Cele mai frumoase 10 drumuri din România - LIFE.ro
Mergi la conținut

Cele mai frumoase 10 drumuri din România

România este o țară cu unele dintre cele mai spectaculoase drumuri din Europa. Iată un top al celor mai pitorești drumuri din România.
Share this article

România este o țară cu unele dintre cele mai spectaculoase drumuri din Europa. Cei de la Top Gear au declarat Transfăgărășanul „cel mai bun drum pentru condus din lume”, însă România are mult mai mult de oferit decât aceasta porțiune deja celebră. Valea Cernei, pasul Tihuța, superba vale a Oltului, Transbucegi sau Cazanele Dunării sunt doar câteva exemple de drumuri care au intrat în topul ODAT pentru că sunt cu adevărat impresionante. Multe dintre aceste drumuri sunt dificil de străbătut și sunt recomandate șoferilor cu experiență, dar fiecare kilometru parcurs merită din plin.

Valea Cernei – DN67

Traseu întreg: Targu Jiu – Tismana – Baia de Arama – Băile Herculane

Lungime: 106 km

Durată traseu: 2 ore

Portiunea din DN67 de pe valea Cernei are o lungime totală de 106 km și poate fi parcursă cu mașina în aproximativ 2 ore, în condiții ideale de trafic. Aceasta porțiune pitoreasca de drum de peste 100 de kilometri pornește din Târgu Jiu și trece prin Tismana, Baia de Arama până la Băile Herculane. Relieful este de tip defileu, lung de 40 de km, ce străbate munții. Pe traseu se află și Parcul National Domogled Valea Cernei, cunoscut pentru faptul ca include peste 700 de peșteri.

Citește și: Unde mergem la munte în România, departe de aglomeraţia de pe Valea Prahovei

Pasul Tihuța – E58

Traseu întreg: Bistrița – pasul Tihuța – Vatra Dornei

Lungime: 82 km

Durată traseu: 1,5 ore

Acest traseu pitoresc care trece prin apropierea pasului Gradinita, pasului Mestecăniș, Paltiniș și Creanga este un vechi drum comercial lung de 82 de km care poate fi parcurs în aproximativ 1,5 ore în condiții ideale de trafic. Drumul care leagă aceste două destinații a fost construit la inițiativa Armatei Austro-Ungare, în perioada 1812-1817, iar apoi betonat și asfaltat incepând cu 1969.

Pasul Tihuța se află la o altitudine maxima de 1227m și este traversat de doua drumuri europene: E58, respectiv E676.

Valea Oltului – DN7

Traseu întreg: Boița – Defileul Oltului – Cozia – Căciulata – Călimănești – Râmnicu Vâlcea

Lungime: 76 km

Durată traseu: 1 ora și 15 minute

Valea Oltului este unul dintre cele mai cunoscute și mai circulate drumuri pitorești din România. Valea Oltului este adesea alternativa folosita de șoferii care se îndreaptă spre Arad și vama Nădlac ce vin din zonele estice ale țării.

Transbucegi – DN 713

Traseu întreg: între DN 71 și platoul Bucegi

Lungime: 17 km

Durată traseu: 27 minute

Unul dintre cele mai noi drumuri intrate în topul ODAT, Transbucegiul a fost construit între 2010 și 2014. Motivul pentru care această porțiune relativ scurtă de drum merită menționată este faptul ca străbate o zona pitorească din platoul Bucegi, la 1925 metri altitudine.

Cheile Bicazului – DN12C, DN15B, DN15C

Traseu întreg: Gheorghieni – Lacul Roșu – Cheile Bicazului – Bicaz – Lacul Bicaz – Târgu Neamț

Lungime: 145 km

Durată traseu: 3 ore

Unul dintre cele mai lungi drumuri din top, Cheile Bicazului este o porțiune de șosea care în condiții ideale este parcursă în 3 ore, iar cu pauze de poze și aglomerație, poate ajunge până la 4 ore. Cheile ce leagă Transilvania de Moldova au o lungime de 8 km și se află pe secțiunea Lacul Roțu – Satul Bicazul Ardelean. Construcția drumului îngust dintre chei a început în anul 1912.

Citește și: Ghidul turistului: Descoperă magia iernii în cinci destinații de vis din România

Pasul Buzău – DN10

Traseu întreg: Întorsura Buzăului – Barajul Siriu – Nehoiu – Buzău

Lungime: 116 km

Durată traseu: 2 ore

Întreg drumul DN10 este considerat unul dintre cele mai pitorești din țară. Acest drum de legătură între Brașov și Buzău trece prin superbul pas al Buzăului și se număra printre cele mai spectaculoase tronsoane din țara, deschis pe tot parcursul anului. Pasul Buzău este o trecătoare situată la 670 m altitudine, leagând orașul Nehoiu de Depresiunea Întorsura Buzăului. Ca și celelalte drumuri din acest top, Pasul Buzău poate fi uneori dificil de navigat, de aceea șoferilor li se recomanda precauție și atenție sporită.

Transrarău – DJ 175B

Traseu întreg: Pojorata – Chiril

Lungime: 27 km

Durată traseu: 45 minute

Transrarăul este cel mai nou drum montan românesc asfaltat și poate fi străbatut în condiții ideale în mai puțin de o oră. Este vorba însă de 45 de minute de poveste pe „Drumul Comorilor”, așa cum mai este el cunoscut. Din loc în loc au fost amenajate refugii pentru turiștii care vor sa admire piscurile munților și pădurile lor, văile primejdioase și șerpuitul șoselei. Altitudinea maximă la care ajunge Transrarăul este de 1400 metri.

Cazanele Dunării – DN57

Traseu întreg: Pojejena – Dubova – Orșova – Porțile de Fier – Drobeta Turnu Severin

Lungime: 141 km

Durată traseu: 2,5 ore

Acest traseu poate fi străbătut în 2.5 ore în condiții ideale. Dar estimatul de timp poate crește în funcție de trafic și popasuri și are o dificultate ușoară, spre medie în zonele de serpentine.

Transfăgărașan – DN 7C

Traseu întreg: Cartisoara – Balea lac – Vidraru – Arefu

Lungime: 93 km

Durată traseu: 2,5 ore

Declarat de cei de la Top Gear cel mai frumos drum pentru condus din lume, Transfăgărășanul este o porțiune ce traversează munții Făgăraș, făcând legătura între Muntenia și Transilvania și poate fi parcurs în condiții ideale în aproximativ 2 ore și 30 min, putând ajunge la 4 ore, în funcție de ritm și opriri.

Citește și: Cele mai periculoase trasee montane din România

Pe locul 1 în topul realizat de ODAT este Transalpina

Transalpina este drumul care ajunge la altitudinea maximă de 2145 metri, în Pasul Urdele. Poate fi parcurs în 3 ore fără trafic și opriri, putând ajunge pănă la maxim 5 ore cu trafic și pauze. Construit între anii 1930 și 1935 și reabilitat complet între 2009 și 2011, acest tronson pitoresc ce străbate Munții Parâng, este paralel cu valea Jiului și valea Oltului. Mai este cunoscut și ca Poteca Dracului, Drumul Regelui sau Transparângul, iar mai recent Șoseaua dintre Nori.

Sursa foto: Facebook

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora