Căutare

Share this article

În timp ce unii artişti ating culmile ironiei postmoderne expunând „umbrele” (la propriu!) unor lucrări celebre (Ana Prvacki, „Stealing Shadows”), alţii aleg implicarea artistică în nefericitele evenimente recente: criza refugiaţilor sirieni. 

 
Artistul chinez Ai Weiwei şi-a mutat, de la începutul anului, studioul de creaţie pe insula grecească Lesbos, locul de intrare în Europa al sutelor de mii de refugiaţi şi, totodată, locul multor tragedii. Hotărât să exploateze artistic istoria, dar nu doar de amorul artei, ci în scopul de a atrage atenţia comunităţii internaţionale în privinţa crimelor comise şi de a păstra vie memoria victimelor, Ai Weiwei a început mai multe proiecte în zonă, alături de studenţii săi. 
 
Deşi a fost criticat aspru pentru încălcarea unor limite etice atunci când a refăcut fotografia băieţelului sirian găsit mort pe plajă, cu el însuşi în locul băieţelului, Weiwei continuă proiectul. El a creat o operă de artă folosind 14.000 de veste de salvare găsite pe plajele din Lesbos, veste folosite de refugiaţi în călătoria pe mare, de o calitate îndoielnică şi care le fuseseră înainte vândute cu preţuri imense de traficanţii ce încercau să profite de situaţia lor disperată.
 
Simbol al celor care au înfruntat moartea în căutarea unei vieţi mai bune pe pământ european, vestele de salvare au devenit materie primă pentru opera unuia dintre cei mai apreciaţi artişti contemporani, îmbrăcând cele şase coloane ale unei săli de concerte din Berlin, cu ocazia Festivalului Internaţional de Film. 
 
Ai Weiwei este cunoscut nu numai ca artist, ci şi ca activist, criticând în mod constant Guvernul chinez şi încălcările drepturilor omului.
 
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO