Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Cum petrec la birou 10-12 ore pe zi, cărțile sunt pernele pe care adorm. Dacă trăiești în confort, tinzi să devii leneș, slab, să îți pierzi capacitatea de reacție” - LIFE.ro
Prima pagină » Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Cum petrec la birou 10-12 ore pe zi, cărțile sunt pernele pe care adorm. Dacă trăiești în confort, tinzi să devii leneș, slab, să îți pierzi capacitatea de reacție”
Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Cum petrec la birou 10-12 ore pe zi, cărțile sunt pernele pe care adorm. Dacă trăiești în confort, tinzi să devii leneș, slab, să îți pierzi capacitatea de reacție”
Mirela Dogaru a ajuns acum mai bine de 17 ani la MedLife. O întrebare de tipul „ce ar fi dacă?” a făcut-o să renunțe la jobul pe care îl avea în acel moment pentru a începe o aventură într-o piață care nu se afla nici măcar la grădiniță, cea a serviciilor medicale. Astăzi este director comercial al MedLife Group și, ne povestește în interviul de mai jos, despre cât de important este să creezi o cultură care promovează bunăstarea angajaților, de ce drumul spre afaceri sănătoase începe cu angajați sănătoși și de ce învățarea nu se termină niciodată.
Pe lângă o carieră strălucitoare, Mirela Dogaru spune că „proiectul de care sunt cea mai mândră este familia mea. Nu e puțin lucru să reușești să păstrezi un echilibru între muncă și casă, cu zile, săptămâni, luni, de plecat dimineața la 7 din casă și întors când copilul doarme deja”. Așa că am vorbit despre viața ei atunci când nu este la birou. Despre filme și cărți. Despre vacanțe și fericire. Despre ce își dorea să fie când era mică sau despre mirosul copilăriei sale. Toate într-un interviu sincer și relaxat pe care îl găsiți mai jos:
Mirela Dogaru, lucrezi de peste 15 ani în MedLife. Cum a început drumul tău în această companie? Am ajuns la MedLife acum 17 ani, când piața serviciilor medicale private abia intra în grupa mică, la grădiniță, iar abonamentele medicale erau în scutece. Sunt Săgetător, îmi plac nefăcutele 😄. Întrebarea care mă definește este: „ce ar fi dacă?”. Ce ar fi dacă aș intra pe ușa MedLife? Ce ar fi dacă aș crește piața abonamentelor medicale? Ce ar fi dacă aș duce serviciile medicale private la un nivel superior?
Așa că, în 2005, am decis să renunț la jobul pe care îl aveam la acel moment într-o companie multinațională și să încep o nouă provocare, care avea să însemne creștere pe mai multe paliere – creșterea portofoliului corporate MedLife, atât la nivelul numărului de companii cu care lucrăm, dar și la nivelul serviciilor oferite, creșterea echipei, iar odată cu acestea, creșterea și dezvoltarea mea profesională.
Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Am învățat că, atât timp cât intri într-o relație cu valori clare și știi să le respecți, menținând o linie de credibilitate câștigată prin atitudine și fapte, ai toate șansele să reușești”
Ai început să lucrezi în departamentul corporate și apoi ai ocupat diverse roluri, reușind să contribui semnificativ la creșterea portofoliului de clienți și la dezvoltarea business-ului. Cât de mult te-a schimbat această aventură profesională?
În 17 ani, am întâlnit mii de oameni și am ajuns să cunosc zeci de culturi noi organizaționale, de la noi sau dinafară. Am fost expusă, deci, la rețete și ingrediente noi, fapt care mi-a deschis porii creativității, permițându-mi să aleg ce este mai bun, mai hrănitor, mai apetisant pentru bucătăria organizației MedLife.
Poate cel mai important lucru, am învățat că, atât timp cât intri într-o relație cu valori clare și știi să le respecți, menținând o linie de credibilitate câștigată prin atitudine și fapte, ai toate șansele să reușești în tot ceea ce îți propui.
Care este cel mai important lucru pe care l-ai învățat în toată această perioadă?
Că trebuie găsit un echilibru mereu între respectul pentru cultura locală și status quo și curajul de a încerca lucruri noi și de a dărâma clișeele.
Discernământul în privința așteptărilor și nevoilor celor pentru care gândești un produs sau serviciu.
