De Paște descoperim produse create cu tradiție. Cum s-a născut platforma Localnicii? Și cum își doresc aceștia să dărâme mitul antreprenorilor români, ajutându-i să vândă de milioane de euro - LIFE.ro
Prima pagină » De Paște descoperim produse create cu tradiție. Cum s-a născut platforma Localnicii? Și cum își doresc aceștia să dărâme mitul antreprenorilor români, ajutându-i să vândă de milioane de euro
De Paște descoperim produse create cu tradiție. Cum s-a născut platforma Localnicii? Și cum își doresc aceștia să dărâme mitul antreprenorilor români, ajutându-i să vândă de milioane de euro
De fiecare dată ne dorim ca sărbătorile noastre să fie cu adevărat speciale. Iar asta poate să însemne să ne bucurăm de momente unice și pline de emoție alături de familie și prieteni, descoperind produse create cu tradiție. Acest lucru își doresc oamenii din spatele platformei Localnicii cu noua lor cutie cu produse pentru Paște.
Ce se ascunde în spatele noii cutii Localnicii? Am aflat de la oamenii din grupul Kané despre platforma Localnicii și despre cum, alături de CEC Bank și Mastercard, încearcă să susțină antreprenorii locali. Kané este co-fondat de Răzvan Crișan, David Maguet și Ciprian Morar și din el fac parte Kané – New Romanian Cuisine, Mamizza – NeoNeapolitan Pizza, Mercato Comunale – Outdoor Food & Drinks Market, Cafeneaua M60, Project Copenhagen Coffee & Gastrobar. Dar vă invităm să citiți mai multe despre ei în interviul pe care l-am realizat anul trecut cu Răzvan:
Cum a început povestea platformei Localnicii?
Povestea noastră, a platformei Localnicii, a început în pandemie, când ne aflam cu toții sub semnul incertitudinii. Ne-am întrebat atunci „cum putem susține comunitatea de antreprenori locali din care facem parte?’’.
Ne-am uitat în jurul nostru și am descoperit o mulțime de creatori de ingrediente, produse artizanale, restaurante și cafenele care au pus bazele unor branduri impresionante în ultimii ani. În plus, pandemia a accentuat anumite tendințe, pe care începusem să le identificăm cu ceva vreme în urmă, printre care orientarea către produsele locale. Consumatorii au devenit mai atenți la anumite categorii de produse și la calitatea acestora, produse care au în spate povești deosebite, procese de producție mai degrabă manuale decât industriale și abordări de business sustenabile.
Așa am conceput planul de a crea un proiect care sa le întindă o mână de ajutor împreună cu partenerii noștri, CEC Bank și Mastercard, care au răspuns rapid la inițiativă, au înțeles valoarea micilor antreprenori și ni s-au alăturat în demersul de încurajare a tinerelor talente locale. Am pornit împreună în această aventură de descoperire și promovare a antreprenorilor locali, cu scopul de a-i susține prin includerea produselor lor în Cutia cu Localnici și a-i face și mai cunoscuți prin serialul Localnicii și nu numai.
Cum alegeți antreprenorii cu care lucrați în platforma Localnicii?
Credem mult în antreprenorii care sunt responsabili și care au grijă de comunitatea din care fac parte și, tocmai din acest motiv, căutăm să îi cunoaștem cât mai bine pe cei pe care-i alegem să facă parte din proiect.
Cum a început această aventură și cum construiți fiecare Cutie cu Localnicii?
Prima și cea mai importantă etapă a proiectului a fost inițiativa de a cumpăra produse de la antreprenori locali și a le aduce împreună într-o alternativă locală de cadou autentic pe care l-am numit Cutia cu Localnici, cu misiunea de a vinde cât mai multe produse pentru ei, o susținere atât de necesară în timpuri atât de provocatoare. Ne dorim ca din ce în ce mai multe companii să încurajeze astfel de demersuri, adoptând, spre exemplu, Cutia cu Localnici în practicile lor de business, pentru a înlocui cadourile oferite în mod tradițional și produse industrial cu o alternativă locală. Susținând afacerile locale, susținem dezvoltarea comunităților și, implicit a României, mai ales din punct de vedere economic, unde e cea mai mare nevoie de noi acum.
