Penelope Cruz, pe tărâmul modei
Penelope Cruz este una din acele personalităţi magnetice care, indiferent ce ar face, atrage. Fie că vorbim despre filmele cărora le-a dat savoare (”Vanilla Sky”, ”Volver”, ”Vicky Cristina Barcelona”), despre colecţiile vestimentare pe care le-a adus la viaţă (Mango, Ralph Lauren şi L’Oréal) sau despre acţiiunile de voluntariat (a fost voluntar în Uganda şi India, unde a lucrat alături de Maica Tereza). Este de înţeles, aşadar, cum frumoasa spanioloaică (prima actriţă spaniolă din istorie care a primit un Oscar şi o stea pe Hollywood Walk of Fame) este curtată de nume mari ale modei şi bijuteriei contemporane precum Nadja Swarovski (austriaca ce se ocupă de afacerea Swarovski) şi Karl Lagerfeld (directorul de creaţie al casei de modă Chanel).

Colaborarea cu Swarovski i-a dat posibilitatea lui Cruz să retrăiască o parte din copilărie, când, cu un creion în mână, redesena hainele şi bijuterile din paginile revistelor de modă. Acum, a creat însă propriile schiţe de bijuterii (vreo 300 la număr) din care s-au concretizat 14 bijuterii superbe (breţări, inele, coliere, cercei), din rubin, aur, topaz, diamante în nunţe ademenitoare şi forme asimetrice. Preferatul ei este un inel alcătuit din trei rubine în formă de pară, inconjurate de diamante: „Am avut un inel pe care bunica mi l-a dat dar care s-a pierdut sau a fost furat. Aşa că am făcut acest inel în semn de omagiu”, mărturiseşte Penelope Cruz, citată de The Hollywood Reporter.

Dar colecţia (care este disponoibilă, la preţuri cuprinse între 7.000 şi 44.000 de lire sterline, pe Atelierswarovski.com) nu înseamnă doar nostalgie, pasiune şi lux. Înseamnă şi sustenabilitate, ideea de a crea bijuterii luând în considerare protecţia mediului cucerind-o de la bun început pe Penelope Cruz.
„Când am auzit-o pe Nadja vorbind despre cum fac ei lucrurile, am fost foarte inspirată. Îmi pasă că nu are un impact negativ asupra planetei, în ceea ce facem, ce purtăm, ce consumăm”, spune actriţa care nu a terminat bine cu schiţele pentru bijuteriile Swarovski, că a devenit noua imagine a casei de modă Chanel. Actriţa şi-a intrat în rolul de ambasador Chanel chiar în urmă cu câteva zile în cadrul show-ului Chanel Couture de la Paris, unde a apărut într-o rochie din tweed roz şi o beretă albă.

Îndrăgostită de brandul franţuzesc de multă vreme (a participat pentru prima dată la un show Chanel în 1999 şi a purtat în mod regulat creaţiile lui Lagerfeld pe covorul roşu, inclusiv pentru Oscaruri şi Festivalul de Film de la Cannes, dar şi în filmul lui Almodóvar din 2009, „Broken Embraces”), Cruz le calcă pe urme altor femei adorabile care au reprezantat Chanel (Kristen Stewart, Julianne Moore, Kiara Knightley şi, cel mai recent, Margot Robbie). Penelope Cruz va străluci în campania 2018-2019, pe care o va filma însuşi Lagerfeld, considerat de actriţă un adevărat ”rege” al modei. „Este un brand atât de iconic şi Karl Lagerfeld este un geniu, pe care îl admir de când eram mică, aşa încât e o enormă plăcere să lucrez cu el”, spune actriţa care se simte ca la ea acasă pe tărâmul modei