Lacoste renunţă la crocodil pentru o cauză bună
Lacoste, cunoscutul brand franţuzesc de îmbrăcăminte, a lansat o nouă colecţie (ediţie limitată), ocazie cu care şi-a schimbat şi logoul, pentru prima dată în istoria lui de 85 de ani. ”Save Our Species” a fost intitulată această colecţie de tricouri polo, creată cu o cauză nobilă: aceea de a atrage un semnal de alarmă cu privire la nenumăratele specii de animale aflate pe cale de dispariţie. Aşa că, simpaticul crocodil – simbol al campionului francez de tenis Rene Lacoste, care a fost poreclit în 1927, pentru tenacitatea sa din teren, ”Crocodilul” – a făcut loc unui număr de zece specii aflate pe cale de dispariţie – printre acestea se regăsesc Tigrul Sumatran (cu 350 de exemplare rămase în viaţă), Rhino Javan (67), Papagalul Kakapo (157) şi Broasca ţestoasă Burmese Roofed (doar 40).
Pentru această colecţie, Lacoste a semnat cu International Union for Conservation of Nature un parteneriat de trei ani, timp în care brandul va lansa mai multe colecţii pe această temă, numărul creaţiilor vestimentare cuprinse în fiecare colecţie urmând să corespundă numărului de animale existente acum în fiecare din cele 10 specii.
Lacoste va produce în total 1.775 de tricouri pentru ”Save Our Species” (140 de lire sterline/bucata), sumele obţinute din vânzări urmând să fie donate organizaţiei în scopul de a proteja speciile ameninţate cu dispariţia.
Lacoste a prezentat, de altfel, şi pe podium, în cadrul colecţiei de toamnă/iarnă 2018, de la Săptămâna Modei de la Paris, o serie de creaţii conţinând imagini cu unele dintre cele mai rare animale din lume (despre care designerul Felipe Oliveira Baptista a spus că a fost inspirat de un proiect de dezvoltare care salvează mai mult de 50.000 de copaci).
Cei care nu au apucat să cumpere tricouri din prima colecţie, care este deja sold out, poate să fie încă de folos acestui scop admirabil făcând o donaţie pe siteul lacoste.com.