Ce este un expert în organizare şi când ai putea apela la unul
Un expert în organizare este o persoană cu o minte analitică şi structurată care poate vedea ordinea din spatele haosului şi are o serie întreagă de soluţii pe care ţi le poate pune la dispoziţie pentru a găsi mai uşor ceea ce ţi se potriveşte. Un expert în organizare se poate ocupa de casa ta, dar poţi apela oricând şi la un expert în organizare personală, dacă este cazul.
Există concepţia greşită că ordinea nu poate fi decât într-un fel: cu hainele frumos împăturite în stil Marie Kondo, cu vasele spălate imediat după masă şi cu ceva violet în fiecare cameră :). Ordinea şi nevoia de ordine sunt, de fapt, foarte personale. Un expert în organizare te poate ajuta să te înţelegi mai bine şi să îţi organizezi casa sau anumite aspecte ale vieţii după nevoile tale.
Care ar putea fi situaţiile în care ai putea apela la un expert în organizare:
- Atunci când viaţa sau casa ta devin copleşitoare.
- Atunci când te afli într-o schimbare majoră în viaţă: te muţi, te căsătoreşti, faci copii, îţi faci birou acasă, trebuie să ai grijă de părinţi în vârstă etc.
- Atunci când ai mai puţin timp la dispoziţie decât ţi-ar trebui pentru proiect.
- Atunci când ai vrea ordine, dar pur şi simplu nu ştii de unde să începi sau cum să faci.
- Atunci când te-ai blocat şi nu ştii cum să mergi mai departe.
- Atunci când, pur şi simplu, ai nevoie de companie sau de expertiză într-un proiect care poate fi copleşitor când eşti de unul singur.
Cine ar putea avea nevoie de un expert în organizare?
Oricine:
- un antreprenor care observă că angajaţii lui au nevoie de mai multă organizare, dar nu au nici aptitudinile, nici timpul necesar să o facă (cine are acest lucru în core business-ul său?).
- Un părinte care observă că fiul sau fiica sa ar avea nevoie de sprijin în a se organiza, dar nu ştie cum să i-l acorde.
- O şcoală care observă că pierde foarte mult timp valoros (care altminteri ar putea fi dedicat învăţării) organizând elevii sau făcând treburi administrative.
- Un cuplu în care cei doi decid să se mute împreună şi au nevoie de mediator de spaţiu.
- O familie care are foarte multe conflicte legate de casă.
- Cineva care are nevoie să se mute într-un spaţiu mai mic sau mai „altfel” decât până în acel moment.
- Oricine simte că nu-şi poate „controla” programul sau banii şi şi-ar dori să facă acest lucru.
Cum te poate ajuta un expert in organizare?
Expertul în organizare vine cu o serie de aptitudini specifice care să te sprijine în anumite situaţii. Are un vast catalog de soluţii care pot fi personalizate pentru tine. Ştie că nu toată lumea funcţionează la fel şi te ajută să înţelegi de ce anume ai nevoie. Are o reţea de donaţii astfel încât tu vei şti că lucrurile de care te hotărăşti să te desparţi ajung la oameni care au nevoie de ele. Este înţelegător şi ştie să asculte, pentru că în multe situaţii lipsa de organizare este un subiect sensibil pentru tine, deşi nu ar trebui să fie – nimeni nu este bun la toate!
Găsiţi mai multe astfel de sugestii pe casasenina.ro