Taylor Swift a câştigat 400.000 de dolari după ce şi-a făcut disponibilă muzica pe platformele de streaming
Muzica americancei Taylor Swift (27 de ani) era deja disponibilă pe Apple Music (pe bază de abonament), dar pe 8 iunie, cântăreaţa a pus la dispoziţie cele cinci albume ale sale pe mai multe servicii de streaming, printre care Spotify, Pandora, Tidal şi Amazon. Potrivit Billboard, începând cu acea dată, toate aceste albume au acumulat 51,53 milioane de fluxuri, ceea ce este enorm. Numai piesa „Blank Spacer” – de pe cel de-al cincilea album de studio, “1989” (2014) – a fost difuzată de 47,5 milioane de ori, în prima săptămână, de către servicii de streaming precum Spotify, Amazon Music şi Pandora.
Ce însemană toate acestea? În primul rând, bani, artista câştigând nu mai puţin de 400.000 de dolari într-o singură săptămână graţie difuzării pieselor sale pe aceste platforme. Billboard explică, dând exemplu Spotify, că din ce în ce mai mulţi oameni au început să plătească versiunea premium a serviciului, ceea ce generează mai multe fluxuri decât generează serviciile gratuite.
Motivul pentru care Taylor Swift a optat din nou pentru streaming este, după cum spune artista, dorinţa de a celebra cele 10 milioane de copii ale ultimului său album, “1989”, vândute în întreaga lume.
Una dintre cele mai premiate artiste din industria muzicală – 10 premii Grammy, un premiu Emmy, 21 de premii Billboard Music – şi cea mai bine plătită cântăreaţă din lume (conform Forbes 2016), Taylor Swift este cunoscută pentru piesele sale cu tentă autobiografică şi pentru controversele pe care le stârneşte adesea (în 2015 a şocat industria muzicală după ce a scris o scrisoare deschisă către Apple Music, criticând compania pentru faptul că nu plăteşte artiştilor drepturile de autor în primele 3 luni de probă ale serviciului de streaming).