Malvina Cservenschi a devenit furnizor al Casei Regale: „Majestatea Sa apreciază bijuteriile create de mine”
A avut atâta ambiţie, a mers atât de tenace pe drumul ei, încât a ajuns să aibă azi 10 angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 700 000 de euro. Tenacitatea, frumuseţea şi seriozitatea Malvinei, i-au adus curajul de a merge mai departe, de a sparge tipare şi de a crea, de ce nu, poveşti din bijuteriile ei fine şi pline de sens.
Malvina, ai devenit furnizor al Casei Regale şi te felicit. Mai exact, însă… ce înseamnă asta? Adică ce trebuie sa faci?
Înainte să faci, trebuie să fii. Să fii un om profesionist cu care Casa Regală să aleagă să se asocieze, sa fii un brand care produce calitate şi crede în ceea ce face, să fii un partener care adaugă valoare Casei Regale prin creaţiile sale, să fii atât de bun încât Majestaţile Lor să se poată prezenta onorabil în lume cu produsele pe care tu le creezi, fie că le poartă chiar Majestăţile Lor, fie că le dăruiesc în cadrul altor evenimente regale.
Ce trebuie să faci? Produse care să treacă dincolo de calitate, să ajungă în zona produselor care au însemnătate, care pot transmite mesaje şi emoţii trainice peste generaţii. Cel puţin în cazul Malvensky, despre asta este vorba: noi traducem simboluri, tradiţii, folclor, emoţii în aur şi diamante. Iată un exemplu: gândeşte-te te rog cât de frumos, de înălţător, de “cu însemnătate” este să studiezi cultura altei ţări sau altei regalităţi, să concepi o bijuterie care să onoreze acea ţară sau acea casa regală, iar cu acel concept unic, reuşeşti să onorezi atât pe cel care dăruieşte – pentru că a gândit ceva atât de personalizat şi atent studiat, cât şi onorezi pe cel care care primeşte – pentru că vorbim de piese pe care le pot păstra generaţii prin însemnătatea, mesajul şi lucrătura lor.
Am vorbit despre să fii şi să faci. Dar nu în ultimul rând, îmi aduc aminte cu bucurie şi claritate mesajul rostit de către Casa Regala, chiar în cadrul ceremoniei: “Familia regala apreciază creaţiile Malvensky. Majestatea sa Regele decide acordarea statutului de furnizor al Casei Regale a României doamnei Malvina Cservenschi pentru bijuteriile Malvensky.“ Pentru mine, acest mesaj, acest pas, vine să confirme calitatea muncii din aceşti ani, vine să mă motiveze să evoluez şi mai mult, vine să mă încurajeze întru continuă dezvoltare.
Tu ai evoluat în fiecare an parcă mai mult şi mai repede… Mai întâi de toate, unde vinzi? În câte puncte şi în câte ţări?
Da, am obiective clare de evoluţie şi dezvoltare, atât în ceea ce mă priveşte – ca designer, lider şi manager, cât şi în ceea ce îl priveşte în mod direct pe Malvensky.
Punctele Malvensky sunt, în primul rând, website-ul malvensky, care creşte foarte frumos şi are un reach foarte bun atât naţional cât şi internaţional. Tot online vindem pe platform Luisa Via Roma, în Bucureşti Flagship Store-ul Malvensky de pe Paris 61 şi în Victoria 46 Băneasa şi nu în ultimul rând magazinul de bijuterii din cadrul hotelului St Regis din New York.
Înţeleg, de asemenea, ca pregăteşti o colecţie care se anunţă ceva cu totul şi cu totul… de aur J. La modul serios, ce va fi?
Toate colecţiile sunt cu totul şi cu totul de aur, atât la propriu cât şi la figurat. Pregătim lansarea a trei colecţii foarte importante: colecţia de inele de logodnă realizată în Londra la cel mai înalt nivel de execuţie. Colecţia the Heart of Orient care continuă sa respecte valorile şi misiunea Malvensky, de a traduce în aur simboluri şi tradiţii. Ce are în plus aceasta colecţie – la care faci şi tu referire – este starea, pentru ca e puţin mai robustă ca prezenţă şi complexitatea lucrăturii. Iar faptul că onorează cultura oriental, o face cu atât mai speciala pentru mine, am o afinitate specială pentru acea zona şi motivele ei tradiţionale. Şi o altă noutate este colecţia Malvensky Men, pentru că avem din ce în ce mai multi clienţi bărbaţi şi este timpul să le dedic o colecţie pe măsură.
Întotdeauna bijuteriile tale au o poveste, spun ceva… Care sunt poveştile care te mai interesează azi?
Duc un proces conştient, intenţionat, de a investi doar în poveşti de calitate, doar în anturaj de calitate, de a mă hrăni doar cu lucruri de valoare. Nu e un proces uşor, nu îmi iese întotdeauna, dar faptul ca e un proces foarte conştient… mă ajută mult să mă ţin de treaba. Atât profesional cât şi personal, mă interesează exclusiv poveştile care, fie îmi dau valoare, fie cărora le pot adăuga eu valoare… într-un fel sau altul. Pe scurt, cu rost şi sens.
