Orice efort de a încorpora legume proaspete în alimentele fast food, pare un lucru fără vlagă. Gândiţi-vă doar la McWrap. Mc Donald’s a introdus această variantă de sandviş în 14000 de locaţii din SUA în anul 2013, după ce a petrecut mai bine de doi ani construind un lanţ de aprovizionare pentru castraveţi proaspeţi, anunţă newyorker.com. Apoi, anul trecut a retras produsul de pe piaţa din America ca fiind neperformant. Cu patru luni înainte, ca şi cum ar fi anticipat această decizie, compania a scos pe piaţă un AD de televiziune extrem de provocator în care aducea în derâdere alimentele sănătoase. Camera aducea în prim plan o secţiune zemoasă şi apetisantă a unui Big Mac, în timp ce o voce declara „Toţi vegetarienii, veganii şi gurmanzii, să-şi ferească privirea! Nu poţi obţine această suculenţă din soia sau quinoa. Acesta nu este iaurt grecesc şi nu va fi niciodată kale!”
Că e sănătos sau nu, că se sabotează singur sau nu, McDonalds rămâne una dintre cele mai profitabile companii din SUA, iar ceilalţi, care încearcă să remodeleze conceptul de fast food, nu fac decât să ciugulească resturile lăsate de gigantul mâncării rapide. McDonalds se evidenţiază prin „multe puncte de aprovizionare, forţă de muncă şi preţul final al produselor”, mai informează newyorker.com, lucru greu de combătut de ceilalţi.
Dar iată că se poate şi altfel.
David Friedberg, un fost programator Google cu diplomă în astrofizică, speră să combată popularitatea fast-food-ului oferit de McDonalds cu noul său lanţ de restaurante vegetariene numite Eatsa. „Noi trebuie să facem două lucruri: să reuşim să producem ingrediente sănătoase la un preţ comparativ cu al marilor lanţuri de restaurante fast food şi să încercăm să oferim un gust extrem de bun care să-l depăşească pe cel al cărnii”, a declarat Friedberg. „Credem că felul în care putem face asta se numeşte quinoa”. Eatsa a deschis săptămâna trecuta primul său restaurant în mijlocul New York-ului şi este un concept nord californian: imaginaţi-vă Chipotle (conceptul restaurantelor cu mâncare mexicană) îmbinat un punct de vânzare desenat de către Apple. Nu există mese, scaune sau chelneri. Introduci meniul ales pe un iPad şi mâncarea ta (un bol de quinoa cu toping-ul ales de tine) îţi va fi livrată printr-un perete transparent cubic ce se înegreşte atunci când mâncarea poate fi ridicată.
„Ce se află în spate? Roboţi sau elfi?” a întrebat un client. Deocamdată sunt oameni care pregătesc mâncarea. Bolurile cu quinoa sunt semipreparate şi există opt sortimente de rome disponibile de la aroma de barbecue, crispy onion şi până la lemon herb, falafel, humus, feta sau măsline.
Preţurile sunt mici, mâncarea este gustoasă şi proaspătă şi mai ales sănătoasă, iar comanda se serveşte imediat, ca la un fast food.Îi aşteptăm şi în România, mai ales acum, după atâtea sarmale şi „porcărele„ de Crăciun.