Fondatorul Lancôme și ambiția de a prezenta eleganța franțuzească pe întreg globul pământesc. De la prietenia cu Coty, la realizarea unui vis frumos - LIFE.ro
Sari la conținut

Fondatorul Lancôme, Armand Petitjean, a avut o motivație simplă, atunci când a înființat faimoasă casa de parfumuri, în 1935: a vrut să creeze un brand de frumusețe care să livreze eleganță franțuzească în toată lumea.

Numele Lancôme a fost inspirat de ruinele unui castel, Le Château de Lancosme, în timp ce trandafirii din zonă au inspirat simbolul companiei, acela al unui trandafir auriu.

Brandul este reprezentat de actrițe, supermodele, make-up artiști și parfumieri celebri în lumea întreagă.

Fondatorul Lancôme și istoria unui vis

Fondatorul Lancôme a lansat primele sale cinci parfumuri în 1935, la Târgul Mondial de la Bruxelles. Acestea erau Tendre Nuit, Bocages, Conquete, Kypre și Tropiques. Aceste parfumuri complexe ambalate în sticle frumoase, ornamentate au fost în contrast direct cu stilul minimalist Art Deco care a pătruns subtil pe tot parcursul anilor 1930.

Când Armand Petitjean a fondat Lancôme în 1935, avea deja cincizeci de ani, mai multe cariere în spate, mai multe țări vizitate, într-un cuvânt, mai multe vieți trăite. Aceste vieți anterioare aveau să influențeze dezvoltarea identității mărcii și el nu avea să uite niciodată America de Sud – când a lucrat mult timp ca importator de produse din Europa. Și nici colaborarea sa cu Francois Coty, care l-a inițiat în arta subtilă a parfumeriei și de care tocmai se despărțise, pentru a-și crea propriul brand.

Coty era renumit ca tatăl parfumeriei moderne și a creat parfumuri rare și exclusive, dar în ochii lui Petitjean comisese crima supremă: în căutare de volum, ieșise pe piața largă. Armand Petitjean urma să preia provocarea, iar aceasta trebuia să fie o marcă de prestigiu sau nimic.

Și nu era singur. Un grup de colegi era gata să se alăture aventurii lui. Printre aceștia se numărau frații d’Ornano, chimistul Pierre Velon și Georges Delhomme, fostul director de design al lui Coty. Toți își admiraseră conducătorul și toți se simțiseră înșelați de noua întorsătură a evenimentelor.

În timp ce își creau primele produse, Armand Petitjean căuta și un nume pentru noua lor afacere. La un moment dat, s-a gândit să folosească numele satului în care s-a născut, Saint-Loup, dar nu suna feminin. El a visat la un nume care ar trebui să aibă un sunet cu adevărat francez, care să fie un ecou al unor nume istorice celebre precum Brantome, Vendome … Guillaume d’Ornano a sugerat numele unui castel din departamentul Indre, numit Lancosme. Tot ce trebuiau să facă era să schimbe „s-ul” tăcut pentru un circumflex, iar rezultatul era perfect – un nume francez pe care toată lumea îl putea pronunța, scris cu circumflexul specific francez. Lancôme, simbol al lui Franee.

Fondatorul Lancôme. Foto: Pinterest

Fondatorul Lancôme era scund, cu o mustață păstrată meticulos și o barbă ascuțită, îmbrăcat mereu impecabil cu cămăși pastelate, guler alb și manșete. Era extrem de curtenitor, ridicându-și mereu pălăria chiar și în fața celui mai umil angajat al său. Dar ochii săi – un albastru inocent când voia să farmece pe cineva – se puteau schimba într-o secundă într-o privire de oțel. Se părea că era mereu în gardă, mereu total stăpân pe sine, în slujba sarcinii pe care și-o luase.

„De ce am creat Lancôme?” el a spus într-o zi: „Pentru că văzusem că două mărci americane preluaseră controlul asupra industriei frumuseții. Un brand francez ar trebui să fie alături de ei. ”

Petitjean a orchestrat lansarea pe piață a brandului Lancôme cu mare pricepere. În 1935, a lansat simultan cinci noi parfumuri, prezentându-le lumii la deschiderea din iunie a Expoziției Universale de la Bruxelles. Pentru perioada respectivă, acestea erau parfumuri surprinzătoare, ambalate surprinzător, cu un caracter bogat baroc, în contradicție cu moda minimalismului.

Creatorul lor, Georges Delhomme, avea să spună mai târziu: „În anii treizeci, ceva mai puțin a fost mai șic. În apartament nu era nimic pe pereți. Dacă aveai o pictură nouă, o arătai vizitatorilor, apoi o puneai deoparte. Sticlele de parfum erau pătrate sau dreptunghiulare și plate. Am vrut să facem opusul. ”

Această lansare fusese calculată cu atenție. Pentru fondatorul Lancôme, un parfumier nu exista decât dacă avea statut internațional. El a trebuit să ofere parfumuri pentru toate gusturile, pentru toate femeile, de pe toate cele cinci continente. De fapt, Petitjean a reușit să surprindă o lume de culturi multiple în fiecare parfum.

Rezultatul lansării a fost excelent pentru imaginea Lancôme; cele cinci parfumuri au câștigat o medalie dublă la expoziția de la Bruxelles. Dar cifrele de vânzări au fost mai puțin strălucitoare – parfumeriile nu știau ce să facă din acest brand nou-născut și nu susțineau produsul. Gestul îndrăzneț al lui Petitjean, totuși; a dezvăluit clar culmile ambiției sale.

În anul următor, cu toate acestea, a demonstrat că este cu picioarele pe pământ și a lăsat să cadă această descriere istorică: „Parfumul este prestigiu, floarea din butonieră. Dar produsele de înfrumusețare sunt pâinea noastră zilnică. ” Așa a luat ființă departamentul de produse cosmetice, unele dintre cele mai bune de pe piață azi.

Fondatorul Lancôme și povestea celor care duc mai departe visul

În ciuda afirmației lui Armand Petijean că Lancôme nu face niciodată publicitate, astăzi Lancôme este unul dintre cei mai buni agenți de publicitate din arena de frumusețe de lux. Anunțurile sale pot fi văzute în numeroase publicații din întreaga lume, de la Harper’s Bazaar la French Vogue. Anunțurile lui Lancôme au fost pozate de cei mai importanți fotografi, printre care Peter Lindbergh, Mario Testino, Mario Sorrenti, Nick Knight, Steven Meisel, Brigitte Lacombe, Patrick Demarchelier și Dusan Reljin.

În 1978, la vârsta de optsprezece ani, Carol Alt a devenit cea mai tânăr manechină care a devenit imaginea Lancôme. Azi brandul este dus mai departe de nume precum Shalom Harlow, Marie Gillain și Raica Oliveira.

Unul dintre cele mai vechi parteneriate ale Lancôme a fost cu actrița Isabella Rossellini. Pe baza unu contract semnat în 1982, Rossellini a fost imaginea internațională a Lancôme timp de 14 ani. În 2009, fiica Isabellei Rossellini, Elettra Rossellini Wiedemann, a devenit noua față a Lancôme.

Alți actori de renume, printre care Juliette Binoche, Uma Thurman, Drew Barrymore, Mena Suvari, Laura Morante, Kate Winslet, Anne Hathaway, Julia Roberts, Penélope Cruz și Emma Watson au reprezentat cu mândrie brandul. Clive Owen a fost primul purtător de cuvânt de sex masculin pentru gama de îngrijire a pielii pentru bărbați Lancôme și parfumul Hypnôse Homme.

Descoperă oferte la produsele Lancôme pe elefant.ro. 

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora