oricum ca și când aparțin acelei epoci, iar felul în care mă îmbrac de cele mai multe ori mă dă de gol. Uneori chiar mă străduiesc să mă adaptez cu ținutele epocii în care suntem acum, dar nu prea îmi iese. Și atunci când îmi cumpăr lucruri din magazine sau de la designeri, îmi atrag atenția tot lucrurile care se raportează la perioada de acum 100 de ani.

Iulia Victoria Neagoe

Mă bucur că ai adus în discuţie acest subiect pentru că am observat şi eu pasiunea ta pentru ii, pentru altfel de ţinute.

Să știi că nu este ceva studiat, iar uneori chiar încerc să ies din zona asta. Când merg cu copilul în parc chiar dacă îmi pun blugi cu Mickey Mouse, în partea de sus pun tot ii sau bluze cu volane, broderii și alte detalii pe care le consider foarte feminine. Chiar și pantofii mei sunt cu volane.

Parcă eşti din epoca aia romantică.

Așa sunt de când mă știu. Chiar și în vremurile în care nu aveam acces la designeri, ci doar la zona de mass-market tot altfel mă îmbrăcam. Acum, din fericire, am multe ii, unele cu vechime iar altele noi, ii urbane cum sunt denumite. Am și ii făcute pe comandă din borangic și paftale vechi recondiționate. Pasiunea pentru ie și costumul tradițional se vede încă de când eram mică, dovada fiind pozele în care sunt îmbrăcată în costum național cu ia moștenită de la bunica, pe care am dat-o mai departe fetiței mele.

Crezi că te-ai născut într-o epocă nepotrivită?

Este posibil. M-am gândit și eu la asta, dar de curând mi-am dat seama că ținutele mele sunt o combinație între trecut, prezent și viitor. Argintiul care este nelipsit din ținutele mele și pe care sunt sigură că l-ai observat este asociat cu călătoriile în spațiu și costumele de astronaut și aduce cu el ideea de viitor. E o combinație și probabil că sunt bucăți de suflet adunate de pe unde le-am pierdut.

Şi bijuteriile tale cu parfum spun o poveste.

Am găsit la un moment dat într-un magazin de antichități un recipient/bijuterie din argint, în miniatură, de pe o centură chatelaine din Epoca Victoriană. Pe vremea aceea rochiile nu aveau buzunare și pentru că doamnele au fost în toate epocile strângătoare a apărut această centură pe care se puteau agăța diverse miniaturi: forfecuță, portofel, sticluța de parfum/recipient vinegretă etc.

Parfumul în general are legătură cu intimitatea, cu budoarul iar bunele maniere spun că este nepoliticos să întrebi pe cineva cu ce parfum s-a dat. Bine… pe mine nu mă ajută deloc politețurile în acest context (n.r.: râde). Dar revenind la poveste, bijuteria cu parfum părea un fel de revoltă asumată a femeii din acea epocă pentru că practic își devoala publicului un capitol destul de intim. Poate și din cauza restricțiilor pe care le aveau femeile în acele vremuri. Cert este că momentul în care am văzut acea bijuterie în magazinul de antichități am avut o revelație și poate pentru că și eu sunt de felul meu rebelă mi-am dorit să readuc povestea bijuteriilor prețioase cu parfum.

Tu îi oferi omului şi posibilitatea de a-şi crea propriul parfum.

Da, sunt mai multe variante de personalizare. Parfumul personalizat pe care îl creez de la zero în funcție de ce vrea clientul și pentru care omul trebuie să vină, să descoperim împreună prin diverse conexiuni cu alte domenii ce emoții și amintiri olfactive are. Este o variantă completă și complexă care durează și costă destul de mult. Iar durata și costurile pot crește pentru că de la o întâlnire la alta starea clientului se modifică și chiar dacă emoțiile și amintirile rămân neschimbate, efectul este diferit. Din acest motiv este indicată varianta în care clientul își creează sub îndrumarea mea o formulă proprie.

Iulia Victoria Neagoe

Are la dispoziție peste 100 de esențe naturale pure din care alege și pe care apoi le combină. Eu în acest timp explic, povestesc ce e de făcut și intervin doar dacă este cazul ca să nu stric povestea personală a clientului. Având o experiență vastă pot presupune dinainte cum va mirosi formula finală, în ce direcție s-ar duce mirosul și care din arome devin note principale. Este important pentru că fiind vorba despre un proces de lucru exclusiv cu ingrediente naturale reacțiile între ingrediente au loc în timp iar uneori poate dura și câteva săptămâni. Pe măsură ce clientul miroase esențele trece prin diverse procese pentru că i se activează emoții și amintiri pe baza cărora se construiește formula. Este important în acest caz ca parfumul să fie despre omul din fața mea, să îl reprezinte și să se identifice cu el.

Ai observat ca fiica ta să-ţi moştenească talentul?

Pare că are abilități, dar nu vreau să o constrâng să continue tradiția. Acum manifestă abilități pe miros și pe partea de voce, iar pentru că abia acum este vârsta potrivită pentru a o testa olfactiv, ne-am focusat mai întâi pe partea de voce. Și eu am cântat mulți ani în corul școlii și chiar în corul bisericii, iar bunica mea din partea tatălui avea o voce angelică și un talent artistic ieșit din comun. Deci are de unde să moștenească.

Ea caută în permanență să miroasă florile și tot felul de lucruri și mă întreabă mereu când vin de la atelier a ce miros. O las să disece, povestim despre plante și îi transmit momentan și ei ceea ce am învățat eu când eram mică. Ea susține acum că atunci când crește se face parfumier ca mami. Vom vedea dacă este așa. Eu zic mereu că se face ce vrea ea.

Fiica Iuliei, mirosind florile preferate ale mamei

Ca o paranteză, e destul de amuzant când mă întreabă cineva a ce miros când vin de la atelier pentru că stau acolo în compania a peste 100 de esențe deci ar fi greu de răspuns.

Ce-ţi doreşti pe mai departe?

În primul rând îmi doresc cât mai puține restricții apropo de această perioadă pentru că îmi este dor de târguri și de clienții mei. Lansez un nou serviciu și în mod sigur reactivez altele mai vechi pentru care am foarte multe cereri. Îmi doresc să rămân în povestea mea frumoasă în care să creez în libertate. Vreau să continui educarea într-o măsură cât mai mare a publicului în domeniul parfumeriei pentru că îmi doresc ca oamenii să aibă experiențe frumoase, de poveste indiferent că merg într-o parfumerie mass-market sau în zona de nișă și indiferent dacă vorbim despre parfum natural sau de sinteză. Este important ca publicul să fie informat și să ia decizii în consecință.

Consider că bijuteria cu parfum părea un fel de revoltă asumată a femeii din acea epocă pentru că practic își devoala publicului un capitol destul de intim. Poate și din cauza restricțiilor pe care le aveau femeile în acele vremuri. Cert este că momentul în care am văzut acea bijuterie, ea să vină cu energie bună când se face achiziția și asta depinde și de experiențele anterioare pe care le-am avut. Am clienți care mi-au povestit că au cumpărat multe parfumuri pe care nu le pot folosi și asta poate fi din cauza faptului că s-au grăbit la achiziție. Pașii pentru a testa un parfum înainte de a-l cumpăra sunt foarte simpli doar că este nevoie de răbdare.

Care sunt paşii ăştia? Cum îţi poţi da seama dacă parfumul ăla e potrivit pentru tine sau nu?

În primul rând se merge la parfumerie în prima parte a zilei, atunci când se presupune că sistemul olfactiv este mai odihnit și deci creierul este mai odihnit. Vorbim aici despre oameni care au un program diurn în principal. Este important să nu mergi parfumat sau dat cu cremă.

Primul pas este să miroși din capac sau recipient înainte de pulverizarea pe blotter, fâșiile acelea din carton. Pe piele se testează doar ce a trecut testul blotter-ului și nu mai mult de 2 variante, câte una pe fiecare mână pentru că altfel se amestecă mirosurile. Este important să ai răbdare, să intri în poveste și să vezi, să simți care parfum îți dă acea stare revelatoare și îți activează emoții și amintiri care te fac fericit și îți dau o stare bună. Când spun să ai răbdare vreau de fapt să spun să aștepți măcar o oră și jumătate. Asta este una dintre cele mai mari greșeli. Multă lume cumpără parfumul după câteva minute de la pulverizare și apoi când ajung să îl folosească observă că nu persistă sau că nu le place cum se transformă pe piele după primele câteva minute. De asta recomand o plimbare după ce a fost testat parfumul pe piele ca să vezi și ce e după notele de vârf care se evaporă primele și pe care noi le numim în parfumerie „focul de artificii care păcălește cumpărătorul să cumpere parfumul.”

Ai un client tipic?

Nu neapărat. Sunt foarte diferiți clienții mei. Am observat că sunt în general oameni cu un nivel de educație și cultură peste medie. Am și clienți care au diverse alergii sau alte afecțiuni și caută produse naturale.

Iulia Victoria Neagoe, Daniela Nane și Oana Cristina Tănase la lansarea Reverie

Pentru cei cu afecțiuni ale pielii recomand parfumul solid pentru că nu are alcool și este blând cu pielea. În plus se poate gestiona mult mai bine cantitatea aplicată ceea ce în cazul pulverizării nu prea se poate. Parfumul solid este practic și vedeta verii pentru că ne putem parfuma chiar și la plajă cu el fără să riscăm apariția petelor pe piele. Pentru că atunci când expunem pielea dată cu alcool și alți compuși la soare pot să apară pete, depigmentări etc. Parfumul solid poate deveni cel mai bun prieten pentru că este ușor de purtat în geantă și poate fi reaplicat de câte ori este nevoie pentru a readuce starea de bine.

Mi-ai spus că irisul e floarea ta preferată, dar care e aroma ta preferată?

Am foarte multe arome preferate și ar fi nedrept să mă limitez la una singură. Pot să îți spun doar că de-a lungul timpului am avut arome cu care am interacționat mai greu, iar în final ne-am împrietenit și le-am integrat în parfumuri care sunt foarte iubite de public. Iasomia și tuberozele fac parte din această categorie și acum toate parfumurile mele care conțin iasomie sunt iubite de către cliente. Iar despre Reverie care are ca notă principală tuberoza, ce să mai vorbim… este dorit și iubit de public din ce în ce mai mult.

Share this article

Pe aceeași temă

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora