La Grande Épicerie, lux extrem la supermarket
Varianta de lux în vestimentaţie este oferită de haute couture. Pentru călătorii avem hotelurile de 5 stele şi biletele de avion first class. Avem spitale private şi şcoli la fel. Limuzine de lux şi restaurante cu stele Michelin.
De ce n-am avea şi supermarketuri de lux? Păi avem! Unul dintre ele se găseşte în elegantul arondisment 7 în Paris, nu departe de Tour Eiffel, şi se află sub umbrela protectoare a celebrului Le Bon Marché, primul magazin general de lux deschis vreodată.
La Grande Épicerie, pentru că aşa se numeşte, arată ca un supermarket, la prima vedere. Ca un supermarket uşor favorizat, pentru că nu se află într-o hală special construită în afara oraşului, ci într-o foarte elegantă clădire hausmanniană pe Rue de Sèvres. Dar când intri, oamenii împing cărucioarele pentru cumpărături, iar apoi se aşază frumos la coadă la casă, unii alegând livrarea la domiciliu, alţii plecând direct cu proviziile.
Magazinul a fost fondat în 1923, sub numele de Comptoir de l’Alimentation şi propune celor norocoşi financiar o mare varietate de produse culinare de calitate, venite din toate colţurile lumii. În presa anilor ’20 se scria aşa: „Peste 20 de tone de produse alimentare ajung zilnic în acest magazin magnific şi estimăm cantitatea de carne vândută la aproximativ 2.000 kg. Cele mai frumoase fructe, produse în metropolă sau în colonii sunt oferite clienţilor noştri, şi nu trebuie să uităm nici raionul de flori naturale”.
În 1978 Comptoir-ul a fost redenumit La Grande Épicerie, iar suprafaţa de vânzare a fost dublată, astfel că ajunge astăzi la 3.500 de metri pătraţi. Clădirea a fost renovată integral acum câţiva ani, şi propune în mare parte produse oferite de artizani şi aproape deloc producţie alimentară de fabrică.
Ca fiecare marcă a celebrului grup LVMH, şi La Grande La Grande Épicerie oferă lux şi numai lux.
Produsele sunt situate atât pe zone geografice, cât şi pe familii. Numai la raionul la care se vinde sare am putut numără peste 50 de sortimente: sare de Himalaya, de Persia, sare roz, sare neagră, sare cu trufe, sare cu şofran. Oferta e ameţitoare, şi preturile la fel. Pentru 60 de grame de sare cu trufe de vară plătiţi 9,20 euro.
Magazinul are exclusivitate pentru multe dintre produsele pe care le vinde, iar dacă aveţi poftă să beţi apa Bling la 50 euro/ 750 ml, sau să gustaţi Caviar beluga Imperial la 1062,50 euro/ 125 grame, acesta e locul potrivit.
Magazinul dispune şi de o varietate de servicii personalizabile: livrare la domiciliu, rezervare de taxi, ateliere de creaţie în compania artizanilor bucătari, asistenţă în alegerea de cadouri.
Iar, ca să vă convingă de calitatea produselor, câţiva dintre artizanii prezenţi oferă şi restauraţie la faţa locului. Câte o masă înaltă, cu scaune de bar, unde vă puteţi aşeza împreună cu alţi doritori şi să degustaţi din meniul zilei la L’Artisan de la Truffe, Le Monte Nevado, La Maree Rive Gauche sau Ayame.
Puteţi face cumpărăturile şi online, pe lagrandeepicerie.com, iar pentru suma de 14 euro puteţi primi livrarea chiar acasă, în România. Asta desigur, dacă nu doriţi să daţi o fugă până la Paris.
Magazinul e minunat decorat în această perioadă de dinainte de sărbători, anul acesta sub deviza „Ninge la Grande Épicerie de Paris”.
Fie că intenţionaţi să vă faceţi cumpărăturile aici sau vreţi doar să aruncaţi o privire, La Grande Épicerie merită măcar o vizită, pentru experienţa inedită pe care ţi-o poate oferi şi pentru felul în care reuşeşte să îşi transpună clienţii într-o călătorie culinară pe toate meridianele lumii.