Nike Blazer - cum a ajuns acest model clasic să fie din nou la modă?
Fiecare poveste are un început. Același lucru este valabil și pentru brandul originar din Oregon cu logoul Swoosh, care avea un nume complet diferit în 1971. Blue Ribbon Sports, numele prin care legendarul brand a devenit cunoscut la acea vreme, tocmai își lansase prima colecție de încălțăminte inspirată de noul său logo. Având o valoare de 26 de miliarde de dolari în prezent, la vremea efectuării tranzacției aceasta era una modestă, de 35$. Cam în aceeași perioadă, proprietarii companiei s-au decis să-i schimbe denumirea. Și astfel a apărut Nike, care își lua avânt treptat și care își dorea tot mai mult. În consecință, a început să lucreze la primele modele complet originale de încălțăminte. Pe atunci erau ceva inedit, acum sunt cu adevărat clasice. Și iată că toată lumea vorbește din nou despre Nike Blazer. Descoperă felul în care sneakerșii Nike Blazer au devenit din nou simbolul outfiturilor pentru toți entuziaștii streetwear din întreaga lume.
Încălțăminte Nike Blazer – logo important, recunoaștere importantă
Practic toată lumea recunoaște imediat logoul Swoosh. Îl vedem pe încălțăminte și știm instantaneu cu ce brand avem de-a face. Dar înainte ca acest lucru să se întâmple, brandul își dorea foarte mult să își prezinte identitatea vizuală. De aceea Nike s-a decis să facă o alegere care părea a fi cea mai evidentă. Unii spun că urma calea cea mai ușoară, dar succesul actual contrazice totalmente această noțiune. Deci despre ce este vorba mai exact? Este vorba despre amplasarea logoului Swoosh de dimensiuni mari pe lateralele părții superioare. Așa a fost decorată încălțămintea Blazer. Iar apoi Nike a dăruit-o cu generozitate jucătorilor NBA de top și fanilor jocului de baschet.
Descoperă colecția – https://www.jdsports.ro/nike-blazer
Ce anume a scos în evidență modelul Nike Blazer? Sistemul de amortizare cu aer? Ei bine, era încă puțin cam devreme pentru acesta. Compania a dezvoltat și a introdus această tehnologie pentru modelele de sneakers de-abia 5 ani mai târziu. Însă, asta nu înseamnă deloc că încălțămintea Nike Blazer nu dispunea de niciun brevet progresiv. Dimpotrivă. De exemplu? Hai să vorbim despre talpa din cauciuc vulcanizat, care are textură în zig-zag. E greu de crezut, dar până în prezent acest sistem este considerat aproape de toată lumea ca fiind cea mai bună realizare atunci când vine vorba despre talpa exterioară a încălțămintei pentru baschet. La toate acestea se adaugă partea superioară din piele, căptușeala confortabilă din interior și ești gata să intri pe teren. De unde vine denumirea? De la echipa de baschet din orașul învecinat, Portland Trail Blazers.
Încălțămintea Nike Blazer avea nevoie de un promoter, pentru a putea fi cunoscută în întreaga lume. Pentru acest scop, brandul și-a îndreptat atenția către vedeta terenurilor de baschet de la acea vreme. George „The Iceman” Gervin era favoritul tuturor în acea perioadă. În timpul transmisiunii meciurilor decisive, toate camerele îl aveau în centrul atenției pe acest jucător. Nike s-a decis să nu mai aștepte și a făcut o ofertă reprezentantului echipei San Antonio Spurs, pe care acesta nu o putea refuza: bani mulți și cea mai bună pereche de încălțăminte pentru baschet în schimbul branding-ului. Și astfel, George Gervin a renunțat la vechii sneakerși pentru modelul Nike Blazer Mid, pe care l-a purtat până la finalul carierei sale uimitoare. Și a menționat în repetate rânduri că nu a mai avut niciodată încălțăminte pentru baschet atât de bună.
Vezi produsele Nike – https://www.jdsports.ro/branduri/nike
Nike Blazer Mid – din cutie direct pe străzile orașului
Dezvoltarea sistemului de amortizare cu aer a schimbat totul pentru Nike. Pe piața sneakerșilor existau o mulțime de modele cu logoul Swoosh care erau mai inovatoare decât Nike Blazer. Pentru o perioadă, chiar se părea că încălțămintea Blazer va fi uitată foarte ușor. Din fericire, reprezentanții culturii skateboard nu au permis ca acest lucru să se întâmple.
Skateboarderii au descoperit rapid talpa în zig-zag a modelului Blazer care permitea o mare aderență pe suprafețele alunecoase, la fel ca și pe banda de prindere pentru skateboard. Amestecul rezistent de piele naturală și piele întoarsă, precum și profilul înalt s-au dovedit a fi excelente pentru skateboarding-ul urban. În plus, Nike Blazer era un model pentru toate buzunarele.
Au existat colaborări? Bineînțeles, ba chiar foarte multe! Off-White, Supreme, Comme des Garcons – acestea reprezintă doar o parte din brandurile care au încheiat un parteneriat cu Nike, iar modelele Blazer pe care le-au lansat împreună se vând chiar și în prezent, la prețuri extrem de ridicate.
Un progres? O realizare? Sau poate o altă parte a stilului streetwear? Brandul Nike este cunoscut pentru trendurile pe care le creează și pentru soluțiile pe care le dezvoltă și care servesc drept model pentru industrie. Nike Blazer a ajutat la modelarea bazei brandului din Oregon și continuă să reprezinte o parte a istoriei sale aflate în plină desfășurare. Fără de sfârșit. Vrei să i te alături? Nicio problemă! Nu ai nevoie decât de o pereche de Nike Blazer.