Căutare

Share this article

Cum arată comenziile noastre online? Și cât de mult s-a schimbat stilul vestimentar al românilor? Cu aceste două întrebări în minte am mers să vorbim cu Teodora Șaguna, Head of Brand Marketing & PR la Fashion Days dar și partener într-o afacere cu cosmetice organice. Am întâlnit o persoană foarte caldă și plină de energie. O femeie îndrăgostită de pantofi, dar mai ales de un viitor sănătos. De aceea, pe lângă job-ul pe care îl are la Fashion Days, Teodora a lansat, împreună cu o prietenă, brandul de cosmetice organice, Sarya Couture Make-up.

Dar cum a ajuns o adolescentă care visa să devină jurnalistă să lucreze într-unul dintre cele mai profitabile e-commerce-uri locale? Și cum arată viața personală pentru o persoană atât de ocupată? Am vorbit cu Teodora despre piața online din România, dar mai ales despre fetița sa, Sophia și nunta de poveste pe care a avut-o. Despre cărți și călătorii, dar mai ales despre fashion și beauty … toate acestea în interviul de mai jos:

Să începem în forță, câte perechi de pantofi ai 😃

Hmmmmm … ai atins un subiect sensibil. Pantofii sunt slăbiciunea mea numărul unu așa că numărul lor deja nu mai contează. Cred că m-am oprit din numărat undeva pe la 100, asta când m-am mutat cu Marius și ne băteam pe spațiul din dressing. Am moștenit pasiunea pentru pantofi de la mama care avea pe vremuri zeci de perechi de pantofi, superbi pentru vremurile de atunci. Și la care am tânjit toți anii copilăriei.

Trecând la lucruri mai serioase, hai să vorbim despre Fashion Days, spune-mi, ținând cont de comenziile de la voi, cum se îmbraca oamenii din România?

Ultimii ani arată un shift al stilului vestimentar către active wear / sportswear, în linie cu trendurile modei internaționale. Piesele vestimentare destinate unui mod de viață activ sunt cele mai atractive și stau în topul comenzilor. Încălțămintea și accesoriile sport sunt pe primul loc în topul celor mai comandate produse, atât în cazul femeilor, cât și al bărbaților.

Cum a ajuns Fashion Days să fie lider în zona cumpăraturilor online? Care e rețeta din spatele succesului?

Fashion Days s-a concentrat pe a oferi un shopping de calitate și pe dezvoltarea serviciilor cu valoare adăugată pentru clienții săi, precum livrare rapidă și flexibilă, retur gratuit sau verificarea coletului la livrare, opțiuni variate de shopping și o ofertă de branduri unică pe piața de la noi.

De asemenea, investim foarte mult în dezvoltare și inovație. Aplicația de mobil este motorul principal al businessului – peste 60% dintre comenzi sunt plasate în aplicație. În acest moment, avem o aplicație ușor de folosit, cu funcționalități constant îmbunătățite, care contribuie la calitatea experienței de shopping.

Cum s-a schimbat piața de online de la începutul Fashion Days și până astăzi?

Apetitul românilor pentru fashion crește de la an la an. Utilizarea dispozitivelor mobile în procesul de achiziție este unul din trendurile momentului și este evident că, în ultimii ani, consumatorul de fashion este tot mai mult mobile.

La Fashion Days media zilnică a comenzilor realizate direct din aplicație a depășit 60% din totalul comenziilor, la nivelul anului 2018. Iar în evenimente, precum Black Friday, sare de 70%. Clienții noștri nu utilizează aplicația Fashion Days exclusiv pentru a plasa comenzi, ci pentru foarte mulți este o sursă principală de informare și inspirație asupra trendurilor vestimentare ale momentului.

Care e profilul cumpăratorului Fashion Days și ce este mai important pentru el (oferta/brandul/recomandarile)?

Cumpărătorii Fashion Days sunt în proporție de 60% femei. Segmentul bărbaților a crescut organic de la an la an. Majoritatea este în intervalul de vârstă 25-34 de ani și provine din orașele mari: București, Constanța, Timișoara, Cluj, Iași, Brașov.

Cumpărătorul român este activ, stylish, cu o viață dinamică și cu acces la multiple surse de informare. Caută un shopping de calitate, branduri cunoscute și produse high quality.

O curiozitate: cum ai ajuns să lucrezi la Fashion Days?