Cât de mare este comunitatea Localnicii? Cât de mult a crescut în toată această perioadă?
Aproape doi ani mai târziu și 10 ediții ale Cutiei cu Localnici, am reușit să strângem în comunitatea Localnicii o mulțime de antreprenori cu idei frumoase, pentru care am reușit să generăm vânzări de peste 2,3 milioane de RON adică 50.000 de produse. Povestea continuă și astăzi și crește cu fiecare cutie nouă, în cursul anului urmând să încântăm fanii produselor locale cu două noi ediții Cutia cu Localnici de picnic și Cutia cu Localnici de Crăciun.
Ce pregătiți pentru perioada Pascală?
Pentru sărbătorile de Paște de anul acesta am pregătit Cutia cu Localnici Pascală, prin care vrem să ducem mai departe misiunea de a-i inspira pe români să se bucure de momente unice și pline de emoție alături de familie și prieteni, printr-o cutie specială, cu produse create cu tradiție. Cutia cu Localnici Pascală este disponibilă în mai multe variante și, pentru prima oară de când a fost lansat proiectul, acestea pot fi achiziționate și fizic în cinci Mega Image Concept Stores din București și trei magazine Mega Image din Cluj. Pentru comenzi online cu livrare rapidă, Cutia cu Localnici este disponibilă și pe localnicii.ro.
Și ce o să conțină Cutia cu Localnici Pascală? Cine sunt antreprenorii locali pe care îi vom găsi în această ediție de sărbătoare?
Conceptul Cutiei cu Localnici Pascale a stat la baza tradițiilor și întoarcerii la origini, întrucât Paștele reprezintă un moment bun să ne amintim de noi înșine și să ne redescoperim. Astfel, am creat un cadou pascal alături de antreprenori locali, printre care Christe Chocolatier, Goodish, Creations Daisy, Muștar Delacluj, Freya Candles, Victoria Finală, Crama Licorna – Serafim și Thesaurus Wines, care ne-au ajutat să dăm iz de sărbătoare cutiei și care prin poveștile lor unice duc mai departe misiunea noastră.
Ce vă doriți pentru perioada următoare?
În continuare, ne dorim să mărim comunitatea de antreprenori, să construim împreună proiecte noi și să găsim idei noi, care împreună vor duce la creșterea inițiativelor locale, promovarea produselor artizanale românești și a oamenilor creativi din spatele lor, răspândiți prin toate colțurile țării.
Continuăm să descoperim și să aducem împreună antreprenori talentați în noi ediții ale Cutiei cu Localnici și în serialul #Localnicii ce va aduce anul acesta zece noi povești de la antreprenori, care se alătură celorlalte 20 de episoade disponibile deja pe localnicii.ro și în care am stat de vorbă atât cu antreprenori cum ar fi Vlad Buda (Steam Coffee Shop), Laurențiu Bănescu (co-fondatorul Zăganu), Alexandra Blaș (Pickles), Simona Crăciun (Tort de Bezea), cât și cu personalități ca Tudor Giurgiu, Mihai Morar, Paul Olteanu, Amalia Năstase împreună cu antreprenori recomandați de către aceștia (Favr, Liberté, Ironic Taproom, Explore Travel).
De la lansare și până acum, #Localnicii a însemnat peste 120 de antreprenori implicați în campanie, atât în serialul Localnicii cât și în cutia cu Localnici. Nu ne-am oprit însă aici, împreună cu CEC Bank și Mastercard am decis să întindem o mână de ajutor și mai concretă, prin crearea pachetului bancar Localnicii, gândit pe nevoile reale și imediate ale antreprenorilor la început de drum.
Povestea noastră continuă, prin #Localnicii ne dorim să facem noi antreprenori cunoscuți viitorilor lor fani, să generăm idei noi de colaborare și vânzări suplimentare, să schimbăm percepția că „producător local” înseamnă doar tradiții îmbătrânite și nicidecum că putem vorbi despre o generație de tineri antreprenori puși pe treabă.