La 73 de ani, încă este muză pentru Saint Laurent
La numai câteva zile de la spectaculoasa prezentare de modă de la Paris, din apropierea Turnului Eiffel, Anthony Vaccarello (directorul creativ al brandului Saint Laurent) stârneşte interes cu o nouă campanie, cea de toamnă 2018. Surpiza este, de data acesta, nu neapărat estetica androgină şi rock’n’roll a brandului, ci prezenţa modelului Betty Catroux, astăzi în vârstă de 73 de nai, fost ambasador Chanel în anii 1960 şi una din favoritele muze ale lui Yves Saint Laurent.
Originară din Brazilia, Betty Catroux a fost ”adoptată” de designerul Yves Saint Laurent pe la jumătatea anilor 1960, când a numit-o ”geamănul” lui. Era epoca invenţiilor în fashion (Yves lansase celebrul Le Smoking) şi a unor concepte precum cel de echipă (designerul a făcut ca Iman şi Betty Catroux, spre exemplu, să devină parte din marea familie Saint Laurent) dar şi a distracţiilor fără număr (creatorul şi modelul earu cunoscuţi pentru stilul de viaţă alert din care nu lipseau petrecerile nocturne).
Fiinţa aceea înaltă, blondă şi sexy care apărea în fuste mini şi cizme ce acopereau genunchii încă transmite, la vârsta pe care o are, sentimentul de încredere şi autoapreciere. Stilul vestimentar masculin pe care-l prezintă Betty Catroux în acestă campanie i se potriveşte mănuşă.