Creativitatea care te ajută să analizezi ce informații sunt valoroase și care sunt balast.
Fiecare lucru pe care l-am creat la MedLife a fost făcut cu respect, nu cu gândul la bani și succes, ci cu gândul la comunitate. Noi spunem: Împreună facem România bine. Chiar cred că nu poate să ne fie bine individual, insular, atunci când comunității îi este rău.
Ce faci acum în cadrul MedLife?
În prezent, sunt Director Comercial și Membru în Comitetul Executiv al Grupului MedLife.
Ești absolventă a unui EMBA la Asebuss şi ai terminat numeroase cursuri și traininguri de management, în țară şi în străinătate. Cât de mult te-au ajutat toate aceste experiențe în cariera ta?
Nu cred că te oprești într-o zi și spui: gata, știu tot. Învățarea nu se oprește niciodată, cu atât mai mult în vremurile acestea în care revoluția digitală schimbă complet mediile de comunicare, sursele de informație și modul în care le consumăm.
Am făcut zeci de ani de școală și ai zice că poate m-am săturat de examene, să fiu scoasă la tablă 😄. Dar, pentru mine, toate aceste cursuri sunt mult mai mult decât tehnici, date, structuri și scheme. Sunt oamenii pe care îi cunosc, cu problemele și cu rezolvările pe care ei le împărtășesc, cu o bogăție de resurse care vine din expunerea la alte culturi și la alți factori de stres. De la oameni și din experiența lor, învăț, de fapt, cele mai valoroase lecții.
Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Proiectul de care sunt cea mai mândră este familia mea. Nu e puțin lucru să reușești să păstrezi un echilibru între muncă și casă, cu zile, săptămâni, luni, de plecat dimineața la 7 din casă și întors când copilul doarme deja”
Care este lucrul sau proiectul de care ești cea mai mândră?
Vreau să evit, dar nu am cum. Proiectul de care sunt cea mai mândră este familia mea. Nu e puțin lucru să reușești să păstrezi un echilibru între muncă și casă, cu zile, săptămâni, luni, de plecat dimineața la 7 din casă și întors când copilul doarme deja. De foarte multe ori, noi, femeile, suntem silite să ne construim cariera în detrimentul familiei, trebuie să alegem între cele două și, din nefericire, foarte puține din noi reușim să împăcăm capra corporației cu varza căminului. De aceea, sunt mândră de acest proiect on going care este familia mea. Este cel mai complicat, delicat și laborios proiect la care am lucrat vreodată.
Dacă ai putea să te întâlnești acum cu Mirela Dogaru de acum 17 ani, care a intrat prima dată în compania MedLife, ce i-ai spune? I-aș spune că, în carieră, ca și în viață, drumul este cu suișuri si coborâșuri, trei pași înainte și doi înapoi. I-aș spune să rămână ea, cu toate plusurile și vulnerabilitățile, cu toate realizările și eșecurile, și i-aș spume să nu îi fie teamă să greșească și să recunoască greșeala. Să fugă de lumea șabloanelor și să continue să nu îi fie frică să deschidă uși, să taie poteci, să calce ea prima în necunoscut.
Să își păstreze curajul, dar și fricile, căci fără teamă, bravura nu are valoare.
Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Îmi plăcea pâinea caldă, rupeam franzela și o mestecam așa, goală”
Mai ții minte ce îți doreai să fii când erai mică? Muncitor la fabrica de pâine 😊. Îmi plăcea pâinea caldă, rupeam franzela și o mestecam așa, goală. Ce miros avea copilăria ta? Și care este cea mai frumoasă amintire de atunci? Miros de lemne arse în sobă. Cele mai frumoase amintiri sunt serile de iarnă, adunați în jurul focului din sobă, cu bunicii spunând povești cu năluci care cutreierau ulițele noaptea.
Mirela Dogaru, cum arată o zi din viața ta? Pfff… să spun oare că rutina mea e precum cea a lui Gordon Gekko – încep ziua citind Ziarul Financiar și bând liniștită cafeaua aburindă, în timp ce 4 secretare îmi pregătesc documente de semnat, planul de întâlniri și șoferul mă așteaptă cu motorul pornit (desigur, mașină electrică, să nu poluăm planeta)? Ei bine, nu, dimineața începe cu agitație, trebuie dus copilul la școală, mic dejun înghițit pe fugă, trafic, șapte conversații pe drum, tot timpul e ceva ce nu poate să aștepte până ajung la birou. Ședințe, întâlniri cu partenerii, zoom-uri, îmi opresc camera, uneori, ca să pot să mănânc. Mai ales la final de an, ritmul e infernal.
