7 obiceiuri pe care ar trebuie să le înveţi de la antreprenorii de succes - LIFE.ro
Sari la conținut

7 obiceiuri pe care ar trebuie să le înveţi de la antreprenorii de succes

Vrei să fii mai productiv și mai eficient? Află care sunt cele mai întâlnite sfaturi de la antreprenorii de succes.
Share this article

Vei observa că puţine dintre aceste sfaturi sunt despre business. Antreprenorii de succes nu sunt neapărat profesioniştii care ştiu să facă bani din orice sau oameni care ştiu să îţi vorbească frumos, sunt cei care reuşesc să se concentreze pe un anumit obiectiv şi să reuşească să îl realizeze. Lucru deloc uşor, de multe ori frustrant şi probabil de prea puţine ori distractiv. Însă, de la ei poţi învăţa că pentru a avea succes ai nevoie de o viaţa bine planificată şi cu obiective foarte bine fixate. Şi acum a venit timpul să le aflăm reţeta succesului. Care sunt obiceiurile pe care le-am putea învăţa de la ei?

1. Ce sfaturi avem de la antreprenorii de succes: Creează-ţi o rutină

Antreprenorialul sau freelancing-ul pot fi foarte stresante, aşa că stabilirea unei rutine poate fi de mare ajutor. Te va ajuta să îţi organizezi viaţa şi să ai un program foarte clar. O zi poate să înceapă astfel: mergi dimineaţa la sala, mănânci micul dejun şi în timp ce îţi bei cafeaua poţi să ai şi prima rundă de muncă a zilei, îţi stabileşti câteva întâlniri (poate una dintre ele să fie în timpul prânzului) şi apoi, în a doua parte a zilei eventual lucrezi de acasă.

Toate acestea te vor ajuta să îţi dezvolţi un plan consistent şi riguros. Poţi să îţi creezi o rutină zilnică (în care să incluzi activităţi pe care trebuie să le faci de fiecare dată, precum este băutul cafelei dimineaţa în oraş) sau săptămânale (sfat: stabileşte-ţi zilele în care mergi la sală şi trece-le ca puncte fixe în calendar).

2. Începe ziua cu cele mai dificile activităţi

Atunci când eşti încă energic şi, aşa cum este expresia românească, cu mintea limpede, încearcă să rezolvi cele mai dificile, cele mai frustrante sau cu mare potenţial de procrastinare activităţi. În acest fel, poate celelalte lucruri pe care le vei face în ziua respectivă vor părea uşoare şi plăcute în comparaţie primele pe care tocmai le-ai terminat.

Vei avea imediat un boost de energie şi de satisfacţie că ai reuşit să termini ceva ce părea total neplăcut. Şi, poate cel mai important, te va ajuta să previi procrastinarea atunci când va trebui să începi să rezolvi anumite task-uri lungi sau importante.

3. Ce sfaturi avem de la antreprenorii de succes: Fă-ţi astăzi planul pentru mâine

Este o vorbă românească: omul harnic şi gospodar îşi face iarna car şi vara sanie, cam aşa este şi aici. Întotdeauna este bine să ai un plan pentru ziua următoare. La finalul programului încearcă să îşi faci o listă cu lucrurile pe care trebuie să le rezolvi ziua următoare: de la task-uri la întâlniri. În acest fel o să ştii la ce timp de program (încărcat sau mai lejer) să te aştepţi ziua următoare, cu ce activităţi să începi, dacă poţi să stai mai mult la sală şi aşa mai departe. Încearcă să faci asta în seara asta şi o să vezi că mâine o să ţi se pare o zi mult mai bine planificată. În plus, dacă respecţi acest lucru nu o să uiţi niciodată întâlnirile (şi cui nu i s-a întâmplat asta … noroc cu aplicaţiile mobile care ne ajută să le ţinem minte).

4. Ţine cont de priorităţile tale

Cel mai uşor mod de a face asta este prin a-ţi fixa un set de obiective – pe termen scurt, mediu şi lung. Cel mai probabil ultimele vor fi şi cele care îţi vor da cele mai multe bătăi de cap: termenul prea lung (5 ani?) o să te facă să nu lupţi foarte mult pentru a le atinge (din nou, procrastinare). Însă, alege să îţi construieşti programul de fiecare zi/săptămână în funcţie de obiectivele pe care ţi le-ai fixat.

Dacă vrei să ajungi să alergi la maraton atunci va trebui să fii foarte bine pregătit fizic, deci ai nevoie de timp pentru a te antrena, aşa că orele de sport vor fi obligatorii în calendarul tău. Dacă vrei să înveţi o limbă străină atunci poate ar fi bine să îţi incluzi în program câteva runde de exerciţii în fiecare zi (maxim jumătate de oră dimineaţa, în timpul zilei şi seara). Creează-ţi programul în funcţie de obiectivele pe care ţi le-ai fixat fie ele profesionale sau personale.

5. Ce sfaturi avem de la antreprenorii de succes: Învaţă să îţi prioritizezi activităţile

Nu o să poţi face totul. Şi nici nu poţi face mai multe lucruri în acelaşi timp. Aşa că învaţă să prioritizezi şi, mai ales, să spui NU. Gândeşte-te la obiectivele pe care ţi le-ai fixat, vezi care sunt task-urile importante şi/sau urgente şi încearcă să îţi faci dimineaţa un plan de bătaie. Mai ales dacă lucrezi acasă o să ai nevoie de un mic calendar cu lucrurile pe care le ai de făcut (poate fi scris pe o foaie sau trecut într-o aplicaţie) şi ordinea lor. În acest fel o să ai şi satisfacţia tăierii lor, una câte una, după ce le-ai terminat.

De asemenea, gândeşte-te la ce activităţi te vor consuma foarte mult şi încearcă să le planifici corespunzător. Poate că ar fi bine să ai două etape de muncă intensă pe zi (înainte şi după prânz, ar fi o variantă). Iar task-urile mici ar trebui să fie văzute ca periferice.

6. Monitorizează-ţi progresul

Ţine cont mereu de progresele pe care le faci pentru a termina o anumită activitate şi de cât timp ai avut nevoie pentru asta. În acest fel, atunci când vei avea de făcut ceva asemănător vei putea face o estimare cât mai corectă. Un lucru esenţial mai ales pentru cei care lucrează cu cost pe oră. Găseşte-ţi sistemul care să funcţioneze pentru tine, aici nu există un şablon care să funcţioneze pentru toată lumea.

Cu ce te putem ajuta noi: cu o recomandare de aplicaţie – MeisterTask. Cu ajutor acesteia poţi să îţi cronometrezi task-urile şi să le structurezi, să le prioritizezi şi să le bifezi atunci când le-ai terminat.

7. Ce sfaturi avem de la antreprenorii de succes: Include-ţi mereu în program câteva momente pentru învăţare / dezvoltare personală

Ai nevoie mereu să înveţi. Mai ales dacă lucrezi într-un domeniu care se dezvoltă în permanenţă (şi acum datorită tehnologiei, cam toate sunt în această situaţie) ai nevoie să afli mereu ce s-a mai schimbat în piaţă. Aşa că, ar trebuie să luăm exemplu de la oamenii din IT şi să includem în calendarul zilnic sau măcar săptămânal un timp pentru învăţare.

Poţi învăţa ceva nou (de la o limbă străină la o noua abilitate), evident ţinând cont de obiectivele pe care ţi le-ai propus. Sau poţi să te perfecţionezi – iar în această situaţie ar fi foarte util socializarea cu alţi oameni din acelaşi domeniu. Investeşte în tine şi în viitorul tău.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora