Plasticul, din nou la modă
Dacă vă aduceţi aminte, prin 2009, case de modă precum Yves Saint Laurent, Givenchy, See by Chloe sau Tory Burch adăugau în colecţiile lor încălţămintea de plastic. Acum, plasticul transparent revine, se pare, în atenţia marilor designeri care-l aşează la loc de cinste în creaţiile lor vestimentare. Givenchy, Chanel, Jimmy Choo, Calvin Klein, Philipp Plei, Burberry sunt doar câteva dintre brandurile ce se declară reîndrăgostite de acest material transparent pe care îl regândesc într-un nou concept de poncho-uri, rochii, pelerine de ploaie, pălării, genţi sau încălţăminte.
„Materialele plastice, dacă sunt purtate în mod corect, dau personalitate unui simplu outfit. O astfel de piesă poate oferi o perspectivă futuristă asupra modei şi, dacă este combinată cu ceva clasic, ea preia influenţele modei de demult. Asta este ceea ce mă atrage cel mai mult la această tendinţă – combinarea istoriei cu viitorul modei„, spune trendsetter-ul Dana Hourani care se numără printre cei care au adoptat cu bucurie acest material în vestimentaţia lor.
Transpareţa plasticului permite punerea în valoare a altor materiale, precum ţesăturile, dar şi crearea unor contraste cromatice interesante. Sexi este probabil cuvântul cel mai potrivit pentru acest material, a cărui istorie conţine, însă, şi un aspect întunecat: PVC – clorura de polivinil – este deosebit de iubită de modă, dar este, de asemenea, una dintre cele mai greu de manipulat sintetice pe bază de petrol. Producţia sa necesită cantităţi uriaşe de deşeuri periculoase, iar eliminarea prin incinerare eliberează substanţe chimice toxice. Descoperirea sa în 1872 a fost un accident, când un chimist german a lăsat un soi de gaz de clorură de vinil la soare.
Cu toate acestea, plasticul continuă să ocupe un loc aparte în modă, fiind, iată, una din cele mai neaşteptate tendinţe ale primăverii-verii 2018. Se pare, aşadar, că pentru mulţi, “life in plastic is fantastic”, ca să cităm un vers din piesele de demult ale danezilor de la Aqua.