fbpx

Căutare

Share this article

Squid Game a fost lansat de Netflix pe data de 17 septembrie. După mai bine de o lună, serialul se află în top cele mai populare producții originale, fiind urmărit de milioane de telespectatori.

Recunosc cinstit că ajung să urmăresc un serial pe Netflix abia după ce popularitatea lui stârnește o mulțime de controverse și după ce îmi pun întrebarea: „Oare de ce este urmărit de milioane de oameni din lumea întreagă?”. Tot așa am ajuns să urmăresc și Bridgerton, cel mai vizionat serial produs de Netflix până în prezent, însă, la momentul respectiv am rămas cu un gust amar.

Citește și: 10 lucruri pe care nu le știai despre Bridgerton, cel mai de succes serial Netflix

Am avut aceeași temere și acum, mai ales că nu sunt mare fan al filmelor asiatice, bariera limbii fiind destul de restrictivă pentru mine, personal.

Surpriza a fost una uriașă. Squid Game este de departe una dintre cele mai reușite producții Netflix, fiind extrem de bine făcut și urmând un scenariu foarte creativ.

Ca de fiecare dată când îmi place ceva, am vrut să aflu mai multe detalii și iată că am descoperit 16 lucruri interesante pe care nu le știam și pe care probabil nici tu nu le știi.

Serialul a purtat inițial alt nume

Când s-a anunțat planul de lansări pentru luna septembrie, Netflix a prezentat serialul sub numele „Round Six”. Pentru creatorul serialului, regizorul Hwang Dong-hyuk, a fost pentru prima dată când a colaborat cu o companie internațională de divertisment, cum este Netflix.

Hwang a început să scrie scenariul în urmă cu mai bine de un deceniu

Hwang a început să lucreze la scenariul său în 2008 și a terminat prima schiță a acestuia în 2009. Scriitorului și regizorului i-au trebuit aproape șase luni pentru a scrie singurele prime două episoade.

El a declarat pentru Radio Times că la acea vreme povestea se simțea „necunoscută și violentă” și își face griji că oamenii o vor găsi prea abstractă pentru a fi comercializată și vor căuta un public mai larg.

Creatorul a spus că s-a luptat și cu finanțarea și distribuția până când Netflix a preluat-o, aproximativ un deceniu mai târziu.

„Dar după aproximativ 12 ani, lumea s-a transformat într-un loc în care astfel de povești de supraviețuire violente și speciale sunt de fapt binevenite”, a declarat el pentru The Korea Times.

Squid Game trebuia să fie de fapt un film, nu un serial

Într-un interviu acordat publicației Variety, creatorul a spus că proiectul a fost inițial creat ca un lungmetraj.

Acest lucru nu este prea surprinzător, având în vedere background-ul în lumea filmului al lui Hwang. El a scris și a regizat filme de mare succes precum „Silențios” și „Cetatea”. De asemenea, a fost scenarist și regizor al comediei muzicale „Miss Granny”, care este considerată pe scară largă unul dintre cele mai de succes filme coreene din toate timpurile.

De asemenea, Hwang a spus într-un videoclip pe YouTube că filmul original nu îl avea în scenariu pe detectivul Jun-ho.

În plus, Ji-yeong, femeia care s-a sacrificat pentru Sae-byeok, a fost inițial creată ca personaj masculin. Hwang a spus că a schimbat sexul lui Ji-yeong pentru că „o legătură între femei ar avea mai mult sens”.

Pe pereții din camera jucătorilor sunt simboluri care prefigurează jocul următor

Pereții din camera jucătorilor, care sunt acoperiți inițial de paturi, conțin de fapt desene care servesc drept indicii pentru jucători, pentru a afla ce jocuri vor fi jucate.

Păpușa din primul joc este o creație reală și poate fi vizitată

Păpușa supradimensionată ciudată din primul episod al serialului este reală și poate fi găsită în Jincheon, o zonă rurală la aproximativ trei ore la nord de Seul.

Păpușa ar fi fost împrumutată pentru filmarea „Squid Game” și apoi înapoiată. Potrivit Koreaboo, păpușa păzește intrarea unui muzeu de căruțe.

Numărul de telefon din primul episod al serialului este de asemenea real

Concurenții se implică în joc apelând numărul de opt cifre de pe cărțile de vizită misterioase.

Din păcate, numărul de telefon este real și aparține unui bărbat care a spus că a primit aproximativ 4.000 de apeluri pe zi. Un candidat la președinția sud-coreeană s-a oferit de fapt să cumpere numărul de la el.

Una din provocările din serial este acum un mare trend pe Tik Tok

Provocarea cu bomboane dalgona, un tip de caramel fagure, i-a inspirat pe utilizatorii TikTok să își creeze propria versiune.

Bomboanele sunt formate din două ingrediente simple – zahăr și bicarbonat de sodiu – dar adevărata provocare este să mănânci în jurul imaginii imprimate în delicatese fără să o rupi.

„Echipa de producție și eu am glumit despre serialul nostru care începe o nebunie de dalgona, așa cum a făcut și producția „ Regatul”, toată lumea fiind înnebunită după acea  pălărie tradițională coreeană – dar sunt uimit că s-a întâmplat într-adevăr”, a spus regizorul pentru The Korea Times.

Squid Game ar putea ajuta și alte producții similare să fie preluate de Netflix

Forbes a raportat că „Squid Game” stimulează spectacole similare care nu sunt în limba engleză.

De la lansarea serialului atât thriller japonez „Alice in Borderland”, cât și drama coreeană „Sweet Home” au fost în tendințe pe Netflix.

