Cât costă franciza Luca: cum arată piaţa de covrigării din România
Sari la conținut

Cât costă franciza Luca: de ce să intri pe piaţa de covrigării din România

Cât costă franciza Luca? Tot mai mulți români și-au deschis covrigării sau cafenele în sistem de franciză.
Share this article

Cât costă franciza Luca? Tot mai mulți români și-au deschis covrigării, patiserii sau cafenele în sistem de franciză. Mai bine zis, ei au venit cu spațiul, iar francizorul le-a oferit tot – nume, brand, mobilier și rețete. Tarifele pentru deschiderea unei astfel de afaceri nu sunt tocmai mici. Cele mai căutate domenii de extindere a francizelor din România sunt covrigăriile și simigeriile, gogoșeriile, restaurantele, pizzeriile, dar și cluburile sau gelateriile.

Cât costă franciza Luca: trebuie să scoatem destui bani din buzunar

Investitorul trebuie neapărat să găsească un spațiu comercial cu un vad foarte bun. Dacă ați observat, aproape toate stațiile de metrou din București au, la ieșire, cel puțin o covrigărie de renume.

În câți ani se amortizează investiția într-o franciză

Recuperarea investiţiilor într-o franciză depinde de mai mulţi factori. În medie termenul este cuprins între 2,5 ani şi 4 ani, spun specialiștii.

Citește și: 5 to go: merită să-ți deschizi o cafenea în România și ce trebuie să știi despre franciză

În ceea ce priveşte profilul românilor care investesc într-o franciză, 60% dintre aceştia sunt bărbaţi şi 40% femei. Ambele categorii cu vârsta de peste 35 de ani. Majoritatea sunt la primul lor business.

Cât costă franciza Luca: numărul de francize a crescut cu 30% în România

Numărul francizelor noi deschise în România în primul trimestru al anului a crescut cu aproximativ 30%. Comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2023, potrivit unei analize realizate de o companie de consultanţă în domeniu.

Cât costă franciza Luca
Cât costă franciza Luca

Astfel, în perioada ianuarie – martie 2024, cele mai multe francize au fost deschise în Bucureşti, Braşov, Craiova, Iaşi, Bacău, Constanţa şi Timişoara, cu investiţii medii cuprinse între 80.000 de euro şi 100.000 de euro. Cele mai atractive domenii pentru un business de tip franciză sunt: gelateriile, cafenelele, simigeriile, magazinele de proximitate, serviciile de consultanţă şi mentoring de business. Precum şi francizele din domeniul panourilor fotovoltaice.

Totodată, în domeniul HoReCa, un alt domeniu atractiv pentru francize, piaţa este în consolidare. Investiţiile în francize sunt orientate către branduri care mizează pe un singur produs şi care au în centru experienţa de achiziţie deosebită pentru clienţi (gelaterii, cafenele de specialitate, pizzerii).

Valoarea investiţiei într-o franciză Luca se poate ridica la 350.000 de euro

La nivel naţional, reţeaua LUCA numără 136 de spaţii în care lucrează peste 2.500 de angajaţi. Potrivit datelor oficiale din 2023, antreprenorul George Adragăi a devenit singurul acţionar al covrigăriilor Luca. După ce Cosmin Postole s-a retas din business. Cei doi au fondat împreună afacerea în 2010 şi au deţinut părţi egale din Tinervis Group. Ambii cofondatori au fost extrem de discreţi de-a lungul timpului, evitând să facă declaraţii publice cu privire la businessul lor. În 2024, acţionarul LUCA îşi propune să consolideze reţeaua, să diversifice meniul prin produse noi şi să ducă în toate unităţile cafeaua ZMEU, potrivit Ziarul Financiar.

Citește și: “Fondatorul” – un film despre omul care a transformat McDonald-ul, un simplu stand de hamburgeri la origini, într-o franciză gigantică

LUCA este cel mai extins jucător de pe piaţa de covrigării din România. În acest domeniu activează şi alţi jucători mari, precum Simigeria Petru, Simigeria Matei, dar şi multe afaceri mai mici, care operează una-două patiserii, mai ales în oraşele mici şi medii.

Cât costă franciza Luca: piaţa este puternic fragmentată

Spre exemplu, Tinervis Group are codul CAEN 1072 – Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor, fabricarea prăjiturilor şi a produselor conservate de patiserie.

Citește și: Cât costă franciza 5 to go? Și ce trebuie să știi înainte de a-ți deschide o cafenea

Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii LUCA, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 368 de milioane de lei. În creştere cu 75% faţă de anul precedent. Profitul net a ajuns la 41 de milioane de lei, plus 34%.

Afaceri care prind pentru că se adresează tuturor persoanelor, indiferent de venit

Astfel, în contextul actual, marcat de inflaţie şi de creşteri de preţuri pe toată linia, aceste companii pot să primească mai mulţi clienţi. Clienţi care migrează dinspre alte segmente ale pieţei HoReCa.

Sursa foto: Facebook

Share this article

Pe aceeași temă

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora