Squid Game, serialul lansat anul trecut pe Netflix , a reuşit să doboare recorduri încă de la primele episoade. Producţia sud-coreeană a ajuns în scurt timp cel mai de succes serial de pe această platformă, deşi nu puţine sunt vocile care contestă subiectul şi mai ales violenţa acestuia. Cum însă publicul e regele, Netflix a dat deja verde pentru cel de-al doilea sezon Squid Game, dar şi pentru un reality show cu un premiu fabulos, 4,56 de milioane de dolari.
Squid Game, cum a ajuns un serial-fenomen şi ce se pregăteşte pentru sezonul 2
Squid Game, Jocul Calamarului, prezintă un joc de supravieţuire în care sunt atraşi 456 de oameni, plini de datorii şi căzuţi pradă disperării, care luptă pentru marele premiu de 45,6 miliarde de woni coreeni, aproximativ 33,1 milioane de euro. Teoretic, participarea e simplă – cei 456 de concurenţi trebuie să câştige 6 jocuri de copii. Practic, pierderea unui joc presupune mai mult decât eliminarea din cursă, înseamnă pierderea propriei vieţi.
Filmul, refuzat vreme de 10 ani de o mulţime de case de producţie, face trimitere la problemele cu care se confruntă din plin societatea sud-coreeană, dar nu doar ea: inechitatea socială, inegalitatea economică, lipsa de locuri de muncă, nivel ridicat al datoriilor. Iar peste toate acestea serialul vine şi arată o lume marcată de violenţă, în care individualismul devine singura metodă de supravieţuire.
Ordinea economică globală e inegală. Am încercat să transmit un mesaj despre capitalismul modern. (…) Văd lucruri precum criptomonedele, piaţa imobiliară şi investiţiile la bursă drept jocuri din lumea reală, în care oamenii încearcă să câştige jackpot-ul. – Hwang Dong-hyuk, creatorul Squid Game
Cum era de aşteptat, după un asemnea succes producţia nu se putea opri la un singur sezon, aşa că Netflix a anunţat recent că vor începe filmările pentru cel de-al doilea. Prea multe detalii nu au ieşit la iveală, dar regizorul serialului a anunţat deja că Gi-hun şi Front Man revin în noile episoade şi că jocurile noi vor fi de-a dreptul diabolice. Un semn de întrebare se ridică asupra prezenţei bărbatului în costum cu ddakji, despre care ştim momentan doar că este posibil să se întoarcă şi avem date despre un personaj nou, Cheol-su, iubitul lui Young-hee.
Nu se ştie nimic despre data de lansare a noului sezon, dar se preconizează că vorbim de anul 2023 sau chiar 2024.
Squid Game: The Challenge
Şi pentru că serialul pare să nu fie suficient nici pentru public, nici pentru reprezentanţii Netflix, care vor să profite cât mai mult de popularitatea fantastică a acestuia, se pregăteşte şi un reality show cu acelaşi nume: Squid Game: The Challenge.
Cum era de aşteptat, concurenţii vor fi 456 la număr, iar marele premiu este în valoare de 4,56 de milioane de dolari, cel mai mare premiu din istoria unui reality show, conform reprezentanţilor platformei de streaming. Primul sezon al emisiunii este programat să aibă 10 episoade, se va filma în Marea Britanie, iar recrutările au început deja. Participanţii trebuie să aibă 21 de ani împliniţi, să vorbească limba engleză şi să poată lipsi de la activităţile lor vreme de 4 săptămâni, la începutul anului viitor.
Suntem recunoscători pentru sprijinul său (n.r.: al regizorului Hwang Dong-hyuk) pe măsură ce transformăm lumea ficţiunii în realitate în această competiţie de amploare şi un experiment social în acelaşi timp. Fanii serialului abia aşteaptă să urmărească călătoria fascinantă şi neprevăzută a celor 456 de concurenţi reali care vor lua parte la cea mai mare competiţie de acest fel, plină de tensiuni şi răsturnări de situaţie şi, la final, cu cel mai mare premiu. – Brandon Riegg, vicepreşedinte în cadrul Netflix
Înscrierile pentru cei care vor să participe la concursul Squid Game au început şi se fac pe site-ul dedicat proiectului.