Moda aduce mai mulţi bani Franţei decât producţia de avioane sau maşini - LIFE.ro
Sari la conținut

În plină Săptămână a Modei la Paris, un nou studiu certifică o realitate pe care o intuiau cei pasionaţi de fashion: casele de modă franceze şi afacerile asociate modei, precum producătorii de bijuterii, ochelari de soare, ceasuri şi cosmetice de lux, generează vânzări mai mari decât industria care produce avioane şi decât industria auto. Studiul a fost comandat de Institutul Francez al Modei (IFM) şi prezentat de Reuters, citată de News.ro.

Vânzările anuale generate de industriile asociate modei cu sediul în Franţa totalizează peste 150 de miliarde de euro. Prin comparaţie, industria aerospaţială generează vânzări de 102 miliarde de euro, iar industria automobilului vânzări de 39 de miliarde de euro.

Studiul, realizat de economişti independenţi şi statisticieni de la Institutul Naţional de Statistică şi Studii Economice din Franţa (INSEE), a folosit, de asemenea, date personalizate primite de la clienţi.

Această industrie (a modei, n.r.) este extrem de subestimată de autorităţile publice”, a spus Ralph Toledano, directorul brandurilor de modă Nina Ricci şi Jean-Paul Gaultier şi preşedinte al Federaţiei Franceze a Designerilor de Haute-Couture şi Prêt-à-porter.

Francezii nu sunt foarte conştienţi de importanţa pe care o au aceste industrii asupra stilului de viaţă al ţării. În străinătate, pot să vă asigur că oamenii nu vorbesc despre Airbus, ci despre Chanel şi Yves Saint Laurent”, a adăugat Ralph Toledano.

Potrivit studiului menţionat, industriile asociate modei angajează în mod direct cel puţin 580.000 de persoane în Franţa şi peste 1 milion de persoane dacă se iau în calcul şi locurile de muncă din domeniile auxiliare, precum Relaţii Publice, modă şi marketing.

Studiul a subliniat şi importanţa economică pe care o au cele şase săptămâni pe an ale evenimentului în plină desfăşurare intitulat Săptămâna Modei de la Paris – două pentru prêt-à-porter, două pentru colecţii masculine şi două pentru haute-couture – care generează împreună vânzări anuale de 10,3 miliarde de euro.

Săptămâna Modei de la Paris aduce Franţei şi venituri de 1,2 miliarde de euro ce provin de la vizitatorii care se cazează în hotelurile parziene, mănâncă în restaurantele franceze, cheltuiesc bani pe taxiuri şi alte servicii, în plus faţă de cheltuielile pe care le fac pe articole şi produce ce au legătură cu moda.

Acelaşi studiu a ajuns la concluzia că brandurile de modă franceze şi brandurile străine cu participaţie franceză majoritară generează împreună vânzări anuale de 70 de miliarde de euro – această sumă include veniturile obţinute în afara Franţei.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora