Sunt mulţi designeri tineri şi talentaţi în ţara asta, unii mai pricepuţi în a-şi dezvolta un business, alţii mai puţin. Paula Negrea este de fapt o fost jurnalistă care a scris în presa de femei şi care a mai lucrat mult timp în comerţul online, tot pentru femei. De aici i-a venit ideea de a crea ceva pentru femei. Şi cum pantofii reprezintă un accesoriu esenţial pentru a pune în valoare feminitatea, s-a gândit să le ofere acest lucru femeilor. Astfel, din propria inspiraţie, din ideile pe care le culege de la cliente, a creat nenumărate de perechi de pantofi pe care ea personal i-a încercat ca să se asigure că sunt tot atât de comozi, cât sunt de „delicioşi”. Căci delicioşi sunt descrişi pantofii ei The Password pe care îi poţi admira pe lumealapicioare.ro.
A crescut de mică în atelierul părinţilor ei şi a învăţat să aprecieze artizanii, a cules păreri şi impresii din jurul ei şi iată că acum crează nişte minunăţii de pantofi personalizaţi pentru gusturile şi nevoile fiecărei femei.
Mai jos, Paula şi-a deschis sufletul şi business-ul într-un interviu interesant şi mai sus, în Galerie, ne-a împărtăşit câteva modele pe care ea le-a creat cu cea mai mare responsabilitate şi dorinţă de a conferi sexualitate, unicitate, confort şi feminitate fiecăreia dintre noi.
De când faci pantofi? Când ai pornit acest business?
Punem femeilor Lumea la Picioare din toamna lui 2015, printr-o sinergie fantastică între generaţia meşterilor artizani, care se ocupă de producţie de la A la Z, şi generaţia digitalilor nativi, care are în grijă creaţia, styling-ul, programarea, marketarea, storytelling-ul, customer care-ul, umorul pantofilor noştri. Eu sunt o mare fană a togetherness-urilor inedite, când din talente şi vârste foarte diferite puse la un loc ies minuni.
Potenţam şi dezvăluim THE TRUE YOU de atunci, aşadar. Te însoţim zilnic în aventurile tale, fie că eşti candy girl, 24/7 business lady, party aficionada sau amazing mom, şi ne îngrijim să îţi producem pantofii după măsurile pe care ni le laşi şi în culorile, texturile la care râvneşti.
După zece ani în presă şi în comerţ online, mi-am dorit tare mult să construiesc valoare în shopping-ul pe net altfel decât oferind discount-uri încontinuu: prin personalizare. Pentru că din curaj şi din autenticitate am avut eu, una, de câştigat cel mai mult, mereu.
Cum ţi-a venit ideea acestui business?
Lucrând pentru femei atâta vreme, scriind pentru ele, marketând pentru ele, mi-am dat seama câte tipare şi câte frici îndură ele încă, cât de mult se feresc să fie aşa cum sunt cu adevărat. Şi dacă mă scoate ceva teribil din minţi, în ţara asta, e cum piţipoancele vorbesc mai mult pentru România decât femeile cu adevărat valoroase. This is your world, ladies. Shape it or they will! Asta e drive-ul şi mesajul nostru, zilnic. De aici şi ideea de pantofi empowering cu care am pornit şi pe care am crescut-o.
Haios e şi că pe mine mă ştia lumea după pantofii delicioşi. Mi-au scris pe Facebook ce-i cu ei, după ce mi-au flatat cu sute de like-uri perechea. M-au recunoscut în mulţime, la conferinţe şi la concerte după ei. M-au oprit în aeroport, în gară şi pe stradă să mă întrebe de unde-i am. Prea multe femei şi i-au dorit ca să nu mă gândesc cum i-ar putea avea, în culoarea, textura şi pe măsurile care le-ar face fericite. Doar Cenuşăresei i-au schimbat destinul… 🙂
Înţeleg că familia ta avea aceste preocupări. Tu lucrezi efectiv sau doar te ocupi de partea de management a acestui business?
Părinţii mei nu sunt în nişa pantofilor, ei sunt meşteri blănari, dar de aici preţuirea mea pentru munca artizanilor şi pentru mâna românească de lucru. Tata e un om foarte bun de piele, mama e un om foarte bun de tipar. Am crescut cu ei în atelier, în creierii Bucegilor, ascultându-l pe Ramazzotti, lângă soba de teracota, până am plecat să fac foarte multă matematică.
Eu trec prin toate, zilnic, sunt fana optimizării fluxurilor că să le fie oamenilor uşor, să se poată concentra cu adevărat la ce e valoros, să fie mereu customer centric prin toate deciziile pe care le iau, să-şi iubească munca pentru că, la finalul zilei, livrăm bucurie şi un pic de forţă în plus în pachetele Lumea la Picioare.
Câte perechi de pantofi ai acasă?
Circa 200 de perechi – câte modele veţi regăsi şi pe Lumealapicioare.ro. Toţi pantofii noştri trec prin piciorul meu, înainte să intre online la vânzare şi personalizare. Testez foarte mult calapoadele, alături de echipa de customer care, ca să putem face recomandări reale, optime pentru tot soiul de nevoi şi ocazii, ca să nu lăsăm să intre în eshop ceva foarte frumos, dar deloc confortabil. Mereu caut mixul comfy-cool în orice new entry, indiferent de femeia şi de stilul de viaţă pentru care l-am gândit.
Dacă ai fost marketer şi director de modă pentru diferite magazine, bănuiesc că eşti extrem de preocupată de modă. Cum alegi să te îmbraci sau, mai bine spus, cu ce asortezi pantofii?
Sunt extrem de preocupată de oameni şi de ce îi mişcă. Ca toţi creativii şi povestitorii, cred. Nu sunt extrem de preocupată de tendinţe, obsesii, rigori de stil. Iubesc prea mult libertatea. Sunt dintotdeauna un observator iar, acum, un curator stilistic pentru clientele noastre. Iubesc frumosul şi îl caut peste tot, inclusiv în moda…
Mă îmbrac, cel mai des, în leather pants şi sacou masculin. Asta ar fi “semnătura” mea. Îmi lipsesc “benzile” pentru high heels prin Bucureşti, dar ce să faci, nu ai ce să faci, mai dai în gropi – poate doar încă o petiţie online. Aleg cămăşile din mătase cu lenjeria de dantelă la vedere uşor sau cămăşile din denim la care port pinuri. Cât mai puţin make-up, după o odihnă foarte relaxantă, părul proaspăt spălat şi lăsat liber, ochii strălucind de pasiune şi de împlinire şi un strop de Black Orchid de la Tom Ford. Travel light, live light, spread the light, be the light!
Mai asortăm pantoful cu poşeta aşa cum făceau mamele noastre pe vremuri sau există mai multă libertate acum în ceea ce priveşte rigurozitatea etichetei?
Hai să respectăm locul şi ocazia unui eveniment, formalitatea sau informalitatea lui. Hai să nu mergem la Festivalul Enescu în ţinutele florale în care ieşim la terasă, ladies. Hai să nu ieşim la un party pe un rooftop, afterwork, gâtuiţi de cravate, să renunţăm la ele, să deschidem doi nasturi la cămaşa albă şi chiar să ne răsfrângem mânecile elegant, gentlemen. Altfel, cel mai mare lux în lumea anilor noştri e să fii exact cine eşti şi să gândeşti şi să alegi tu pentru tine. Go for it!
Doar ceva legat de echilibru aş vrea să punctez pentru cititoare. Dacă ai pantofi statement, să îi laşi pe ei să atragă atenţia, să cucereşti cu ei, să nu-ţi pui şi mini, şi decolteu, şi ruj rosu, şi poşetă extravagantă. La ce să se mai uite, bieţii bărbaţi, jos, sus, în faţă, în spate? Îşi pierd repede focusul şi buf, they’re gone! 🙁 Make them wonder, make them crave a little bit!
Cât durează să creezi şi sa produci o pereche de pantofi? Tu te ocupi exclusiv de designul pantofilor sau mai colaborezi şi cu altcineva?
E mai degrabă co-creating ce fac. Le ascult pe clientele fidele, care îşi cumpăra lunar de la noi câte ceva, reprezentative pentru cele patru stiluri de viaţă pentru care lucrăm, şi integrez nevoile lor în deciziile finale. Fiecare decizie finală, fiecare model, e mereu însoţit de o poveste în eshop.
O dată la 60 de zile scoatem modele noi din producţie, corelate cu vremea, şi împrospătăm mostrele de piele online pentru personalizare. Trăim o alternanţă ciudată de frig şi cald, anii aceştia, în România, iar clientele noastre şi călătoresc foarte mult, sunt şi prezente mereu la evenimente de top, aşa că eu nu mai cred deloc în moda celor două sezoane bătute în cuie, cu lansări de colecţii de două ori pe an. Am vândut, majoritar, sandale şi pantofi din piele întoarsă, în ianuarie-februarie, de exemplu.
