(P) Pruthya, proiectul de fashion care poartă amprenta simbolurilor
Lansat în România pe 25 mai 2016, Pruthya este un proiect de fashion pornit de două antreprenoare românce care şi-au propus să creeze colecţii vestimentare ce poartă amprenta simbolurilor. Brand-ul reuneşte colecţii de haine fluide, lejere, cu volum, special create pentru mediul urban şi care au în centru un element simbolic declinat pe piesele de îmbrăcăminte şi accesorii. Simbolul poate fi o reprezentare a unui obiect, desen, element din natură, a unei fotografii sau orice lucru care poartă în sine puterea de a fi interpretat şi decodat de mintea umană. Piesele vestimentare urmează o combinaţie de linii romantice şi minimaliste, cu influenţe arhitecturale, cu decupaje şi texturi îndrăzneţe în nuanţe pastelate.
Cea mai nouă colecţie semnată Pruthya este inspirată de celebrele poze cu ferestrele lumii şi este intitulată expresiv: Open.
„Am pornit acest proiect când ne-am hotărât să lăsăm imaginaţia să fie ghidul muncii noastre. Pruthya este un prilej de afirmare a creativităţii noastre şi o îmbinare a elementelor feminine cu cele simbolice. Mai mult, chiar un îndemn pentru a deschide drumul către vis, dorinţă, libertate şi curaj. Ne-am dorit să dezvoltăm un proiect inedit, iar partenerii noştri de la 1MiSHAP ne-au susţinut în acest demers”, au declarat Janetta şi Mădălina, fondatoarele Pruthya.
Colecţia Open are în centru fereastra. Fie că este vorba despre o fereastră simbolică sau una obiectivă, odată cu prima colecţie, Pruthya lansează provocarea #openyourwindow către exprimarea stilului propriu, fără bariere. Piesele vestimentare au un aer romanţat fiind în acelaşi timp versatile, uşor de accesorizat pentru a obţine un stil urban, modern. ”Open” foloseşte materiale naturale, transparente pentru o siluetă ce poate fi admirată ca printr-o fereastră întredeschisă.
Numele proiectului Pruthya este inspirat de râul Prut pentru că ambele fondatoare îi sunt vecine, acesta fiind un element de legătură aparte al lor. Simbolul alăturat brand-ului reprezintă stilizarea unei păpădii şi susţine concretizarea unei dorinţe.
Designerii îşi imaginează hainele pe care le creează purtate de femei puternice, încrezătoare, elegante, care au curajul de a fi romantice într-o lume pragmatică. Mai mult, cele două fondatoare urmăresc să dezvolte în jurul brand-ului o comunitate interesată de produse fabricate în România şi o legătură permanentă cu cei care aleg să poarte semnătura lor.