Poveşti de succes: Chloé - definiţia feminităţii
Fără îndoială, Chloé se încadrează în categoria Caselor care, de-a lungul vremii, au revoluţionat moda. Chloé a fost prima casă de modă care a creat o linie “ready-to-wear”, pliindu-se pe nevoia franţuzoaicelor, atât pentru haute-couture, cât şi pentru piese vestimentare accesibile.
Fondat în 1952 la Paris, brandul Chloé a reuşit să cucerească rapid inimile franţuzoiacelor, cu stilul lejer, tineresc, chiar îndrăzneţ, cum considerau unii la acea vreme.
Cum a început totul? Madame Gaby Aghion, născută în Alexandria în anul 1921, se stabileşte la Paris, după al Doliea Război Mondial. Spirit boem şi sofisticat, Gaby frecventează cercurile de artişti şi locuri în care se vorbea despre artă şi modă. Pe atunci, opţiunile doamnelor erau limitate. Cum în Egipt erau la mare căutare materiale fine şi croiurile lejere, Gaby a adus un suflu nou în moda acelor ani. Prima sa colecţie a inclus şase rochii simple din poplin, creaţii pe care le-a vândut rapid, mergând cu ele dintr-un butic în altul, neavând un magazin propriu.
De ce numele Chloé? Se pare că madame avea o prietenă cu acest nume şi i s-a părut simplu, cu rezonanţă şi uşor de reţinut.
“Moda ar trebui să fie la fel de proaspătă, precum o salată”, declara designerul care devine un susţinător al tinerelor talente. Casa Chloé începe să colaboreze cu tineri talentaţi, precum Christiana Bailly, Michele Rosier, Maxime de la Falaise, Graziella Fontana, Tan Giudicelli, Guy Paulin sau Carlos Rodriguez.
Chloé devine astfel unul dintre brand-urile simbol ale anilor ’70 şi preferatul unora dintre cele mai importante femei ale vremii: Jackie Kennedy, Brigitte Bardot, Maria Callas sau Grace Kelly. Primul boutique Chloé este inaugurat în anul 1971, pe Rue Gribeauval nr. 3 din Paris, iar în 1985 devine parte din grupul Richemont.
În anul 1988, Chloé e începe să colaboreze cu Martine Sitbone, iar din 1992 cu Karl Lagerfeld. Acesta din urmă avea să fie designerul celebrei case timp de 22 de ani.
În anul 1997, poziţia de director creativ al brand-ului îi revine Stellei McCartney, care îi predă ştafeta lui Hannah McGibbon, apoi, în 2011 lui Clare Weight Keller.
“Ador faptul că bazele acestui brand au fost puse de o femeie. Nu este un brand conceptual, ci unul sensibil şi intuitiv”, spunea Keller atunci.
Astăzi, creaţiile semnate Chloé sunt preferate de nume mari din Cetatea Filmului: Cameron Diaz, Sienna Miller, January Jones, Marillon Cotillard, Clemence Poesy, Madonna etc.
Pe lângă linia “ready to wear”, brand-ul include şi o linie dedicată copiilor, accesoriilor, una de parfumuri şi genţi. Mai mult, linia See by Chloé este linia young a brand-ului franţuzesc, preferată de tineri. Această linie a fost lansată în anul 2011 de către Claire Waight Keller şi se adresează femeilor tinere şi independente, care se impun prin feminitate şi spirit ludic.
Astăzi, femeia Chloé adoră să fie feminină, încrederea în sine fiind direct proporţională cu feminitatea.