TIFF 2017 propune cele mai trăsnite comedii romantice în secţiunea Alt.Rom.Com
Festivalul Internaţional de Film Transilvania, care va avea loc între 2-11 iunie la Cluj-Napoca, propune un festin al comediei romantice alternative. Cele mai trăsnite comedii romantice vor rula în cadrul secţiunii Alt.Rom.Com.
Pasionante, efervescente şi, nu în ultimul rând, imprevizibile, cele 10 filme din secţiunea tematică Alt.Rom.Com propun o abordare diferită, originală a genului. Titlurile alese de directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov, vor concura pentru Premiul FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Criticilor de Film).
„Comedia romantică e un gen privilegiat de marile multiplexuri, nu şi de festivaluri. Atunci când vine vorba de comedii romantice ne-hollywoodiene, lucrurile sunt şi mai complicate, pentru că majoritatea festivalurilor nu se înghesuie să le programeze, preferând filmele grele, serioase, în dauna divertismentului frivol, cu lipici la public. Secţiunea Alt.Rom.Com îşi propune să le dea o şansă acestor, să le zicem, comedii romantice alternative care fie vin din zona indie americană sau de pe alte meleaguri, respectând cu religiozitate formula, dar fiind ignorate de multiplex, fie deviază de la reţeta genului şi introduc un twist în povestea de dragoste. Altfel spus, râdem, glumim, dar oare eroii rămân împreună la final?”, explică Mihai Chirilov.
Satirizând aşteptările fiecăruia dintre noi atunci când vine vorba despre iubire, Tu şi numai tu/It Had To Be You (regia Sasha Gordon) vorbeşte despre alegerile dificile pe care femeile sunt nevoite să le facă în zilele noastre – cu atât mai destabilizante atunci când cel mai bun prieten te cere în căsătorie.
Tot în faţa unei decizii complicate se află şi Natasha, personajul principal din Zoologie/Zoology (regia Ivan I. Tverdovsky), atunci când se îndrăgosteşte de un bărbat mult mai tânăr. Coada care-i creşte peste noapte îi schimbă viaţa într-un sens pozitiv, dar ea va trebui să aleagă între realitate şi iluzie.
„Am restaurantul, rochia şi apartamentul. Dumnezeu să facă bine să-mi aducă un mire”, spune Mishal, care decide să lase totul în voia divinităţii atunci când mirele o părăseşte cu o lună înainte de nuntă, în Căsătorie cu obstacole/ Through the Wall (regia Rama Burshtein). Rolul i-a adus lui Noa Koler premiul pentru Cea mai bună actriţă la Premiile Academiei de Film Israeliene.
Pierduţi în Paris/ Paris Pieds Nus (regia Fiona Gordon şi Dominique Abel) e povestea haotică şi burlescă a Fionei, care se rătăceşte în Oraşul Luminilor căutându-şi mătuşa şi îşi găseşte sufletul pereche: un bărbat fără adăpost. Selectat la Festivalul de la Veneţia, 4 zile în Franţa/ Jours de France (regia Jérôme Reybaud), urmăreşte jocul absurd de-a şoarecele şi pisica pe aplicaţia Grindr a doi iubiţi care încearcă, fiecare în felul lui, să redescopere calea către celălalt.
Mult suspans şi în povestea lui Nikos, care decide să-şi sechestreze fosta iubită, convins că aceasta este singura cale prin care va putea obţine nu doar explicaţii pentru recenta despărţire, ci şi şansa unui nou început. Dezîndrăgostire/ Afterlove i-a adus regizorului Stergios Paschos o selecţie la Locarno.
Florile de ieri/ The Bloom of Yesterday (regia Chris Kraus) este câştigătorul Marelui Premiu la Festivalul Internaţional de Film de la Tokyo. Vechile secrete de familie ies la iveală în această comedie romantică incredibil de temerară, dată fiind fantoma Holocaustului. Efectul acvatic/ The Together Project (regia Sólveig Anspach), premiat la Cannes şi câştigătorul unui César, spune povestea lui Samir, care ia cursuri de înot doar pentru a o cuceri pe Agathe, instructorul de care se îndrăgosteşte atât de nebuneşte încât o urmăreşte până în Islanda.
Când o reîntâlneşte pe fosta colegă de şcoală care l-a sărutat pentru prima oară, dar care acum se întreţine din prostituţie, viaţa unui vânzător de îngheţată pare să ia o nouă turnură. Pe culmile iubirii/ Amor Cuesta Arriba (regia Nelson Núñez) este o dovadă a faptului că iubirea nu respectă reţete. La fel de imprevizibilă este povestea liceanului timid din Slash (regia Clay Liford), care scrie pagini incendiare de literatură erotică hardcore. Talentul lui trezeşte interesul unei colege de clasă nonconformiste, dar şi pe cel al publisher-ul unui site de gen, iar această nouă etapă din viaţa lui pare să-i tulbure periculos viziunea asupra dragostei.
Citeşte şi:
Festivaluri 2017. Unde mergem vara asta?
TIFF anunţă primele filme selectate pentru ediţia 2017
TIFF 2017 anunţă o retrospectivă Jean-Pierre Melville
Retrospectivă H.R. Giger, creatorul lui Alien, la TIFF 2017
Radu Mihăileanu lansează lungmetrajul „Povestea iubirii” la TIFF 2017
TIFF 2017 va fi inaugurat de o comedie adorabilă: “King of the Belgians”