Alexandra Mircea, medicul cu cea mai mare comunitate în social media. Despre educația medicală pe internet, despre clinica deschisă în pandemie și despre prima amintire pe scaunul dentistului - Pagina 2 din 4 - LIFE.ro
Alexandra Mircea, medicul cu cea mai mare comunitate în social media. Despre educația medicală pe internet, despre clinica deschisă în pandemie și despre prima amintire pe scaunul dentistului
Da, dar acesta e un alt job, ceea ce faci tu în social media. Mai ai timp de job-ul tău?
Acum am trei job-uri: sunt și medic dentist, sunt și owner de clinică, ceea ce presupune destul de multe lucruri și fac și conținut în social media. Mie îmi place să mă numesc dental awarness, nu influencer, pentru că nu mă simt influencer. Am plecat la drum știind că nu o să am timp de nimic. Am avut doi ani în care nu am avut concediu și în care am lucrat 10-12 ore în clinică, după care mergeam acasă și mă ocupam de social media. E ceva ce mi-am asumat și, din fericire, e ceva care mi-a plăcut pentru că altfel, nu știu dacă aș fi putut să fac atât de mult.
Dar recompensa a fost pe măsură? Mă refer din punct de vedere business…
Da, clinica a crescut foarte mult, exponențial aș spune. Practic avem doar doi ani și ne gândim să ne mutăm într-o locație nouă pentru că nu mai avem suficient spațiu pentru câți pacienți sunt. Pacienții care vin la noi deja mă știu și știu cum arată clinica, știu ce proceduri urmează să li se facă și toate astea sunt de mare ajutor pentru că eu i-am educat anterior prin clipuri. Pacientul e mult mai relaxat și mai conștient de ceea ce i se întâmplă, ceea ce ne salvează foarte mult timp, mai ales că e dornic să intre în tratament. Știe deja că sunt mai mulți pași prin care urmează să treacă ca să ajungă la zâmbetul corect și mai știe că aici e o echipă care poate să-i rezolve orice problemă are, pentru că așa am combinat întreaga echipă, astfel încât să nu fie ceva ce să nu putem face.
Alexandra Mircea: „E un cabinet foarte cool, cred că acesta e cuvântul care îl caracterizează”
Clinica e în București, da?
E o clinică cu cinci cabinete, în București și vreau să deschid o locație mai mare, tot aici. Nu vreau deocamdată să deschid a doua locație pentru că mi se pare foarte important să fim toți în același loc.
E un cabinet de fițe?
Nu, e un cabinet foarte cool, cred că acesta e cuvântul care îl caracterizează, pentru că lumea e foarte zâmbitoare, foarte bucuroasă, noi nu suntem rigizi și aroganți cum sunt poate alți medici. E o atmosferă cool. Nu avem lampadare de cristal, dacă la asta te referi 😀
Dar prețuri? 😀
Sunt prețuri medium-high pentru că și procedurile noastre sunt în zona asta. Medicii sunt foarte buni, au toți specializări și nenumărate cursuri la care merg – ceea ce costă -, aparatele pe care le folosim sunt de ultimă generație – avem scannere scumpe, avem cele mai comode scaune care există -, materialele pe care le folosim reprezintă vârful de gamă, iar tehnicienii cu care lucrăm sunt foarte scumpi. Și atunci, cumva trebuie să compensăm tot acest cel mai scump și cel mai bun, dar, cu toate acestea nu sunt cele mai mari prețuri. Sunt clinici care, într-adevăr au prețuri mult mai mari decât noi.
Spui că ai deschis acum doi ani, în vârf de pandemie. Dar până atunci ce ai făcut?
Am fost medic colaborator într-o clinică, opt ani de zile. După aceea au fost șase luni în care m-am plimbat în jurul lumii și mi-am pregătit această lansare. În acel timp m-am documentat foarte mult din cărți de business și de dezvoltare personală pentru că până atunci eram doar medic dentist și îmi doream să devin mai mult. Trebuia să învăț cum să mă port cu oamenii, cum să-i conduc, trebuia să învăț cum să conduc o afacere și atunci am exploatat timpul pe care l-am avut să mă pregătesc, m-am bucurat de timpul petrecut în vacanță și apoi am pornit all in. Iar pentru mine, sincer îți spun, pandemia a fost un lucru bun pentru că acele două luni în care am fost în lockdown, mie mi-au prins foarte bine pentru că atunci am putut să mă pregătesc serios pentru ceea ce urma. Nu aș fi putut să renunț la lucrul cu pacienții și dacă nu făceam asta obligată de conjunctură, nu aș fi putut să mă pregătesc deloc pentru lansarea clinicii. Mi-a fost greu să înțeleg că trebuia să renunț puțin la poziția de medic ca să crească cea de manager, cea de care era foarte mare nevoie la început.
Când am început clinica, mi-am luat o prietenă foarte bună care să mă ajute cu pacienții, eu rămânând medic doar două sau trei zile pe săptămână pentru că altfel nu puteam să construiesc ce am construit.
Dacă nu pornești de la început cu lucrurile făcute corect, nu cred că te poți întoarce după un timp să le remediezi. A contat că eram la început, că nu erau pacienți mulți din cauza că era clinica nouă și era pandemie și astfel puteam discuta direct și deschis cu pacienții pe care îi aveam pentru a primi feedback direct, lucru care m-a ajutat să-mi pun la punct procesele.
Hai să ne întoarcem puțin la călătoria în jurul lumii că mi-a plăcut mult asta 😀
😀.Am plecat jumătate de an în jurul lumii, după care, anul următor am mai plecat patru luni în America pentru că deja cochetam cu „the american dream”. Atunci când am fost în State mi-am făcut site-ul personal, mi-am făcut pagina de Insta, mi-am răspuns unor întrebări și am stabilit că la întoarcere voi fi foarte mulțumită că nu vreau „the american dream”.