Raluca Niculica Popp, Managing Partner Scavolini Store Bucharest by Modool: „Scavolini reconstituie acea bucătărie unde toată familia se întâlneşte” - LIFE.ro
Prima pagină » Raluca Niculica Popp, Managing Partner Scavolini Store Bucharest by Modool: „Scavolini reconstituie acea bucătărie unde toată familia se întâlneşte”
Raluca Niculica Popp, Managing Partner Scavolini Store Bucharest by Modool: „Scavolini reconstituie acea bucătărie unde toată familia se întâlneşte”
Am intrat în sediul Scavolini încercând să aflu ce are acest brand special. Este o marcă, un brand de bucătării, băi şi livinguri, dar cunoscut mai cu seamă datorită bucătăriilor. Cu asta au început cei doi fraţi tâmplari Scavolini acum 50 de ani, iar la ce au ajuns astăzi este cu totul fantastic: peste 680 de finisaje numai pentru fronturile uşilor, peste 1000 de accesorii, o versatilitate imensă atât a configurărilor, cât şi a adresabilităţii: de la bugete pentru toate stadiile de viaţă şi locuire, până la personalizarea totală a mobilierului. În plus, brandul este ceea ce se numeşte responsabil: reciclează peste 90 la sută şi îţi produce propria energie electrică necesară producţiei.
Raluca, spune-mi cum ai ajuns la alăturarea cu brandul Scavolini? Cum a început această experienţă personală cu acest brand?
Eu, fiind arhitect şi lucrând foarte mult şi în designul interior, aveam nevoie de mobilier de calitate. Evident că am relaţii şi colaborări cu toate firmele de mobilier din România, dar aveam nevoie de Scavolini. Brandul fusese adus în România acum multă vreme. Iar după o pauză de 20 de ani ne-am gândit că ar fi o oportunitate să aducem noi acest brand de mare calitate şi cu un renume foarte solid care face bucătării, băi şi living şi care astăzi se pot găsi aici, pe strada Str. Radu Calomfirescu 13, unde ne aflăm, dar şi pe Calea Dorobanţilor 172.
Deci Scavolini nu face numai bucătării?
Nu. Afacerea a pornit cu bucătării acum 50 de ani. Este o afacere de familie. Cei doi fraţi Scavolini, tâmplari de meserie, au dezvoltat încet-încet conceptul de bucătărie, au adus multă inovaţie în domeniu. În aceşti 50 de ani au încercat să intre şi în zona de băi, de living, şi au extins din ce în ce mai mult afacerea.
Ai lucrat cu multe branduri, nu? Cum ajunge un brand… un brand?
Prin seriozitate, inovaţie, deschidere şi cred că mie mi s-ar părea normal ca un brand să fie ceva touchable, să fie uşor de folosit, de atins, să îţi ofere un anume confort, fie că e vorba de maşini, mobilier sau haine.
Scavolini este un brand de lux, un brand scump…
Nu neapărat, fiindcă sub umbrela lui de brand de lux a creat şi multe alte extensii de brand care se adresează mai multor tipuri de bugete. Există 3 mari categorii de mobilier: cea de bază, care se adresează oricărui cuplu la început sau oricărui start-up din viaţa unor persoane care nu au bugete sau spaţii mari. Există apoi şi o categorie medie şi una high.
Ce înseamnă lux în ceea ce priveşte Scavolini?
Noi ne raportăm mereu la o configuraţie standard în domeniul acesta. De exemplu 3 metri liniari care ar fi o bază, cu nişte dulapuri suprapozabile şi strictul necesar: cuptor, aragaz, hotă şi frigider. Şi pornim de la 7.000 de euro, de pildă pentru categoria de mobilier high pentru această zonă. Cea low poate fi de la 1.500-2.000 de euro. Preţul diferă în funcţie de dimensiunile spaţiului care trebuie rezolvat şi atunci creşte configuraţia, precum şi accesoriile folosite.
Cui se adresează Scavolini? Cine este cumpărătorul?
