Cum poţi slăbi cu ajutorul unui plan alimentar personalizat: Fit Eating by Anda Postelnicescu - LIFE.ro

Căutare

Share this article

Ţi-ar plăcea să ai o dietă echilibrată, să mănânci sănătos, să iroseşti mai puţină mâncare, să scapi de întrebarea enervantă „Ce mâncăm azi?” şi să slăbeşti în acelaşi timp? Planul alimentar personalizat ar putea fi o soluţie. Am stat de vorbă cu Anda Postelnicescu, iniţiatoarea conceptului Fit Eating şi a planurilor alimentare personalizate şi am aflat cum poţi obţine toate cele de mai sus. În plus, ţi-am pregătit şi un exemplu de plan alimentar personalizat pentru două zile, ca să vezi dacă ţi se potriveşte.

Anda Postelnicescu este iniţiatoarea conceptului Fit Eating, un program ce are la bază planurile alimentare personalizate şi care îşi propune să vină în ajutorul celor care vor să adopte un stil de viaţă echilibrat, cu o alimentaţie sănătoasă dar şi celor care îşi doresc să slăbească. Anda a urmat online cursurile oferite de Stanford în domeniile Child nutrition şi Introduction to food & health apoi a pus bazele acestui proiect, oferind consultanţă în domeniul nutriţiei şi ţinând workshop-uri pentru toţi cei care sunt interesaţi de acest domeniu. Am stat de vorbă cu ea şi am aflat mai multe detalii despre planurile alimentare personalizate şi am rugat-o să-mi ofere un model de astfel de plan, pentru două zile, pentru a vedea dacă mi se potriveşte acest concept sau nu. Te invit să citeşti interviul de mai jos iar dacă ţi se pare interesant, să urmezi planul alimentar personalizat timp de două zile şi să ne spui cum ţi s-a părut.

Ce înseamnă, de fapt, plan alimentar personalizat?

Este un program de mese care se bazează pe gusturile, obiceiurile şi rutina persoanei pentru care este întocmit şi care detaliază fiecare masă (şi, acolo unde este cazul, şi fiecare gustare), menţionând reţetele şi modalităţile de preparare a alimentelor. Acest lucru înseamnă că persoana care apelează la un specialist să îi întocmească un plan alimentar personalizat nu va trebui să excludă nimic din ceea ce îi place din alimentaţia sa, indiferent dacă obiectivul sau este să slăbească şi/sau să înveţe să mănânce organizat şi sănătos. Nimic nu este exclus din alimentaţie, se limitează frecvenţa anumitor alimente, iar cel care urmează un astfel de plan va putea lua masa în oraş şi va putea mânca alături de cei dragi. În funcţie de obiectivul personal, cei care îl urmează pot slăbi, se pot îngrăşa, pot învăţa să mănânce sănătos şi echilibrat, având un aport adecvat de nutrienţi, pot fi ajutaţi să mănânce corespunzător dacă au alergii/intoleranţe alimentare sau diverse afecţiuni digestive.

Foto: iStock

Vreau să am o dietă echilibrată, să nu mai arunc mâncare, să cumpăr exact cât şi ce îmi trebuie. Un plan alimentar personalizat mă poate ajuta? Se poate face şi pentru o familie? Sau este doar pentru o singură persoană?

Unul din efectele folosirii planurilor alimentare personalizate (pe lângă echilibrarea alimentaţiei) este faptul că ne ajută să cumpărăm ce şi cât ne trebuie, să nu mai aruncăm mâncare şi să cheltuim mai puţin pe alimente. Fiind personalizat, planul se adresează unei persoane, însă se poate face şi pe familie, ţinând cont de preferinţele alimentare comune ale membrilor acesteia şi de dorinţa acestora de a mai experimenta, când şi când, noi reţete. 

Pot slăbi cu ajutorul unui plan alimentar personalizat? Ce se întâmplă dacă mă abat de la el? Am voie să fac şi mici excepţii?

Sigur, un plan alimentar personalizat este soluţia ideală în cazul unui surplus de greutate. Referitor la abateri şi excepţii, este important ca în plan să fie incluse şi alimentele preferate, pentru a nu frustra în vreun fel persoana care îl urmează. Dacă, totuşi, ajungem la abateri, trebuie să ştim că organismul fiecăruia dintre noi reacţionează diferit, unele persoane continuă să slăbească destul de uşor, deşi au abateri, pe când altele au un ritm mai lent de slăbit atunci când fac excepţii. Oricum ar fi, mici abateri rezonabile sunt permise şi nu au efecte majore, având în vedere că nu vorbim de o dietă restrictivă. 