Producţia modelelor presupune desene şi tipare, ales de calapoade, tălpi, tocuri, piele, accesorii matchy şi teste peste teste… Iar execuţia unui pantof comandat trece prin mâinile a cel puţin cinci meşteri până e gata, de la croit şi cusut, la tras pe calapod, montat şi finisat. Circa două săptămâni de muncă, în funcţie de volumul de comenzi şi încărcarea calapoadelor.
De unde ţi-a venit ideea să faci o categorie special dedicată mamelor?
Dacă stai să te gândeşti câte fac, mamele par a conduce fix cea mai tare şcoală de management pe care ai putea-o urma… Şi mi-e puţin ciudă că multe femei de 30 de ani nu văd un farmec în asta.
Prin modelele pe care le gândesc, sper să le scot pe mamele tinere din mâhnirea că nimeni nu le înţelege, că trebuie mereu să facă compromisuri la ce aleg – că cele mai comode modele de pantofi sunt alea de “cucoane”, că cele mai sexy modele sunt alea groaznic de incomode, pentru puştoaice. Dar şi să le tentez pe carieriste cu un fel de coolness al mamiceniei.
Te-ai gândit să încerci şi altceva: haine, poşete, curele? Te-ai gândit să faci şi pantofi bărbăteşti sau pentru copii?
Simt că ne-am pierdut multe dintre repere. And it’s not Trump, it’s TRUST. Am ajuns multe dintre noi parcă prea voluntare, prea “le fac şi le duc eu pe toate, mă descurc”. Prea bărbate şi nefericite. Aşa că mi-am propus eu mie, anul trecut, să îmi redescopăr feminitatea şi să îi redau forţa; să îmi dau voie să fiu femeie. Explorările pe care le-am făcut mi-au dat drive să lucrez şi rochii, în curând. And that’s news. Pentru ca eu nu port rochii. Dar voi purta, iată! 🙂
Care sunt pasiunile tale?
Scriu încă foarte mult, chiar dacă nu mai sunt jurnalist. Cred tare-tare în forţa poveştilor şi a social media. Mi-e dat să întâlnesc anumiţi oameni, să ascult şi să intuiesc anumite lucruri în zgomotul zilnic şi nu ezit să le scriu, să stârnesc debates pe Facebook, să mişcăm puţin thinking-ul şi doing-ul pe anumite subiecte înainte.
Natura e my second home, ies în stradă pentru ea fără tăgadă, mă simt binecuvântată cu ea în România. Urc des în munţi, la Bran, cu ai mei, e reconfortant.
Fiind pasionată de designul de obiect, nu am cum să nu fiu pasionată de amenajări interioare – case şi restaurante. Sunt într-un hunting continuu de spaţii cool designed. Iar la mine acasă e puţin din altă lume, zic prietenii.
Culturile organizaţionale sunt iar ceva ce mă pasionează. Ce se naşte din energiile de grup, cum aduc şi conduc liderii tineri disruption-ul prin companiile şi culturile lor.
De ce online? Nu te gândeşti să-ţi deschizi şi ceva offline?
Fac business de mult timp pe net şi sunt tot mai îndrăgostită de online şi simplitatea lui. Dar dacă ar fi să am cheia de la un ceva offline, mi-aş dori ca în acelaşi spaţiu, în Capitală, pe trei ture diferite, să funcţioneze un palat al micului dejun de la 6 la 12, show-roomul sexy tech al LumealaPicioare.ro, în miros de pancakes şi fresh de portocale, de la 13 la 21 şi un club exclusivist cu live music şi speed dating de la 22 la 4 AM.
La 30 de ani, tot ce-i trebuie unei single girl sunt masa delicioasă de dimineaţă, ca să nu rişte un ulcer, pantofii de invidiat, ca să întoarcă nişte capete pe zi şi să cucerească lumea tot câte un pic, şi sexul cu cineva cu care împărtăşeşte aceleaşi valori, că de sexul sportiv sigur s-a plictisit. Pe zidurile clădirii să rămână scris, când nu vom mai fi: AICI CHIAR S-A TRĂIT. Între anii cutare şi anii cutare.