Mă ţin deoparte de lucruri de mântuiala, de mediocritate, sunt un student curios şi doritor să evoluez şi mă ataşez doar de poveşti care mă ajuta în acest sens.
Ai multe bijuterii cu modele de îngeri, arhangheli… Ce te atrage la aceste făpturi, de ce le pui pe… lanţuri?:)
“Arhanghel Mihail, Te rog ghidează-mă prin forţa ta de protecţie şi binecuvântează-mă cu putere şi curaj în tot ceea ce am de făcut. Iţi mulţumesc.“ Aceasta este rugăciunea care se află pe bănuţul cu Arhanghelul Mihail. Acesta este doar un exemplu. Avem şapte Arhangheli, fiecare cu rugăciunea lui, bine studiată conform cu religia noastră, dar şi credinţele universale. După cum vezi, nu sunt doar nişte făpturi pe lanţuri. Sunt foarte mulţi oameni care au memorat rugăciunea şi îi însoţesc şi îi ajută în ceea ce au de făcut. Gândeşte-te la Sf Mihail şi Gavril… ce mod mai frumos de a onora această sărbătoare decât să oferi o rugăciune a Arhanghelului Gabriel cu misiunea lui dătătoare de claritate şi bucurie, sau Arhanghelul Jophiel cu rugăciunea şi misiunea lui dătătoare de iubire şi frumos.
Eu cred în Dumnezeu, eu cred în puterea îngerilor, cred într-o forţă universală deasupra tuturor şi, cu siguranţă cred în puterea rugăciunii. Este doar natural pentru mine să creez ceva în care cred atât de tare şi care ajută atât de mult.
Bijuteriile fine, aşa cum le faci tu, sunt bijuterii care se văd din a doua privire, nu din prima… Trebuie sa fii atent să le vezi, să le observi. Seamănă cu sufletul tău, cu ceva din tine aceasta „discreţie„?
Avem bijuterii fine, cât şi bijuterii voluminoase. Iar noua colecţie va întregi şi mai mult categoria produselor voluminoase, care se văd chiar de la mare depărtare. Însă, foarte important, nu acesta este scopul! Obiectivul meu este ca atunci când tu porţi o bijuterie Malvensky, impactul să fie semnificativ în primul rând pentru tine şi abia apoi pentru privitori. Obiectivul meu clar şi care mă însoţeşte în timp ce creez este ca tu, purtătorul, să ai o anume stare prin mesajul bijuteriei şi nu privitorii. Pe tine te ajuta în primul rând, pe tine te pune în valoare, ţie îţi dă o anume energie. Iar admiraţia care survine după este o consecinţă care întregeşte, dar nu care defineşte!
Şi da, fiecare creaţie poartă o bucăţica din sufletul meu.
Cu ce te diferenţiezi faţă de ceilalţi producători de bijuterii? Ce se spune despre tine? Cui te adresezi?
Am auzit acum ceva timp o vorbă: “oamenii fără energie încep să compare şi să judece.” Eu am foarte multa energie, energie creatoare şi poftă de viaţă. Poate acesta este motivul pentru care nu simt nicio clipă să compar şi să văd cu ce mă diferenţiez. Nu vin aici să spun că nu mă uit la ce fac alţii. Este o ipocrizie această afirmaţie. Ma uit, observ, admir, învâţ. Dar drumul meu este atât de mult al meu, iar drumul tău este atât de mult al tău, încât ar fi o pură irosire de timp şi energie să compar creaţii şi idei care au surse atât de diferite.
În ceea ce priveşte „ce se spune despre mine”… Eu cer feedback constructiv de la clienţi, de la parteneri, de la echipă, de la business coach-ul meu. Savurez din plin aprecierile şi complimentele, dar ceea ce mă ajuta de fapt, sunt părerile obiective, constructive, nu întotdeauna pozitive, dar mereu de bun augur. Însă ele trebuie să vină de la oameni de încredere şi care te cunosc. Iar eu am un proces sănătos şi eficient prin care adun aceste păreri constructive.
Câţi angajaţi ai? Ce cifra de afaceri? Asta dacă ar fi sa punem numele Malvensky în pagina de afaceri?
În acest moment, în echipa Malvensky suntem 8 persoane şi avem în proces de angajare, în diverse stadii de recrutare, alţi doi.
Cifra de afaceri Malvensky pe 2016 este de 720 933 Euro.
Spune-mi 5 lucruri pe care vrei să le faci vara asta pentru tine şi numai pentru tine.
Vorbeai mai devreme de discreţie. Ţin mult la discreţie, la universul meu compus din familie şi prietenii apropiaţi. De aceea vorbesc puţin despre planurile mele personale.
Vara asta se anunţă una plină: deschid magazinul Malvensky – un proiect de maximă prioritate şi importanţă; voi călători mult, voi urma un nou curs în Londra la GIA (Gemological Institute of America) de formare şi certificare în diagnostic de diamante şi bijuterii, un alt curs de certificare în tehnici şi gradare perle şi voi crea. Creez şi voi crea mult şi cu însemnătate.