Mitic şi suprarealism, în cea mai nouă campanie Gucci
Campaniile de anul trecut ale casei de modă Gucci au fost adevărate călătorii prin lumi intergalactice (cu ai săi extratereştrii) sau prin universul brackdancer-ilor (tributul pe care-l aducea mişcării Northern Soul din Anglia anilor 1960). Celebrii italieni nu se multumesc cu conformismul nici în acest an, aşa că au gândit deja prima campanie pe 2018, care este şi ea soră cu fantasticul.
Creată împreună cu artistul şi ilustratorul spaniol Ignasi Monreal (un colaborator de nădejde al brandului), ”Utopian Fantasy”, cum a fost numită, campania de primăvară-vară este o îmbinare interesantă de mitic şi suprarealism.
Imaginile sunt ilustraţii ce le înfăţişează pe modelele casei Gucci în decoruri absolut năucitoare, cu peisaje fantastice, sirene pierdute în mare, fete zburând peste nori, atmosferă de basm. Multe dintre acestea amintesc chiar de picturi reprezentative ale istoriei artei, aşa cum sunt ”Portretul Arnolfini”, al lui Jan van Eyck sau ”Grădina desfătărilor umane”, a lui Hieronymus Bosch, iar altele recompun parcă videoclipul lui Nick Cave şi Kylie Minogue, „Where the Wild Roses Grow”, cu fete ce se apleacă peste iazuri cristaline.
„Creaţia este un act poetic. Este un proces eruptiv care provine dintr-un nucleu magnetic, locuit de urgenţe, fantome şi dorinţe. Un vârtej în care puterile vitale, odată prinse, sunt dezvăluite în cele din urmă„, apunea la un moment dat Alessandro Michele, directorul creativ al casei Gucci, descriind astfel procesul de creaţie.
Condus de spiritul creativ şi de credinţa că moda trebuie să fie într-o permanentă evoluţie, Michele dovedeşte şi cu acestă nouă campanie că moda, care are un apetit nesăbuit de noutate, nu trebuie să fie o artă de sine stătătoare, ci una care interferează cu celelalte arte.