Am lucrat peste 12 ani în sistemul bancar – marketing și comunicare. Au fost ani în care am învățat mult și m-am școlit în marketing, business, dar mai ales în școala corporației. Însă, la un moment dat am simțit nevoia să părăsesc sistemul. Mi-am dorit o schimbare și am ales să merg într-un domeniu mult mai digital și o cultura organizațională mai apropiată sufletului meu. Am descoperit în Fashion Days o echipă tânără, extrem de pasionată de brand și o cultură internă de care m-am îndrăgostit pe loc. Am intrat într-un domeniu dinamic, ancorat în lumea digitala și cu un puternic spirit antreprenorial. Exact ceea ce căutam.

Teodora la terminarea facultății împreună cu fratele său

Care a fost primul job pe care l-ai avut?

Primul job a fost un part time în cadrul Connex – Vodafone, în call center. Eram încă în facultate și jobul s-a potrivit ca uns pentru că lucram cele 4 ore după sau între cursuri. Știam încă de pe atunci că vreau o cariera în marketing și am ales o companie puternică pentru începutul carierei. Îmi doream să intru într-un domeniu de la care aveam ce învăța chiar și dintr-o poziție fără conexiune cu marketingul. Și cred că momentul nu putea să fie ales mai bine pentru mine – am lucrat acolo fix în anul de tranziție a brandului Connex catre Vodafone, un proces de rebranding extrem de complex cu implicare în toate touchpointurile.

Îți mai amintești ce voiai să te faci când erai mică?

Da. Jurnalistă 😃Dar nu m-a lăsat tata. Credea că nu o să fie un job cu care să îmi pot câștiga singură pâinea, așa că am intrat la ASE – să fiu economistă (râde).

Teodora la școala generală împreună cu fratele său

Dar care era materia sau profesorul favorit în primii ani de școală?

Limba română. Am fost pasionată de literatură când eram mică pentru că în biblioteca părinților mei erau sute de cărți pe care îmi propusesem să le citesc pâna la terminarea liceeului. Mama, văzându-mi inclinația pentru literatura, m-a înscris la cenaclul literar al orașului, așa că am început de mică să scriu poezii și proză. Am câștigat chiar și un premiu național pentru literatură cu o proză scrisa în limba franceză. Scriam foarte mult în franceză. La momentul respectiv mi se părea cea mai frumoasă și romantică limbă.

Apropos de cărțile din biblioteca părinților, povestește-ne puțin despre copilărie …

Am avut o copilărie foarte frumoasă! Părinții noștri (mai am un frate) ne luau în foarte multe călătorii. Mergeam vara în fiecare zi după ce tata termina serviciul la mare și în fiecare week-end ne suiam în mașină și colindam țara. Cred că de aici moștenesc pasiunea pentru călătorii și spiritul de aventurier. Pasiune pe care vreau să o insuflu și micuței Sophiei, fetița mea, cu care călătorim peste tot în lume încă de când avea doar câteva săptămâni.

Teodora în copilărie

Care este cea mai frumoasă amintire pe care o ai din această perioadă?

Joaca! Joaca aceea simplă și pură, cu prietenii de pe stradă, în spatele blocurilor sau în parc. Țin minte că ne jucam ore întregi. Inventam tot felul de jocuri. Iubeam să stăm împreună. Bucuria lucrurilor mici și relaxarea pe care o ai în copilărie sunt lucrurile care îmi lipsesc cel mai mult acum, ca adult.

Dar cea mai frumoasă amintire ca adult?

Primul maraton pe care l-am alergat la 30 de ani. Am simțit nevoia să marchez cu ceva memorabil trecerea spre maturitate (așa vedeam eu acest 30) și descoperisem de ceva timp alergatul. M-am decis că voi alerga un maraton complet, de 42 de km. Nu alergasem niciodată într-o competiție și niciodată mai mult de 6 km (clasica tură de Herăstrău).

Teodoran în cadrul Maratonului Internațional București

M-am decis în luna mai și m-am antrenat până în octombrie când are loc maratonul Internațional București. Au fost 4 ore și 30 de min foarte intense, cu multe trăiri necunoscute, dar și cu multă determinare.

O să-mi amintesc mereu sentimentul pe care l-am avut atunci când am traversat linia de finish. Satisfacția și fericirea că m-am ținut de promisiunea făcută mie la început de an.

Cred că promisiunile pe care ni le facem nouă sunt cele mai importante și mai valoroase. De aceea ne aduc cele mai mari satisfacții.

