Cum a ajuns Inna de la secretara unei agenţii imobiliare la vedetă internaţională
Este unul dintre cei mai apreciaţi artişti din România – printre puţinii care au cunoscut şi succesul internaţional – şi este considerată una dintre cele mai sexy apariţii din muzica autohtonă. Inna, căci despre ea este vorba, a reuşit ce niciun alt român n-a mai reuşit până la ea: să ajungă pe locul întâi în topul Billboard Hot Dance Airplay, dar şi ca melodiile ei să devină coloană sonoră pentru filme de la Hollywood. Dar cum a reuşit puştoaica din Mangalia o asemenea performanţă la care cei mai mulţi cântăreţi doar visează?
Inna, de la muzică religioasă la hit-ul care cucerea o lume întreagă
Elena Alexandra Apostoleanu s-a născut în toamna lui 1986, la Mangalia, iar copilăria şi-a petrecut-o la Neptun, unde locuiau părinţii săi. A crescut înconjurată de muzică, bunicii şi mama cântând ori de câte ori aveau ocazia, aşa că a început de foarte mică să fredoneze şi ea cântecele pe care le auzea prin casă. Apoi bunica o ducea frecvent la biserică şi a început să cânte muzică religioasă.
Părinţii şi-au dat seama că vocea ei spune ceva, aşa că la 8 ani au înscris-o la cursuri de canto. Muzica a devenit treptat parte din ea, dar visul era una, realitatea, alta, aşa că a studiat la un liceu economic, apoi a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Politice. În paralel, s-a angajat ca secretară la agenţia imobiliară a părinţilor iubitului ei de atunci, ca să aibă bani de cheltuială. Era obişnuită, de altfel, cu munca pentru că lucrase vară de vară la magazinele de pe litoral.
Acelaşi iubit a fost cel care a realizat însă ce nu au realizat alţii, când Inna a dat probă ca să devină a patra componentă a trupei A.S.I.A. şi anume, că Inna are potenţial de vedetă, aşa că le-a prezentat-o băieţilor de la Play&Win. Au început să lucreze împreună, dar stilul abordat nu era tocmai ce căutau. După mai bine de un an s-au gândit să încerce şi altceva şi aşa a apărut Hot, piesa care a făcut-o cunoscută pe cea care acum îşi spunea deja Inna, după cum o striga bunicul în copilărie.
Piesa a devenit în scurt timp hit şi nu doar în România, ci a urcat rapid în topurile din Bulgaria, Rusia, Polonia, Turcia, Grecia şi Ungaria. Primul videoclip nu a avut însă reacţiile aşteptate, aşa că Inna a cerut şi obţinut să mai filmeze o dată. A doua oară a fost cu noroc. A început un turneu de promovare şi în câteva luni a scos un nou single ce urca rapid în topuri – Love – semn că Inna nu era un artist de-o vară.
Single-uri pe bandă rulantă şi colaborări deştepte
În mai puţin de un an de la lansarea primului ei single Inna era nominalizată la Premiile Eska pentru Cea mai bună piesă internaţională şi ajungea pe scenă, în compania unor nume precum Anastacia, Lady Gaga şi Rihanna. Era abia începutul.
Citeşte şi: Rihanna, latura mai puţin cunoscută a uneia dintre cele mai apreciate artiste. Cântăreaţa se implică activ în campanii sociale şi umanitare şi participă la proteste de stradă – LIFE.ro
La scurt timp de la acest moment Inna semna cu Ultra Records, una dintre cele mai importante case de discuri din SUA, specializată pe muzică electronică şi dance. În portofoliul ei sunt artişti precum Armin van Buuren, Morcheeba, Paul van Dyk, Tiesto sau Timo Mass. Melodiile Innei ajungeau astfel în playlist-urile radiourilor din Statele Unite, Canada şi Regatul Unit.
Între timp, ţări din Europa şi Asia picau, pe rând, la picioarele româncei: Turcia, Rusia, Spania, peste tot se auzeau melodiile ei şi se organizau concerte. Primul turneu adevărat a venit în 2011, la 3 ani de la lansarea single-ului Hot şi a dus-o pe Inna în ţări precum Franţa, Spania, Germania, Turcia şi Liban, iar anul următor avea şi primele concerte în Statele Unite ale Americii.
A urmat o colaborare cu artistul portorican Daddy Yankee, dar cea cu columbianul J Balvin pentru Cola Song a fost cea care avea să-i aducă un nou disc de platină.
Mai mult, melodia a fost folosită pentru promovarea Campionatului Mondial de Fotbal din 2014, dar şi pentru coloana sonoră a filmului Spioana şi pentru jocul Just Dance 2017. Următorul single, Good Time, ajungea şi el în coloana sonoră a serialului Young&Hungry şi a filmului Pitch Perfect 2.
Citeşte şi: INNA: „Mă simt eu însămi un copil şi nu cred că aş putea să am acum un copil“ – LIFE.ro
În 2016 Inna deschidea Festivalul Untold şi devenea antrenoare la Vocea României Junior, alături de Andra şi Marius Moga. Au urmat noi single-uri şi albume, iar în 2019 a scos Ya, al şaselea album al ei, compus exclusiv din cântece în limba spaniolă şi promovat în special în SUA şi America Latină. Acelaşi an i-a adus şi un contract cu casa de discuri a lui Jay Z, Roc Nation.