Aseară a avut loc cea de-a 16-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun, eveniment organizat de Salvaţi Copiii România în beneficiul a mii de copii aflaţi în sărăcie şi în risc de abandon şcolar. Gala prezentată de Amalia Enache şi Mihai Bobonete a ajutat la strângerea sumei de 520.000 de euro din licitaţia celor 27 de brazi creaţi special pentru acest eveniment, din biletele de tombolă şi din sponsorizări. Suma obţinută este dublă faţă de cea colectată în anul precedent, când s-a reuşit strângerea sumei de 250.000 euro, care a fost investită în educaţia a 2.560 de copii. La Gala organizată în incinta Stejarii Country Club au participat peste 300 de personalităţi din mediul de afaceri, media, cultură şi sport. În primele 15 ediţii, Salvaţi Copiii a strâns prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun aproximativ 3.3 milioane de euro, bani care au sprijinit integrarea educaţională pentru 25.685 de copii, prin programele educaţionale Grădiniţe Estivale, A Doua Şansă şi Şcoală după Şcoală. „Festivalul Brazilor de Crăciun, pe care Salvaţi Copiii îl organizează an de an, este un prilej de bucurie, pentru că vezi cum binele se adună şi devine cumva contagios, dacă e să folosesc un termen din medicină. Avem emoţii la fiecare ediţie şi fiecare ediţie ne surprinde în mod miraculos, pentru că avem alături oameni decişi să contribuie la cauza copiilor cărora nu le este atât de simplu accesul la educaţie de calitate. Parteneri de drum lung ai organizaţiei, sponsori care ni s-au alăturat în acest an, designeri, jurnalişti, voluntari, cu toţii au demonstrat că grija pentru toţi copiii este una pe care trebuie să ne-o asumăm în comun. Oamenii buni fac lumea bună, atât de simplu poate fi”, spune Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
Anul aceasta, 14 brazi au intrat în licitaţia serii:
1. Cătălin Botezatu & Şcoala Metropolitană ARC – achiziţionat de Catena
2. Omid Ghannadi, în colaborare cu Dragoş Bucur & Sofia Bucur – achiziţionat de Marius Ivan
3. Rita Mureşan – achiziţionat de Carrefour
4. Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazăr – achiziţionat de Marius Ivan
5. Anca Lungu (Prinţesa Polonic) – achiziţionat de Carrefour
6. Doina Levintza – achiziţionat de Kaufland
7. Irina Neacşu – achiziţionat de Lidl, RBC şi Andrei Tinca
8. Stephan Pelger, în colaborare cu Club Med – achiziţionat de Marius Ivan
9. Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu – achiziţionat de Lidl
10. Dhaniel Nora & Sephora – achiziţionat de Carrefour
11. Malvina Cservenschi – achiziţionat de Secom
12. Mihaela Glăvan – achiziţionat de Octavian Radu
13. Iza Van Dee – achiziţionat de Bigotti
14. Bradul Salvaţi Copiii & Ştefania Mircea – achiziţionat de BCR
Cea mai mare sumă licitată a fost pentru bradul creat de Cătălin Botezatu şi Şcoala Metropolitană ARC – 127.500 euro, brad achiziţionat de Anca Vlad (Catena). Acesta este un record în istoria celor 16 ediţii ale festivalului. Povestea acestui brad este în sine cea a unui miracol: este un brad al copilăriei şi al viselor din care aceasta este plămădită. ”Bradul pe care l-am conceput pentru această seară de magie este unul care ne arată copilăria aşa cum trebuie ea să fie pentru fiecare copil: una a poveştilor, a sincerităţii, a iubirii. Mă bucur enorm că magia bradului va ajunge acolo unde trebuie, la copiii care au nevoie”, a declarat designerul Cătălin Botezatu. Unii dintre cei mai de preţ brazi au fost creaţi de Irina Neacşu, aflată la a treia participare, şi de Doina Levintza, designer de tradiţie al festivalului. Aceşti brazi, îndelung apreciaţi şi licitaţi de companiile prezente, au fost adjudecaţi – primul de către Lidl, BCR şi Andrei Tinca, iar cel de-al doilea de Kaufland.
Bradul Salvaţi Copiii, realizat de designerul Ştefania Mircea împreună cu voluntarii de la Salvaţi Copiii, a fost licitat contra sumei de 20.000 euro. Bradul este construit din jeleuri colorate, sugerând bucuria jocului, cea care hrăneşte, de fapt, un copil, aşa cum hrăneşte şi educaţia. Educaţia este singura condiţie fără de care niciun progres al societăţii nu poate avea loc. De aceea, de felul în care arată şcoala şi de felul în care este garantat accesul tuturor copiilor la educaţie depindem cu toţii, ca societate. De 16 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care aşează dreptul la şcoală al copilului în centrul agendei publice.
Cei 27 de brăduţi au fost creaţi de designerii: Doina Levintza, Stephan Pelger, în colaborare cu Club Med, Cătălin Botezatu & Şcoala Metropolitană ARC, Irina Neacşu, Omid Ghannadi, în colaborare cu Dragoş Bucur & Sofia Bucur, Anca Lungu (Prinţesa Polonic), MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting România, Cosmin Florea & Cornel Ilie, Malvina Cservenschi, Coca Zaboloteanu & Krautz Production, Dorin Negrău – Rotary Club Bucureşti Cişmigiu, Roman Octavian, Creativ Interior, susţinut de Fabrica de Profile, Irina Marinescu & Madeleine Artisan Jeweler, Cătălin Vălean, Dhaniel Nora & Sephora, Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazăr, Andra Andreescu & Patchouli Flowers, Andreea Constantin (Rhea Costa), Mihaela Glăvan, Phenomena & Piatraonline, Cristina Vasiliu & Denis Predescu, cu sprijinul Braiconf, Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture, Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu, Iza Van Dee, Rita Mureşan, Iris Şerban, Ştefania Mircea & Salvaţi Copiii”