Dacă tot vorbim despre amintiri frumoase, spune-mi cum l-ai cunoscut pe Marius, soțul tău?

L-am cunoscut acum șapte ani printr-o prietenă comună. Eram la mare cu o gașcă de fete și am ajuns la o petrecere de băieți. Atunci ne-am cunoscut. Dar … de cuplat, ne-am cuplat vreo jumătate de an mai târziu.

A fost greu să îl transformi din burlac în soț îndrăgostit?

Hmmmmm….. dacă l-ai intreba pe el ți-ar spune că s-a îndrăgostit de mine din prima clipa, însă având în vedere că i-au trebuit cinci ani să se decidă să ne petrecem restul vieții împreună, eu zic că nu a fost chiar ușor. Deh, tipic fecioară (zodia).

Prima poza a Teodorei cu Marius

Cum te-a cerut de nevastă?

Cererea a venit când mă așteptam mai puțin pentru că avem deja ceva ani împreună și nu dădeam niciunul semne de căsătorie. A creat însă set-upul perfect, în locul perfect, cu inelul perfect astfel încât să-și „asigure” DA-ul.

Cererea a fost cu poveste. Inelul îl avea de un an. Nu știu cum a rezistat atât fără să mi-l dea. Eu cred sunt omul care citește finalul cărților înainte de a ajunge la intrigă, așa de nerăbdatoare sunt. El este exact opusul meu (râde).

A pregătit o surpriză pentru ziua mea (6 decembrie) și timp de jumătate de an am crezut că vom merge la Praga atunci. În aeroport am aflat că mergem la New York, orașul în care mi-a rămas o părticică din suflet de când l-am vizitat prima dată.

Nu m-am gândit nicio clipă că mergem acolo pentru că planuia să mă ceară, ci pur și simplu că este o surpriză pentru ziua mea, mai ales că el este omul căruia îi place să planifice surprize mult mai mult decât să le primească. Și a pus intrebarea cea mare fix cu o zi înainte de ziua mea. Apoi, cum ziceam mai sus, a fost dificil să nu zic DA 😃

Teodora și Marius în prima lor vacanță împreună, în Cuba – au plecat la câteva săptămâni după ce au început relația 😃

Povestește-ne despre nunta voastră …

A fost perfectă. Niciunul dintre noi nu și-a dorit o nuntă tipică, ci mai degrabă o petrecere relaxată doar cu prieteni foarte apropiați și cu familia. Exact așa a fost.

Am inchiriat pentru un week-end castelul Zabola din Covasna și am ținut acolo atât cununia cât și petrecerea. A fost totul o poveste, exact așa cum ne-am dorit și ne-am imaginat amandoi.

Am petrecut 3 zile și 3 nopți. Am ales să facem nunta la început de septembrie din două motive: pentru peisaj – Zabola este superbă toamna și pentru că am marcat și ziua lui Marius, 40 de ani, fix în același weekend. Am avut lângă noi doar familia și cei mai apropiați prieteni, un număr restrâns de oameni. Locatia este, în opinia mea, cel mai frumos loc din România. Noi ne-am îndrăgostit de Zabola în primul nostru an de relație când am petrecut un week-end acolo. De atunci ne-am întors în fiecare an și în momentul în care am decis să ne căsătorim, am zis din start că ne dorim o nuntă la Zabola.

Povestea Teodorei și a lui Marius în imagini:

Mai ții minte care este cea mai frumoasă urare pe care ați primit-o?

A venit din partea părinților mei care ne-au urat să ne iubim la fel de mult ca ei. Toată viața. Pentru mine, părinții mei sunt cel mai frumos exemplu de dragoste care durează indiferent de încercările timpului. Au o viață împreună și se iubesc ca în prima zi. Nu pot sta separați nici măcar un week-end pentru că își duc dorul și grija.

Teodora însărcinată în 9 luni

Ce ai simțit când ai văzut-o prima dată pe Sophia?

Un amalgam de lucruri. De la un sentiment de iubire pe care nu-l cunoscusem până atunci, la o enorm de multă responsabilitate și teama.

Cum ați ales numele copilului? Ce înseamnă?

Ana Sophia este un nume pe care l-am visat acum foarte mulți ani. Și atunci mi-am zis că dacă vreodata aș avea o fetiță, aș vrea să o cheme astfel. Atunci când am aflat că sunt însărcinată simțeam că va fi fata și i-am zis lui Marius, încă din prima clipa, că aș vrea să o cheme Ana Sophia. Și așa i-a ramas numele.