Este cel care este interesat de calitate. Dar şi de raportul calitate-preţ care este optim la Scavolini… Sigur că toată lumea se laudă cu calitatea şi pronunţă acest cuvânt foarte des, dar Scavolini a venit în acest domeniu cu lucruri foarte importante. Ei, alături de un alt brand din lume, sunt singurii care au carcase de bază, module care se îmbracă cu uşi, blaturi etc., formate dintr-un material hidrofug. Asta înseamnă că după 24 de ore de stat în umiditate sau chiar în apă, un front de uşă sau carcasa respectivă nu are deformaţii mai mari de 10% – ceea ce înseamnă un lucru extraordinar.
Mai sunt şi alte caracteristici tipice?
Au peste 680 de finisaje doar la uşile de bucătării, peste 40 de modele de bucătării, pe toate gamele şi toate stilurile: contemporan, modern, provensal, temporal, minimalist, dinamic, clasic…
Există trenduri şi în ceea ce priveşte bucătăriile?
Există trenduri, care sunt date de mari designeri ai momentului. Scavolini lucrează cu ei. Deci există trenduri, dar eu personal cred că trendul trebuie să fie nu neapărat orientat sau preluat de la designeri, ci ar trebui să fie personalizat pentru orice client şi nevoilor lui. E nevoie să vezi casa clientului, să îl cunoşti, să îl înţelegi pentru ca să îi oferi apoi un produs care să îl satisfacă.
Cum trăieşte omul modern şi cum se raportează el la casa lui?
Cei care îşi permit investesc mult în mobilier, dar mai mult pentru etichetă. Nu ştiu dacă şi câţi mai apucă azi să gătească… Dar observ, interacţionând cu mulţi oameni, că unii sunt implicaţi, sunt parte din proiect atunci când vin la noi pentru a comanda mobilierul, mai ales cei care iau în serios bucătăria şi rolul ei, alţii vin şi aşteaptă un obiect care să-i reprezinte şi să le îmbrace spaţiile.
Ce pretenţii au azi oamenii de la casa lor?
S-au schimbat un pic priorităţile şi aici încercăm noi să educăm sau, mai exact, să aducem acea căldură, acele spaţii în care oamenii să interacţioneze, să existe din nou acea vatră a casei… Acesta este una din ideile după care se ghidează Scavolini, şi anume să recreeze cadrul perfect pentru familie şi reuniunile de familie.
Am văzut că Scavolini reciclează mult…
Da, peste 90%. Iar în materie de inovaţie, că tot vorbeam, şi-au dezvoltat o fabrică pe 44.000 de metri pătraţi, iar pe secţia de producţie au aplicat panouri fotovoltaice care generează peste 4 milioane de kwh pe an. Deci se şi auto-susţin. Este un brand responsabil, o nouă dimensiune obligatorie azi, aş spune, pentru orice brand. Eu am fost la această fabrică şi, pe lângă faptul că au un depozit imens în care există fronturile de uşi stivuite, mi-am adus aminte de filmul acela de desene animate foarte simpatic, Monster Inc, în care monştri se jucau cu uşile ridicate de elevatoare. Aşa m-am simţit la depozitul Scavolini, pentru că este exact acelaşi sistem… Muncitorii merg pe biciclete, totul este automatizat, distanţele sunt mai mult decât decente între secţii, totul este organizat impecabil…
Ce designeri îţi plac?
Ora Ito şi Nendo.
Arhitecţii mai sunt la modă? Lumea mai vine la arhitecţi?
Da, lumea vine, dar există acum „designerul de interior” în peisajul nostru urban. Greu înţelege azi cineva care este diferenţa (zâmbeşte).
Cum arată Bucureştiul?
Iubesc oraşul acesta şi iubesc casele vechi şi mă ţin minte, copil fiind, venind mereu spre casă pe o altă stradă, doar ca să descopăr alte şi alte case. Mă imaginam mereu în casele oamenilor, mereu voiam să intru să văd cum este la ei.
Ce lipseşte oraşului?
Fluidizarea traficului. Trebuie găsit un echilibru între trotuare şi străzi… Dar ar trebui investit mai mult în spaţiile verzi, în grădini, în parcuri… Sigur că multă lume preferă să reabiliteze mai întâi casele, ceea ce este corect, pentru că multe clădiri sunt distruse, lăsate să moară fie de către cei care stau în ele, dar nu le iubesc, fie de cei care le vor date jos definitiv. Dar sunt case monument, chiar aici, la 3 străzi mai încolo, sunt câteva superbe, dar care sunt în paragină!
Cum are loc contactul cu clientul şi comanda aici la Scavolini?
Clientul ne contactează, vine direct, chiar, pentru că noi avem un program flexibil şi suntem mereu aici. E preluat de un vânzător şi, apropos, noi avem cel mai vechi vânzător de Scavolini din România, pentru că el a vândut acest brand şi când a mai fost în România, un om care pur şi simplu iubeşte acest brand…. Ei bine, clientul este preluat deci de vânzător şi începe discuţia despre comandă, se fac schiţele sau clientul vine deja cu schiţa spaţiului, apoi aflăm care este stilul casei sau mergem acolo, facem măsurătorile sau discutăm pur şi simplu…
Există şi varianta de bucătării pentru cei care gătesc mult acasă?
Desigur! Lucrăm cu oricine, clientul poate avea electrocasnicele sale, de exemplu, sau poate să le comande la noi… Deci suntem foarte flexibili.
Unde locuieşti? Şi ce gamă de bucătărie Scavolini ai prefera?
La bloc şi aş prefera gama Colony…
Câte accesorii există la Scavolini?
Peste 1.000 de accesorii! Ce sunt accesoriile? Corpuri de colţ, grilaje de toate tipurile, care se deschid în cascade, accesorii care exploatează spaţiul la maximum…
Deci se pot folosi şi în spaţii mici?
Desigur! De la vile imense până la bucătării mici de bloc, avem peste 80 de finisaje de blaturi. Lucrăm pe inox, furnir, granit, marmură…
Bucătăria devine un accesoriu important al vieţii de zi cu zi… Astăzi se livrează mâncare la domiciliu, se iese mult la restaurant… Deci bucătăria a ajuns un fel de spaţiu de întâlnire…
Da, de aceea au apărut aşa numitele peninsule, banchete… Când au pornit în ideea de a continua cu livingul, au găsit soluţii de prelungire a acestor două spaţii în aşa fel încât să existe o unitate stilistică…
Şi despre băi ce ne poţi spune?
Băile sunt în 9 game actualmente în producţie şi ele acoperă orice stil. Există şi linii moderne, unele îmbrăcate în sticlă, altele industriale…
O întrebare foarte importantă: aveţi echipe de montaj?
În primul rând trebuie spus că noi nu producem nimic aici, totul se produce în Italia. Există un mic delay până la confirmarea comenzii pentru că proiectul va fi verificat de 2 ori până va fi lansat în producţie, dar vorbim de 10 zile, nu mai mult… Clienţii trebuie să înţeleagă că, de fapt, nu este vorba decât despre o reflectare a acestui delay în calitatea produsului!
Cum luptaţi cu concurenţa?
Nu luptăm, încercăm să comunicăm mai bine şi să ne prezentăm mai bine. Să educăm lumea, să ajungă să ne cunoască şi să vină în bucătăria noastră…(râde). Odată ce ajungem să clădim o reputaţie şi să susţinem brandul, sunt convinsă că nu vorbim despre o luptă cu concurenţa, ci doar o cunoaştere mai bună a noastră.
Care este elementul wow la Scavolini?
Versatilitatea extraordinară, un infinit de variante de configurare şi reconfigurare, frumuseţea detaliilor pentru ca la final produsul să fie creat şi personalizat până la cel mai mic amănunt pentru client.
Vorbeam despre echipele de montaj, că nu există în România…
Echipele noastre merg la specializare în Italia o dată pe an. Le sunt prezentate ultimele inovaţii şi, bineînţeles şi pe partea de montaj sunt învăţaţi toate aspectele…
Ce se poate face pentru un client care are probleme, dileme etc.?
Suntem o echipă de arhitecţi aici, avem soluţii, nu există nicio problemă care să nu aibă o rezolvare…
Ce te bucură? Ce îţi atrage atenţia?
Bunătatea şi frumuseţea. Şi, de fapt, le cam găsesc împreună, nu prea există una fără alta…
Cine te inspiră? De unde te inspiri?
Mă uit în mediul online pe forumurile de arhitectură de afară… Şi în piaţa din România există designeri foarte buni, chiar extraordinari aş spune…