Și seara, încerc, dar nu reușesc mereu, să ajung la sală, singurul loc unde pot să mă relaxez. Dacă apuc de două ori pe săptămână, sunt mulțumită.
Ce îți place să faci atunci când nu ești la birou? Sunt o fire activă, curioasă, îmi place să aflu lucruri noi, să explorez, să călătoresc. Nu pot să stau în casă, pe canapea. Nu zac nici măcar atunci când sunt bolnavă. Urăsc leneveala și pijamalele, îmi plac soarele și marea, precum și mâncărurile condimentate.
Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Femeile din lumea de azi au vieți complexe și sunt în permanentă criză de timp, ne plângem că suntem întinse ca prea puțin unt pe prea multă pâine”
Cum arată un week-end pentru Mirela Dogaru? Familia și prietenii. F. P. la munte și la mare, nu contează unde, împreună să fim.
Recomandă-ne un film sau o carte…
Annie Bentoiu, „Timpul ce ni s-a dat”. Citesc mult, amestecând cărți de psihologie, sociologie, comentarii politice și ficțiune.
Cum petrec la birou 10-12 ore pe zi/6 zile pe săptămână, mai ales la final de an, cărțile sunt pernele pe care adorm, după câteva pagini.
Femeile din lumea de azi au vieți complexe și sunt în permanentă criză de timp, ne plângem că suntem întinse ca prea puțin unt pe prea multă pâine. Dar citind memoriile lui Annie Bentoiu, Timpul ce ni s-a dat, îmi dau seama că femeile puternice sunt așa pentru că au de-a face cu încercări pe măsură. Dacă trăiești în confort, tinzi să devii leneș, slab, să îți pierzi capacitatea de reacție. Comunismul, o forță a opresiunii, a nivelat destine, dar a reușit să facă oamenii să găsească soluții în afara cutiei impuse de societate, să fie creativi, să rămână agili. Femei ca Annie Bentoiu au reușit, printr-un management impresionant al resurselor, să construiască o viață plină de substanță.
Care este locul pentru vacanța ta de vis?
Un loc în care timpul se oprește, cu mult soare și energie bună, împreună cu familia și prietenii, în care să descopăr oameni, vieți, culturi noi.
Care este cea mai mare dificultate peste care ai trecut? Și cum ai făcut asta?
În viața adultă, m-a ferit Dumnezeu de dificultăți insurmontabile. Mi s-a întâmplat, nu de puține ori, să sufăr, să simt că mă sufoc de indignare, să cred că nu pot continua ce am de făcut. Dar nu m-am dat niciodată bătută, nu am lăsat momentele grele să-mi definească existența. Așa cum scriam mai sus, despre Annie Bentoiu, fiecare greutate prin care am trecut, m-a întărit. Și m-a înțelepțit.
Cine este prima persoană pe care o suni atunci când ai nevoie de un sfat?
Depinde… poate fi mama, poate fi sora, poate fi soțul, poate fi prietena mea.
Dacă ai putea avea o cină cu 4-5 invitați, pe cine ai alege – din trecut sau din prezent. Și ce ai vrea să vorbești cu ei?
Hmmmm, Vlad Țepeș, Nichita Stănescu, Regina Maria și Codruța Kovesi. Aș încerca să văd cum cred ei că se poate face România bine.
Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife Group: „Un om fericit este cel ce trăiește în prezent, împăcat cu tot ce are, acceptându-și trecutul și nepariind tot pe viitor”
Ce înseamnă pentru tine un om sănătos?
Echilibrat. Calm. Fără boli ale trupului, dar mai ales, fără cele ale minții.
Și fericit?
Un om care trăiește în prezent, împăcat cu tot ce are, acceptându-și trecutul și nepariind tot pe viitor. Un om care înțelege că bogăția nu e afară, ci în el.
Și, ultima întrebare, care este cel mai mare vis al tău?