Cine este JoJo Siwa, tânăra care a cucerit Youtube-ul încă de la 13 ani, iar acum este fenomen pe TikTok
O mulţime de tineri din lumea întreagă sunt în delir. Jojo Siwa, una dintre cele mai apreciate artiste ale generaţiei actuale, a anunţat reluarea turneului ei de debut, amânat până acum din cauza pandemiei. D.R.E.A.M. The Tour este organizat împreună cu Nickelodeon, televiziune dedicată programelor pentru adolescenţi şi cuprinde zeci de spectacole în SUA şi Canada. Dar cine este JoJo Siwa şi cum a ajuns să fie cunoscută la nivel mondial?
Jojo Siwa – dansatoare, cântăreaţă, antreprenoare de succes şi Social Media Influencer, toate la numai 18 ani
Cu o mamă dansatoare şi instructor de dans nu e de mirare că Joelle Joanie a făcut şi ea o pasiune pentru dans. Şi-a dorit să facă însă mai mult decât propria mamă, iar visul ei din copilărie a fost să devină celebră şi să se îmbogăţească.
Când venea soţul meu să o ia de la studio, seara, ea nu voia să plece. Avea numai 2 ani. Nu putea să danseze sau să facă orice altceva. – Jessalyn Siwa, mama lui JoJo
La 9 ani JoJo s-a înscris împreună cu mama ei la un concurs de dans şi, deşi a fost cea mai tânără concurentă, a ajuns între cei mai buni 5. A participat şi la un al doilea sezon şi cum devenea tot mai populară, era clar că trebuia să pluseze.
Aşa că şi-a deschis propriul canal de Youtube, iar de atunci a ajuns la peste 12,2 milioane de urmăritori doar pe această platformă. De altfel, Youtube-ul a fost marea ei rampă de lansare, iar când JoJo a făcut pasul următor şi şi-a lansat primele single-uri, Boomerang şi I Can Make You Dance, lucrurile au evoluat extrem de rapid. Melodiile au devenit aproape peste noapte hituri în rândul adolescenţilor şi arătau nevoia tinerilor de a fi înţeleşi şi ajutaţi.
Versurile melodiei Boomerang vorbesc despre bullying şi cyberbullying şi transmit mesajul că agresorii din toată lumea trebuie învinşi. Clipul are aproape 950 de milioane de vizualizări şi arată încă o dată cât de gravă este această problemă în rândul tinerilor şi câtă nevoie este de măsuri clare şi asumate.
13 ani avea JoJo când Caryn Sterling, o femeie de afaceri ce lansase propria linie de bijuterii i-a propus să îi facă publicitate în rândul fanilor ei. Nu i-a oferit bani în schimb, ci ceva ce avea să devină cu mult mai valoros în foarte scurt timp.
Vreau să te manageriez. Nu am mai făcut asta până acum, dar tu ar trebui să fii un star. Spune-mi ce vrei şi eu îţi voi da. – Caryn Sterling
Şi JoJo i-a spus: voia celebritate şi mulţi, foarte mulţi bani. Noul ei manager şi-a dat seama repede cum o poate face pe Jojo să-şi împlinească visul – avea nevoie de o asociere cu un brand celebru, de încredere şi care să-i acorde adolescentei vizibilitatea de care avea nevoie. Postul de televiziune Nickelodeon a fost cel ales, iar câştigul a fost enorm pentru toate părţile implicate.
Tânăra şi-a făcut debutul în filmele produse pentru copii şi adolescenţi şi celebritatea era deja atinsă. Banii cu adevărat mulţi avea să-i facă însă din afacerile pe care urma să le asocieze propriului brand. Şi nu sunt deloc puţine: haine, încălţăminte, accesorii, jucării.
Totul a început cu fundiţele. Până acum am vândut peste 80 de milioane de bucăţi. – Caryn Sterling
Iar o fundiţă JoJo costă între 5 şi 16 dolari. Nu e de mirare că în prezent brandul JoJo Siwa valorează mai mult de 1 miliard de dolari, iar bunurile tinerei de 18 ani au o valoare de peste 12 milioane de dolari.
Asta chiar şi în ciuda scandalului care ar fi putut să îi aducă falimentul. În 2019 a fost acuzată că unul dintre seturile de machiaj produse de ea ar conţine azbest, o substanţă cancerigenă. Imediat setul cu pricina a fost oprit de la comercializare, JoJo a ieşit să anunţe asta, precum şi că siguranţa utilizatorilor este cea mai importantă.
Scandalul n-a părut să influenţeze cu nimic popularitatea adolescentei, aşa că în 2020 numele ei a apărut pe lista cu Cei mai influenţi 100 de oameni din lume, realizată de Time.
JoJo Siwa şi-a mărturisit orientarea sexuală în faţa a zeci de milioane de fani
Evident, pentru astfel de titluri şi câştiguri e nevoie de multă muncă şi de prezenţă continuă pe reţelele sociale. Aşa că după Youtube au urmat conturi de Instagram, Facebook, iar de când cu TikTok-ul, numărul urmăritorilor săi a explodat. Peste 40,3 milioane de oameni îi urmăresc clipurile tinerei şi interacţionează la fel de bine fie că dansează, cântă, le prezintă casa sau pregătirile pentru concerte.
Şi mărturisirea, în urmă cu un an, că este membră a comunităţii LGBTQ a fost primită la fel de bine de fanii ei, fie că fac şi ei parte din aceeaşi comunitate sau nu.
View this post on Instagram
Pentru unii a fost un impuls în plus să vorbească despre trăirile lor din aceeaşi sferă, pentru alţii, pur şi simplu o mulţumire a faptului că tânăra nu se teme să-şi asume ceea ce este.
Cred că am venit pe această lume ca să fiu un model pentru copii şi cred că e important să le arăt tinerilor din întreaga lume că e în regulă să iubeşti orice om pentru ceea ce este. (…) Am ştiut de mică faptul că sunt lesbiană, dar n-am fost niciodată stresată de lucrul ăsta. Mi-am spus mereu că o să anunţ lucrul ăsta când o să am pe cineva. – JoJo Siwa