Cum pot adopta un plan personalizat persoanele care au un program foarte încărcat?

În cazul persoanelor cu program încărcat sau care nu doresc să petreacă prea mult timp în bucătărie, există variante:

Pot comanda mâncarea de la diverse firme de catering/take away – le explic, în prealabil, care sunt variantele ok, iar dacă simt nevoia să ne consultăm, eu sunt mai mereu online şi îmi pot scrie şi/sau trimite poze cu mâncarea, pentru a le ajuta să facă alegerile potrivite.

La fel, dacă există varianta ca altcineva apropiat să poată găti, încercăm să o exploatăm.

La rândul meu, sunt o persoană cu puţin timp liber şi, deşi îmi place să gătesc, rareori petrec în bucătărie mai mult de 30 minute pentru pregătirea unei mese. Astfel, îmi place să pun în meniurile pe care le realizez reţete cu timp de preparare scurt (sunt site-uri care au şi filtru: reţete de 15-20-30 min.), pentru care nu este necesar să stăm lângă aragaz (preparatele la cuptor sunt o soluţie).

Orice variantă am alege, cheia o reprezintă organizarea, iar alternativa cea mai rapidă, aceea de a cumpăra covrigi în drum spre birou, nu este o soluţie.

Povesteşte-mi mai multe despre Fit Eating, te rog. Cine poate apela la acest serviciu? Ce înseamnă el?

Conceptul Fit Eating a luat naştere din dorinţa de a ajuta oamenii să adopte un stil de viaţă sănătos, să înveţe să mănânce echilibrat şi să slăbească fără diete extremiste şi periculoase. Iată, mai exact, ce fac eu în cadrul acestui concept:

Realizez planuri alimentare personalizate, atât pentru adulţi, cât şi pentru copii, pentru mâncat sănătos, echilibrat şi slăbit, acolo unde este cazul.

Susţin workshop-uri de slăbit şi alimentaţie sănătoasă, pe parcursul cărora participanţii află ce trebuie să aibă în meniul zilnic şi cum să îşi întocmească singuri planuri alimentare.

Organizez workshop-uri cu privire la alimentaţia copiilor.

Colaborez cu grădiniţe pentru realizarea meniurilor copiilor, organizarea de ateliere de gătit cu copiii şi susţinerea de întâlniri şi prezentări cu părinţii interesaţi să afle mai multe despre cum să îi hrănească sănătos pe cei mici.

Ofer servicii corporate firmelor care oferă astfel de beneficii angajaţilor (workshop-uri, prezentări, pachete corporate de consiliere nutriţională şi meal planning).

Foto: iStock

Mai jos găseşti un model de plan alimentar personalizat pentru două zile, pe care mi-ar plăcea să-l urmezi şi să ne spui cum ţi s-a părut.

Model plan alimentar personalizat – 2 zile

Ziua 1

MIC DEJUN: omletă (reţeta aici

GUSTARE 1: o porţie prăjitură cu afine (reţeta aici

PRÂNZ: fajitas de porc (reţeta aici

GUSTARE 2: iaurt mic

CINĂ: creveţi în stil mediteranean + salată verde (reţeta aici)

Ziua 2

MIC DEJUN: iaurt cu fructe şi ovăz sau quinoa (reţeta aici

GUSTARE 1: migdale

PRÂNZ: pui cu caju şi legume + salată (reţeta aici

GUSTARE 2: felii de ardei

CINĂ: avocado cu somon şi ou (reţeta aici)

Mai multe detalii despre conceptul Fit Eating by Anda Postelnicescu găsiţi pe fit-eating.ro sau de pe pagina de Facebook.

Citiţi şi:

Simona Tivadar: „Unul din patru copii este obez, iar părinţii îl îndoapă în continuare”

Mihaela Bilic: „Nu înţeleg de ce nu se spune adevărul: fructele ne îngraşă!”

„Nu există detox, pentru că nu există toxine. Nu ştie nimeni formula chimică a acestor toxine.”

„Totul este otravă, nu există nimic neotrăvitor. Doza face diferenţa”

Mihaela Bilic explică de ce ne putem îngrăşa la infinit şi cum de nu murim de foame

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO