O altă casă de modă celebră este pe punctul de a renunţa la blănuri
Cauza privind protecţia animalelor, susţinută deja de case de modă precum Ralph Lauren, Giorgio Armani, Tommy Hilfiger, Calvin Klein sau Gucci, va fi susţinută de acum încolo şi de Versace. Cel puţin acesta este anunţul pe care Donatella Versace, directorul de creaţie al brandului, l-a făcut de curând în cadrul unui interviu acordat revistei britanice ”The Economist’s 1843 ”. „Blană? Am încetat cu acest lucru. Nu vreau să omor animale pentru a crea modă. Nu este corect”, a spus Donatella dând de înţeles că nu va mai folosi blănuri de animale în colecţiile sale viitoare.
Spusele Donatellei stau însă deocamdată sub semnul îndoielii, cel puţin până la o confirmare oficială din partea casei de modă, şi asta pentru simplul fapt că în momentul în care creatoarea declara asta, site-ul Versace încă îşi îndemna clienţii să cumpere „haine din blană care întorc capete”.
Oricum, vestea că brandul – cunoscut pentru estetica extravagantă a cărei vedetă era chiar blana de animal (inclusiv nurcă, raton şi vulpe) – renunţă la blănuri a fost întâmpinată cu entuziasm de către reprezentanţii Humane Society International. „Versace este un brand de lux masiv care simbolizează excesul şi strălucirea, deci deciziile sale de a opri utilizarea blănurilor arată că moda compasională nu a fost niciodată mai în trend decât acum„, a declarat Claire Bass, director executiv al HSI din Marea Britanie.
Pe de altă parte, reprezentanţii International Fur Federation se arată drezamăgiţi de decizia casei Versace: „Cu o îngrijorare din ce în ce mai mare în privinţa mediului şi utilizării plasticului în modă, chiar cred că blana reprezintă alegerea naturală şi responsabilă pentru designeri şi clienţi”, transmite Mark Oaten, CEO-ul IFF.
Aşadar, rămâne de văzut dacă Donatella Versace va pune în practică această suprinzătoare declaraţie impunând astfel o nouă estetică brandului pe care-l conduce.