„The Line”, marele câştigător la Bucharest Dance Film Festival
Bucharest International Dance Film Festival 2017 s-a încheiat duminică seara cu desemnarea câştigătorilor. Juriul ediţiei de anul acesta, a treia a evenimentului, a fost format din Tomer Heymann, regizor, Mayo Rodriguez, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi români.
În competiţia internaţională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line”, regizat de Adrien Ouaki şi Nathan Cahen, al cărui coregraf este Adrien Ouaki. Scurtmetrajul, pe care juriul l-a premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mişcare puternic care susţine ideea filmului”, a primit şi un cec în valoare de 1.000 de euro.
O menţiune a revenit peliculei ”2-28”, realizată de Florent Schwartz, regizor şi coregraf, care scoate la iveală efectele instaurării cultului personalităţii generalului Chang în Taiwan.
Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social, într-o manieră inteligentă şi, pe alocuri, ironică”.
Premiul pentru inovaţie, în valoare de 500 de euro, a fost acordat peliculei ”To the Ends of the Fingertips”, regizată de Roswitha Chesher. Filmul ”reuşeşte să creeze situaţii inedite, corpuri şi atmosfere noi, cinematografia şi mişcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate şi suspans”, potrivit juriului.
Menţiunea pentru inovaţie a fost oferită scurtmetrajului ”We no longer wait for barbarians”, regizat de Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR.
Filmul crează o poveste ”jovială şi tensionată, prin modalitatea de jonglare cu spaţiul, mişcarea camerei de filmat şi montaj”.
Preferatul publicului a fost ”Mourning”, de regizorul şi coregraful Réka Szabó, film care a primit şi un premiu de 500 de euro.
Titlul de cel mai bun film românesc şi un premiu în valoare de 1.000 euro oferit de Institutul Cultural Român au fost acordate peliculei ”Golden Boi”, regizate de Corina Andrian, la care au colaborat coregrafele Maria Beatrice Tudor şi Mariana Gavriciuc.
”Golden Boi” a fost premiat pentru ”modalitatea în care elementele cinematografice crează un spaţiu intim între corpuri şi reuşesc să schimbe perspectiva asupra spaţiului”.
În plus, juriul a acordat o menţiune pentru cel mai bun film românesc. Ea a revenit peliculei ”Fly on”, de Dragoş Istvan Roşu, Luiza Comşa şi Tudor Panduru, coregrafi – Dragoş Istvan Roşu şi Luiza Comşa, ”pentru aportul pe care cinematografia îl aduce dansului”.
Proiectul ”Never Ending”, de Laura Andrei, a câştigat pitch-ul [CO]LAB, datorită potenţialului ideii sale ”de a se transforma într-un film de dans care întâlneşte criteriile genului”.