Doriţi sushi-pantof sau sushi-ciocolată?
Dacă vă uitaţi la fotografia de mai sus, s-ar putea să aveţi impresia că privirea vă joacă feste. Nu ştim dacă artistul bucătar care a inventat „shoe-shi” (sushi-ul sub formă de încălţăminte) şi-a propus să vă trimită la un control oftalmologic, însă cu siguranţă şi-a dorit să priviţi cu atenţie şi să apreciaţi ceea ce v-a adus în farfurie.
Da, este vorba despre pantofi sport comestibili, „împachetaţi” după modelul sushi. Artistul-chef Yujia Hu (cunoscut şi sub numele Theonigiriart) realizează „shoe-shi” la restaurantul Sakana din Milano.
Artistul a dat nume haioase preparatelor sale inspirate de modelele marilor branduri de încălţăminte sport: Nike „wasabi” kyrie 2, Adidas Originals „simple rice” superstars sau Nike „original sushi sneakers” air jordan. Aceste noi modele de sushi sunt realizate în mare parte din orez şi sunt „decorate” cu ton, somon, alge, astfel încât să semene cât mai bine cu modelele originale.
Şi, ca să ajungem la partea a doua a întrebării din titlu, trebuie să ştiţi că, începând din luna februarie, în magazinele din Tokyo se găsesc pe rafturi aceste Kit-Kats cu aromă de sushi. Este vorba despre o ediţie limitată a acestor ciocolate, ce vor fi disponibile în trei arome (fiecare inspirată de un preparat tradiţional japonez): ton, arici de mare, ou.
Kit-kat-ul cu aromă de ton are batoane de ciocolată cu zmeură, aşezate pe un pat orez expandat. „Ariciul de mare” îmbină arome de pepene galben cu brânză mascarpone legate cu o panglică de alge marine. Varianta cu ou se bazează pe o budinca de dovleac şi orez, învelite în alge. Deşi compania Kit-Kat Japonia a realizat această glumă de 1 aprilie anul trecut, produsele au devenit deja realitate. Sunt concepute de Chef Yasuaki Takagi şi costă aproximativ 26 de dolari.