Nike va scoate pe piaţă un hijab special, destinat atletelor musulmane
“Dacă ai un corp, atunci eşti atlet”, spun reprezentanţii Nike în statement-ul privind “Nike Pro Hijab”, un nou produs pe care brandul îl dedică atletelor de origine musulmană, aşa cum anunţă Reuters.
După ce au întors pe toate părţile aspectele cu care se confruntă o sportivă musulmană – de la temperturile ridicate din ţările din care provin şi până la disconfortul creat, în timpul antrenamentelor, de hijab (celebrul văl purtat de femeile musulame pe cap, în timp ce faţa rămâne descoperită), Nike a găsit soluţia potrivită.
Creat dintr-un material uşor, care exclude frecarea şi iritarea şi care permite aerisirea, extrem de flexibil permiţând mularea cu uşurinţă pe orice tip de sportivă, “Nike Pro Hijab”, ce va fi lansat la începutul anului viitor, este un produs high-tech destinat femeilor musulmane care îşi pot astfel respecta în continuare tradiţia, purtând celebrul văl ca simbol al modestiei, fără să le fie afectate competenţele sportive.
De altfel, Nike a luat în condiderare mărturiile mai multor atlete de origine musulmană care s-au plâns de problemele cu care se confruntă, din pricina hijab-ului, în timpul competiţiilor. Aşa încât compania a proiectat designul noului hijab în colaborare cu mai multe sportive, printre care şi Amna Al Haddad (halterofilă olimpică din Emiratele Arabe Unite).
Produsul, care a fost deja testat pe maratonista egipteană Manal Rostom şi pe patinatoarea arabă, Zahra Lari, vor fi disponibile în trei culori: negru, gri şi culoarea obsidianului (rocă vulcanică de culoare verde închis, negru, rareori roşcat), reprezentanţii Nike aşteptându-se ca noul produs să aibă un mare succes pe piaţă.
Cu “Nike Pro Hijab”, Nike îşi continuă astfel campania de promovare a diversităţii şi includerii, din care face parte şi recenta colecţie de adidaşi „Be True” destinată comunităţii gay.