Cine sunt noile modele Victoria’s Secret? De la îngeri la activiste
Modelele Victoria’s Secret, acele avatare ale corpurilor Barbie și reveria playboy, au dispărut. Aripile lor, confecționate cu pietre și pene care ar putea cântări aproape 30 de kilograme, adună praf în depozit. „Sutienul Fantasy”, care aduna diamante reale și alte pietre prețioase, nu mai există.
Cine sunt noile modele Victoria’s Secret?
În locul lor sunt șapte femei renumite pentru realizările lor și nu pentru dimensiunile lor corporale de invidiat. Printre acestea se numără Megan Rapinoe, mare vedetă în fotbal, cu părul roz, în vârstă de 35 de ani, militantă pentru egalitatea de gen; Eileen Gu, în vârstă de 17 ani, de origine chinezo-americană, campioană la schi freestyle, viitoare participantă la Olimpiade; modelul bi-rasial în vârstă de 29 de ani și avocată ce sprijină incluziunea, Paloma Elsesser, care a fost femeia cu măsuri XXL de pe coperta Vogue; și Priyanka Chopra Jonas, o actriță indiană și investitoare în tehnologie, în vârstă de 38 de ani.
Ele sunt cele care vor conduce ceea ce ar putea fi cea mai extremă încercare de schimbare a brandului: un efort de redefinire a versiunii „sexy” pe care Victoria’s Secret o reprezintă (și o vinde) pentru masă. Timp de decenii, supermodelele ce defilau aproape dezbrăcate, afișând cele mai senzuale curbe au reprezentat un anumit stereotip larg acceptat de feminitate. Acum, cu acest tip de imagini în afara culturii largi și a Victoria’s Secret care se confruntă cu o concurență sporită și tulburări interne, compania dorește să devină, a spus directorul său executiv, un „avocat” global pentru abilitarea femeilor.
Noile modele Victoria’s Secret vor mai vinde marfa din vitrină?
Vor cumpăra femeile această imagine? Un viitor spinoff, cu peste 5 miliarde de dolari în vânzări anuale și 32.000 de locuri de muncă într-o rețea globală de retail care include aproximativ 1.400 de magazine se bazează pe un răspuns pozitiv.
Este o schimbare majoră pentru un brand care nu numai că a vândut mult timp lenjerie în masca fanteziei masculine, dar a fost, de asemenea, analizat cu atenție în ultimii ani pentru relația proprietarului său cu agresorul sexual Jeffrey Epstein și dezvăluirile despre o cultură corporatistă misogină care a deraiat în sexism, sizeism și ageism.
Citește și: Dieta Victoria’s Secret: ce să mănânci ca să arăți ca un “Îngeraș”
„Când lumea se schimbă, am răspuns prea încet”, a spus Martin Waters, fostul șef al business-ului internațional Victoria’s Secret, care a fost numit director executiv al mărcii în februarie. „Trebuia să nu mai vorbim despre ceea ce își doresc bărbații și să fim despre ceea ce vor femeile.”
Cele șapte femei, care formează un grup numit VS Collective, vor sfătui alternativ marca, vor apărea în reclame și vor promova Victoria’s Secret pe Instagram. Se alătură unei companii care are o echipă executivă complet nouă și formează un consiliu de administrație în care toate locurile, cu excepția unuia singur, vor fi ocupate de femei.
Rareori o companie atât de dominantă în sectorul său a fost expusă ca fiind atât de departe în spatele culturii, cât a fost Victoria’s Secret în urma mișcării #MeToo.
Doamna Rapinoe a spus direct, „patriarhală, sexistă, vizionând nu doar ce înseamnă să fii sexy, ci ceea ce încercau să realizeze hainele printr-o lentilă masculină și prin ceea ce doreau bărbații. Și a fost foarte comercializat pentru femeile mai tinere. ” Acest mesaj, a spus ea, a fost „cu adevărat dăunător”.