Ce lume ți-ai dori pentru ea?

O lume sănătoasă, din toate punctele de vedere.

Teodora și Sophie

Și ce faceți voi pentru a i-o asigura?

Avem niște principii și valori foarte solide de la care nu ne abatem niciunul și pe care i le transmitem și ei zilnic. Ne-am înconjurat de oameni care împărtășesc aceleași valori ca noi. Și … mergem mereu să votăm pentru că ne dorim o Românie cât mai occidentală.

Dar v-ați gândit să plecați din țară?

Da, ne-am gandit de foarte multe ori. Eu una am tot avut impulsul ăsta de a pleca încă din facultate. Nu am plecat pentru că, cu bune, cu rele, iubim și credem în România și ne-am construit o viață și o familie aici. Aici avem prietenii, aici avem familia și tot aici am reușit să ne creăm fiecare dintre noi un parcurs profesional. Dar am ales să călătorim și să vizităm foarte mult. Dar, de fiecare dată, ne întoarcem acasă. Și sper că și Sophie să facă la fel.

Teodora, Marius și Sophie

Apropo de călătorit, care a fost cea mai frumoasă vacanță de până acum?

Grea intrebare. Noi călătorim foarte mult și după fiecare experiență nouă, îmi zic că asta a fost cea mai frumoasă vacanță … hmmm … cred că cel mai mult mi-a plăcut Africa. Am fost acum câțiva ani în Tanzania și Zanzibar, iar anul trecut în Capetown și sudul Africii. Safari-ul în Tanzania a fost o experiență uimitoare. Îmi doresc să revin într-un safari, împreuna cu Sophie. Iar Capetown și întreaga peninsulă sunt absolut fabuloase.

Să reintrăm în șifonier, care este ținuta de care îți amintești cu drag? De care ți-a fost greu să te desparți?

Nu mă atașez de haine sau lucruri materiale. Am un singur obiect pe care îl țin în garderobă de ani de de zile și de care nu m-am despărtit până acum. Este o bluză de in alb, port aromân, moștenită de la bunica mea (noi suntem familie de aromâni cu tradiție și descendenți din Andrei Șaguna).


Citește și: Cum arată antreprenorul român? Și cât de lung este drumul de la idee la succes


Furai din rujurile mamei sau ale bunicii?

Daaaaaa, mereu. Luam pe furiș rujul și parfumul de la mama. Eram înnebunită după rujuri și parfumuri când eram mică. Mama avea de la tata o colecție de parfumuri franțuzești care mi se pareau simbolul suprem al feminității (râde).

Când te-ai machiat prima data? Mai ții minte care era ocazia și cum au reacționat oamenii din jurul tău?

Undeva prin liceu. Prezentam o emisiune despre viața liceenilor din oraș și, evident, am simțit nevoia să mă machiez… doar eram la TV (râde). Cred că cea mai surprinsă am fost eu când m-am vazut pe sticlă pentru că nu mă recunoșteam deloc.

Cât de mult s-a schimbat machiajul de la generatia bunicilor și a mamelor noastre la noi?

Foarte mult, aș zice. Bunica mea s-a născut în anii ‘20 a avut o viață foarte dificilă, dar cu toate astea iubea să fie feminină și să se aranjeze, deși prea multe variante din care să aleagă nu avea la vremea respectivă

Mama a fost mereu cochetă. Mi-o amintesc aranjată, machiată, mereu pe tocuri. De la ea am moștenit feminitatea și tot ea m-a învățat să nu ies din casă fără ruj pe buze și un parfum. Pe vremea ei machiajul era inspirat de actrițele de la Hollywood și asta se vedea în rujuri puternice, în conturarea ochilor foarte puternic.

În zilele noastre machiajul este mult mai natural, din fericire. Româncele prin definiție sunt femei frumoase care iubesc să se aranjeze, însă am învățat să o facem mult mai natural și mai simplu. Iar asta ne pune în valoare mai mult frumusețea naturală.

Teodora însărcinată în 6 luni

 

Ai lansat Sarya! Povestește-ne despre produse! Cu ce se diferențiază acestea de ce există deja pe piață, pe nișa produselor organice?

Am lansat Sarya Couture Makeup în iunie 2018, practic tocmai am împlinit un an, din dorința de a aduce pe piață un produs de make-up natural, organic. Am început să lucrăm la proiect acum aproximativ trei ani. Pe atunci nu existau foarte multe opțiuni de machiaj sănătos, cum îi zicem noi. În SUA era deja un trend, însă Europa era mult în urmă, iar România cu atât mai mult.

Am lucrat doi ani la proiect. Cel mai mult am investit în produs și în brand. În produs pentru că a durat ceva până am găsit laboratorul potrivit cu care să lucrăm. Am testat formule peste formule până am găsit formula perfectă, așa cum ne-o doream: naturală, certificabilă și cu performanță similară produsului de make-up standard.

În același timp am lucrat la brand și identitate. Ne doream un brand couture, elegant, cu o identitate diferită de tot ce înseamnă produse green și suntem foarte fericite cu rezultatul.

Noi am reușit să cream un produs natural, certificat de CCPB (autoritatea italiană), cruelty free (certificat de PETA), fără chimicale și alte lucruri nesănătoase, dar la fel de performant ca un produs de makeup standard: nuanțele sunt intense, durează foarte mult pe ten și arată impecabil.

Și ce planuri de viitor aveți?

Urmează ca până la finalul verii să lansăm șapte produse noi care ne vor ajuta să creștem în Europa. Și avem în plan intrarea în SUA. Pregătim participarea la noi târguri de industrie.

De asemenea, împreună cu un psiholog și un make-up therapist lucrăm în paralel la un proiect foarte fain ce va fi live în iunie. Ne dorim să ajutăm femeile să foloseasca machiajul drept terapie. Am descoperit cu ajutorul studiilor scrise de psihologi că terapia prin machiaj ajută la depășirea unor traume personale, la recâștigarea încrederii în sine și la redobândirea unei vieți sociale normale. De aceea, lucram de ceva timp cu un make-up therapist, Roxana Luca, care a dezvoltat această artă a terapiei prin machiaj. Ne-am propus împreună cu ea și cu un consultant în dezvoltare personală o serie de evenimente și cursuri prin care să oferim femeilor sfaturi despre cum le poate ajuta automachiajul să depășească un moment dificil în viață.


Citește și: Cum au lăsat două profesoare catedra pentru a fonda cel mai mare business cu bere artizanală românească: aventura The Beer Institute


Cât de ușor este să dezvolți un business într-un domeniu în care există atât de mulți competitori … și destul de multe startup-uri?

Nu cred că exista vreun antreprenor care să declare că i-a fost sau că îi este ușor să își dezvolte businessul, indiferent de domeniu. Un start-up vine la pachet cu multă muncă, mai mult neprevăzut și un grad intens de adrenalină. În fiecare zi, de când am început să lucrăm la povestea SARYA, învățăm foarte multe lecții și avem noi provocări.

Noi ne poziționăm ca un brand INDIE (independent beauty brand). Nu ne batem cu brandurile consacrate pentru că nu ăsta este obiectivul nostru. Oferim un produs de make-up dezvoltat dintr-o nevoie reală și care targetează o femeie mult mai conștientă cu alegerile pe care le face, alegeri sănătoase pentru corpul ei.

 

Teodora și produsele SARYA COUTURE MAKEUP

Este o piață pentru Sarya în Romania sau nu se adresează neapărat clienților locali, având în vedere că headquarter-ul este în Estonia?

Desigur, România este o piață pentru SARYA însă nu este targetul nostru principal. Piețele din estul Europei, inclusiv România sunt încă emergente din punct de vedere al apetitului către produsele de make-up organic și natural. Iar ca start-up nu ne permitem o asumare a educării pieței. Însă suntem prezenți aici – colaborăm cu shopuri online și offline de profil.

Targetam însă vestul Europei, de aici și stabilirea businessului în vest. Avem producția 100% în Italia, tot acolo ținem partea operațională a businessului. Partenerii noștri principali (shopuri de beauty online sau offline, parfumerii) sunt în Spania, Anglia, Franța și Italia. În curând și în Maroc.

Dacă startup-ul Sarya ar cuceri lumea, ce ai face cu acest success?

Mi-aș dori ca succesul SARYA să fie o sursă de inspirație pentru Sophie și pentru tinere femei puternice care pot aduce o schimbare în lume, indiferent de domeniu.

Și, ultima întrebare, de unde își pot cumpăra oamenii produsele voastre?

De pe site-ul nostru. Și de pe site-urile sau magazinele partenerilor.

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO