Kering şi LVMH interzic angajarea modelelor super slabe
Companiile franceze Kering şi LVMH (două dintre cele mai mari conglomerate de modă din lume) au lansat de curând un manifest prin care se angajează să îmbunătăţească condiţiile de muncă ale modelelor şi să protejeze sănătatea, bunăstrarea şi drepturile acestora.
Ceea ce înseamnă mai exact că branduri precum Gucci, Saint Laurent, Balenciaga, Stella McCartney şi multe altele care intră sub umbrela companiei Kering, precum şi Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Céline, Marc Jacob etc. pe care le deţine LVMH, nu vor mai angaja de acum înainte modele excesiv de slabe. Asta ca raspuns la criticile continue aduse industriei modei care încurajează tulburările alimentare.
Manifestul vizează câteva condiţii clare privind greutatea şi dimensiunile pe care trebuie să le aibă modelele dar şi condiţiile şi orele de lucru care ar trebui să le favorizeze pe aceastea. Astfel, modelele de sex feminin trebuie să aibă mărimea franceză 34 (mărimea americană 2) sau mai mare, iar modelele de sex masculin trebuie să aibă mărimea franceză 44 sau mai mare. Măsura 32 la femei (mărimea americană 0) va fi interzisă pentru toate brandurile deţinute de Kering şi LVMH, la fel cum interzisă va fi şi angajarea modelelor cu vârste de până la 16 ani. Cele cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani nu au permisiunea să lucreaze între orele 22:00 şi 6:00 şi trebuie să fie însoţite de un părinte sau de un tutore.
Kering şi LVMH nu vor mai lucra aşadar de aici înainte decât cu modele care pot prezenta un certificat medical şi le vor pune acestora la dispoziţie chiar şi un psiholog/trerapeut în timpul programului de lucru.
„Respectarea demnităţii tuturor femeilor a fost întotdeauna atât un angajament personal, cât şi o prioritate pentru Kering ca grup. Prin stabilirea acestui manifest şi a angajamentului nostru de a respecta termenii săi, arătăm încă o dată importanţa acestei valori de bază într-o manieră foarte concretă. Sperăm ca întreaga industrie să urmeze exemplul, făcând astfel o diferenţă reală în ceea ce privieşte condiţiile de lucru ale modelelor din întreaga industrie „, a declarat François-Henri Pinault, CEO al Kering, încurajând astfel întreaga industrie a modei să le urmeze exemplul.