Squid Game are toate șansele să devină unul dintre cele mai apreciate seriale de pe Netflix

Serialul a făcut rapid senzație și este prima dramă coreeană care se clasează pe locul 1 în top-10 Netflix din Statele Unite.

Co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, a declarat că „Squid Game” are șanse foarte mari să fie cel mai popular show al serviciului de streaming.

Încă nu sunt planuri pentru un al doilea sezon

Hwang a spus că ar vrea să creeze mai multe filme înainte de a se gândi să creeze un al doilea sezon al serialului.

„Nu am planuri bine dezvoltate pentru„ Squid Game 2 ”, a spus el pentru Variety. „Este destul de obositor doar să mă gândesc la asta. Dar dacă aș face asta, cu siguranță nu aș face-o singur. Aș lua în considerare mai mulți scriitori și aș dori mai mulți regizori cu experiență”.

Squid Game se folosește de o știre din viața reală în ultimul său episod

Hwang a declarat pentru The Sunday Times că dorește să scoată în evidență realitatea pentru familiile coreene cât mai mult posibil în timpul serialului – așa că, în ultimul episod, folosește o știre din viața reală.

 „În această țară, datoria gospodăriilor este în creștere, depășind media globală. Este cea mai mare creștere din lume, în afară de China, din cauza restricțiilor guvernamentale ridicate la împrumuturile financiare.”

Hwang a spus că acest raport de știri provine de acum câțiva ani și, datorită coronavirusului, datoriile sunt acum „în creștere”.

„Squid Game” reprezintă debutul în actorie al lui Jung Ho-yeon

Rolul hoaței de buzunare nord-coreene, Kang Sae-byeok , a fost primul pentru actrița Jung Ho-yeon.

Fusese anterior model apăruse pe coperta revistei Vogue.

De la apariția sa în serial, modelul a câștigat milioane de adepți și este acum cea mai urmărită actriță coreeană.

Creatorul „Squid Game”, Hwang, a declarat în timpul unui videoclip „Still Watching Netflix” că atunci când a primit-o pe Jung la audiție „a simțit-o ca un cadou trimis de Dumnezeu”.

„Ho-Yeon arăta exact ca Sae-byeok pe care o căutam”, a spus el.

Lee Jung-Jae a ajutat la umanizarea protagonistului „Squid Game” Gi-hun, potrivit lui Hwang

În același videoclip de pe YouTube, creatorul „Squid Game” a spus că Lee Jung-Jae „a oferit sugestii” cu privire la modul de a face din Gi-hun un personaj grijuliu care să impresioneze publicul.

În special, Hwang a spus că Lee a sugerat scena din primul episod în care Gi-hun hrănește o pisică fără stăpân cu un macrou pe care tocmai îl obținuse.

Hwang a explicat, de asemenea, că Lee a improvizat prima interacțiune a lui Gi-hun cu personajul lui Jung, Sae-byeok, în primul episod.

El a spus că Lee a făcut-o să spargă personajul și să râdă la aparatul foto când a continuat să pună paiul în paharul cu băutură după ce a dat-o peste ea. Acel clip și izbucnirea în râs a lui Jung au fost tăiate la montaj.

Uniformele verzi pe care trebuiau să le poarte concurenții au făcut decorul să se umple de praf

În videoclipul Still Watching Netflix, Hwang și directoarea artistică „Squid Game”, Chae Kyung-sun, au spus că uniformele verzi pe care le purtau concurenții nu erau făcute din material bun.

„Ținuta nu a fost făcută pentru sport”, a spus Hwang. „Este ca materialul hainelor vechi de gimnastică. Deci, cu 300 de oameni, s-a făcut foarte mult praf acolo. Era greu să respiri. Chipul unor actori chiar s-a înroșit din cauza alergiilor”.

Hwang dorea inițial ca paznicii mascați să arate ca Boy Scouts

Hwang a dezvăluit, de asemenea, în videoclipul „Still Watching Netflix” că a vrut inițial ca paznicii mascați să fie îmbrăcați într-o uniformă „tip boy scout”, dar a spus că arătau „figura bărbaților prea bine”.

El a explicat că vrea ca gardienii să arate ca „furnicile într-o colonie”.

Chae a spus că măștile au fost inspirate de măștile tradiționale coreene numite măști hahoetale

„În acest proces, am adăugat o linie pe mască și a arătat cam ca o față de furnică, ceea ce a rămas designul final”, a adăugat ea.

Măștile strălucitoare pentru animale purtate de CEO sunt, de asemenea, semnificative.

Hwang a declarat pentru The Sunday Times că măștile i-au ajutat să le arate drept „animale foarte puternice” pentru „a reprezenta elita puterii, directorii generali globali”.

Tehnica lui Gi-hun în jocul dalgona a fost inspirată din strategia folosită de Hwang când era mic

În videoclipul Still Watching Netflix, Hwang a spus că tehnica lui Gi-hun de a linge dalgona, sau bomboanele de tip fagure, pentru a îndepărta forma a fost o tehnică pe care a folosit-o în copilărie.

„Așa am câștigat marile premii, ceea ce nu a fost o veste bună pentru tipul dalgona. Este o metodă legendară”, a explicat el.

Hwang a spus că și el a încercat tehnica cu o seară înainte de filmarea scenei pentru a verifica dacă funcționează în continuare.

Chae a adăugat, de asemenea, că echipajul a trebuit să aducă un producător de bomboane profesionist pentru a face dalgona în timp ce filmau, deoarece dacă ar fi cumpărat-o vrac, este posibil să fi fost prea groasă pentru a putea fi linsă.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO