Cele mai populare francize din lume
În ultimele decenii , fenomenul francizelor pare că a explodat peste tot în lume, așa că ne-am gândit să aflăm care sunt cele mai populare francize în funcție de țara de origine. De la produse alimentare și până la săli de fitness, numai în America există peste 740 de mii de companii care operează în sistem de franciză, iar numărul lor este în creștere. De fapt, aceste francize reprezintă aproape un trilion de dolari în vânzări anuale și angajează aproape 8 milioane de oameni. Însă SUA nu este singura țară francizoare. Iată care sunt cele mai populare francize din lume în funcție de țara de origine.
7-Eleven (SUA)
7-Eleven este starul a cărui popularitate nu poate fi disputată atunci când vine vorba de vânzare cu amănuntul și francizarea magazinelor. Deschizând câte o nouă locație la 3,5 ore, 7-Eleven a depășit giganți precum McDonald’s și Subway, devenind cea mai mare franciză din America.
Încă de la lansare, în 1927, în Dallas, 7-Eleven a menținut o abordare destul de revigorantă față de vânzarea cu amănuntul. Cu un program robust pentru francizorii veterani, comisioane rezonabile de franciză și un nume pe care îl poți pronunța cu mândrie la bancă, nu este de mirare că 7-Eleven a devenit o atracție pentru francizorii și investitorii din întreaga lume.
Kumon Math & Reading Centers (Japonia)
Înființată de un profesor de matematică în 1958, Kumon Math & Reading Centers s-a angajat să devină cea mai populară franciză din Japonia, iar asta cu un motiv întemeiat. Matematica și aptitudinile de citire au devenit indispensabile în lumea de azi, mereu în mișcare, iar Kumon are centre peste tot în lume.
Această companie oferă stimulente atractive veteranilor și o taxa inițială de redevență surprinzător de mică de 1000 de dolari. Investiția minimă pentru franciza Kumon este în jur de 70 de dolari, cu un depozit în valoare netă de 150 de dolari.
Spar (Olanda)
A noua cea mai populară franciză din lume, Spar luminează calea Olandei spre lumea francizelor. Compania fondată în Zegwaart în 1932 este cel mai mare lanț de magazine alimentare cu sedii în Europa, Australia, China, India, Japonia, Africa de sud și Nigeria.
Operează sub câteva denumiri de brand precum Spar, spar express, Eurospar i Interspar. Astfel pot oferi servicii personalizate clienților din diferite regiuni.
Carrefour (Franța)
Ușor mai popular decât omologul său francez, Groupe Casino, Carrefour, este unul dintre cele mai stabile și iubite branduri de vânzare cu amănuntul pentru mase, din afara Statelor Unite ale Americii. În Europa, franciza Carrefour le oferă celor care cumpără de la ASDA, Walmart, Woolworths și Tesco o altă opțiune pentru banii lor.
Benetton (Italia)
Benetton vine rapid din urmă și în curând va ajunge cel mai popular lanț de magazine de haine din Europa. Franciza operează magazinele cu amănuntul deținute, care oferă o serie de articole vestimentare pentru femei, bărbați și copii. Prima locație Benetton a fost deschisă în 1965, însă s-a rebranduit și a permis vânzarea de francize în anii 1980.
Dia (Spania)
Fondat în 1979, Dia este unul dintre cele mai mari lanțuri de distribuție alimentară din lume. Principalul său obiectiv este concentrat pe produsele alimentare din cinci mari țări: Argentina, Portugalia, Brazilia, China și Spania. La această dată, franciza operează aproape 8.000 de locații sub mai multe mărci.
Cu prețuri de neegalat, rentabilități profitabile și taxe de redevență reduse, Dia este foarte popular printre retaileri și francizori deopotrivă.
LCF Master Clubs (Marea Britanie)
Dintr-un club umil al cărui obiect de activitate era predarea limbii franceze copiilor din Hampshire, Marea Britanie, în 1985, LCF a devenit o franciză foarte căutată în lumea întreagă. LCF Master Clubs reprezintă unele dintre cele mai mari cluburi de after school ce oferă cursuri de franceză și spaniolă pentru copii. Majoritatea francizelor operează în Brazilia, Spania, Franța, Ungaria, Irlanda, Australia, Portugalia, Macedonia, Turcia, China și Noua Zeelandă.
Bata (Republica Cehă)
Fondată în 1894 în Zlin, Bata este unul dintre cei mai cunoscuți producători de pantofi, vânzători cu amănuntul și francizori din lume. Astăzi sunt peste 4900 de magazine în întreaga lume. Cu o experiență și o istorie bogate în vânzarea de pantofi, Bata este acel francizor care pune la dispoziție întreg know how-ul pentru a te ajuta atât să găsești locația potrivită, cât și să faci cercetare de piață cu privire la concurență.
Swatch (Elveția)
Elvețienii sunt cunoscuți pentru ceasurile de lux, iar Swatch își vinde capodoperele în propriile magazine de brand încă din 1996. Astăzi sunt peste 3800 de locații care operează franciza Swatch în lumea întreagă.
BayWa (Germania)
Fondată în Munchen în 1923, această firmă germană de logistică și-a consolidat rolul principal în sectorul construcțiilor, al agriculturii și al transportului de energie. Azi deține peste 3000 de locații de vânzare în peste 40 de țări.