Participanţii Festivalului de la Edinburgh sunt încurajaţi să facă fapte bune printr-o aplicaţie
Astăzi a început Festivalul Internaţional de la Edinburgh (Scoţia), cel mai mare festival de arte din lume, care va dezvălui noi forţe creative între 3 şi 27 august. Ca în fiecare an, festivalul copleşeşte prin numărul mare şi divers de evenimente (de la comedii cu personaje de acţiune, spectacole de cabaret şi circ, concerte, spectacole de stradă şi până la drame scrise de inteligenţa artificială). Publicul anual al acestui imens festival, care a fost fondat după Cel de-AlDoilea Război Mondial, este de peste 4 milioane de oameni, Convenţia de la Edinburgh estimând că numai Jocurile Olimpice şi Cupa Mondială depăşesc numărul de bilete vândute la festival (aproximativ 2 milioane de bilete vândute pe an).
Aşa se explică de ce organizatorii s-au gândit să introducă încă ceva inedit în programul festivalului care să poată fi testat de cât mai mulţi oameni. Este vorba despre o aplicaţie experimentală pentru abordarea problemelor sociale (persoane fără adăpost, mediul înconjurător ect.) care-i incurajează pe participanţi să facă mici acte de bunătate.
Aplicaţia, rodul colaborării dintre Universitatea din Edinburgh şi Tesco Bank, se numeşte Deedit şi încurajează utilizatorii să efectueze mici acţiuni de bunătate cum ar fi cumpărarea unui sandwich pentru un străin sau colectarea gunoiului de pe stradă. Oamenii pot folosi telefoanele pentru a urmări modul în care faptele lor bune contribuie la schimbări sociale, pot posta poze odată ce faptele au fost finalizate pentru a împărtăşi ceea ce au făcut şi pentru ai încuraja pe alţii să participe. Organizatorii, la rândul lor, înregistrează toate aceste acte realizate pe parcursul festivalului, în funcţie de rezultate urmând să decidă dacă extind aplicaţia şi la alt nivel.
„Una dintre provocările cu care ne confruntăm este să îi ajutăm pe oameni să înţeleagă impactul noilor tehnologii asupra vieţii lor”, spune Chris Speed, directorul Centrului de Informatică Design de la Universitatea din Edinburgh.
Deedit a fost dezvoltat ca parte a proiectului Mercury, creat pentru a explora Fintech (o nouă industrie care utilizează tehnologia pentru a îmbunătăţi activităţile în domeniul finanţelor). Şi, deşi proiectul pilotul a fost lansat la Edinburgh, dezvoltatorii încurajează oamenii din toată Scoţia să folosească platforma pentru a face fapte bune.
Organizatorii i-au implicat în proiect şi pe cei de la centrul de caritate pentru persoane fără adăpost din Edinburg, „Bite Social”, faptele de bunătate precum cumpărarea unei mese sau a unei cafele pentru cineva sărac sprijinind astel şi activitatea centrului.
Prin folosirea Deedit, dezvoltatorii aplicaţiei speră să contribuie la promovarea unui spirit comunitar mai bun în Edinburgh dar şi la transformare oraşului într-un spaţiu cât mai verde (printre programe se regăseşte şi cel de colectare a gunoiului în timp ce faci jogging dar şi refuzul de a folosi obiecte din plastic sau de a cumpăra o ceaşcă de cafea reutilizabilă).