Mirela Grindean: „Când am creat primele piese NANI, mi-am dorit să fac niște pijamale care să fie atât de faine încât să poată fi purtate și pe stradă” - LIFE.ro
Prima pagină » Mirela Grindean: „Când am creat primele piese NANI, mi-am dorit să fac niște pijamale care să fie atât de faine încât să poată fi purtate și pe stradă”
Mirela Grindean: „Când am creat primele piese NANI, mi-am dorit să fac niște pijamale care să fie atât de faine încât să poată fi purtate și pe stradă”
Cum a început povestea brandului NANI? Mirela Gridean ne spune că „am vrut să demonstrez că hainele de casă pot fi nu doar confortabile, ci și sofisticate. Atât de sofisticate încât să te facă să cauți motive de a le purta și în afara casei”. Iar ineditul acestui brand de pijamale este cu atât mai interesantă cu cât „încă de la început, pijamalele NANI sunt produse local, la Cluj, în serii limitate, pentru ca fiecare piesă să fie lucrată cu atenție maximă pe detalii”. Dar ce înseamnă să ai o astfel de afacere în România? De unde îi vin ideile? Și de ce aleg oamenii să îmbrace pijamalele de la NANI, aflăm de la Mirela Grindean pe care am întâlnit-o în cadrul celui de-al patrulea episod din seria evenimentelor lunare YOKKO. Următorul eveniment are loc pe 26 noiembrie, iar noi suntem din nou bucuroși să le film parteneri 🥰
De data aceasta, YOKKO s-a întâlnit, pe o parte la Cluj-Napoca cu designerii români și creațiile lor prezente în Vitrina magazinului de pe strada Ștefan Octavian Iosif 1-3, intrare din bulevardul Ferdinand nr. 14 și pe de-o parte și cu toți iubitorii de frumos, autentic și inedit românesc, din online. Designerii episodului 4 prezenți în vitrina magazinului YOKKO Cluj au fost: Lampadaria Design, Chiramo Paper, Amoresin, Nura Into, Atelierul lui Bogdan, Diferenzial Kraft, Fauve Atelier, Andra Handaric, Candy Heart, Hatiful și, bineînțeles, Nani – Night after Night Indispensible. Până la următorul eveniment, vă invităm să vă bucurați de câteva imagini de la cel de-al patrulea episod din seria evenimentelor lunare YOKKO:
Pe scurt, NANI înseamnă confortabil, sofisticat, cozy, chic. Haine în care te simți atât de bine că-ți devin indispensabile. Sunt atât de mișto încât se transformă din loungewear în streetwear sau event outfit, în orice moment.
Ideea NANI a încolțit în timpul unei discuții cu prietenele pe parcursul căreia mi-am dat seama că această categorie de îmbrăcăminte este foarte puțin exploatată la noi în țară. Acum cinci ani, când am creat primele piese NANI, mi-am dorit să fac niște pijamale care să fie atât de faine încât să poată fi purtate și pe stradă. Mi-am dat seama că asta înseamnă materiale mai sofisticate, croiuri atipice și o atenție la detalii care să transforme pijamalele noastre cele de toate zilele în piese de design.
Dar de ce pijamale: cât a fost nevoie și cât a fost dorință de a intra în această zonă a modei?Unde produceți produsele? Și cum alegeți modelele pe care le produceți?
Moda m-a interesat dintotdeauna, iar atunci când am început să mă gândesc la NANI, am ajuns să văd totul dintr-o perspectivă mai degrabă artistică, decât comercială. Mi-am dorit să aduc o noutate la nivel de design și concept pe zona de homewear care, pe vremea aceea, era destul de anostă. Am vrut să demonstrez că hainele de casă pot fi nu doar confortabile, ci și sofisticate. Atât de sofisticate încât să te facă să cauți motive de a le purta și în afara casei. Așadar, de la început a fost dorința, ca sa zic așa. Dorința de schimbare a unei viziuni. Dorința de aliniere la trend-urile internaționale, pentru că, în țările occidentale, erau deja nenumărate inițiative de a transforma homewear în streetwear. Încă de la început, pijamalele NANI sunt produse local, la Cluj, în serii limitate, pentru ca fiecare piesă să fie lucrată cu atenție maximă pe detalii.
Cine sunt oamenii care aleg Nani?
Oamenii care aleg NANI sunt nonconformiști, iubitori de culoare, oameni care își doresc ca acasă sau pe strada să se simtă confortabil, dar în același timp elegant, glamourous.
Lucrezi cu Gianina Corondan … cum a început colaborarea și, mai ales, prietenia voastră 🙂
Pe Gianina am cunoscut-o la Cluj, în timpul unei ediții TIFF, apoi la Târguțu’ Vintage, un proiect de suflet pe care–l organizez cu mult drag de 11 ani și care aduce împreună fashion designeri, designeri de bijuterie, handmade și vintage. Pe vremea aceea, Gianina Cordonan derula deja proiectul „Vizita de lucru”,a aflat de noi, ne-a vizitat și de acolo a început prietenia și colaborarea noastră. De-a lungul vremii, dincolo de prietenia care ne leagă, ne-am intersectat și în sfera profesională, în proiecte cu și despre design vestimentar. Și, pentru că împărtășim viziuni comune în materie de design, Gianina a fost și imaginea uneia dintre primele colecții NANI.
Pasiunea pentru moda a început când aveam vreo șase ani și croiam și coseam haine pentru păpușile IBIZI, erau două păpuși foarte, foarte mici într-o covățică. Mai apoi, mama mea, pasionată și ea de croitorie, mi-a încurajat constant pasiunea, transformându-mi ideile în diverse piese de îmbrăcăminte.
Cât este hobby și cât este meserie acum?
Pot să spun că mă număr printre norocoșii care și-au transformat hobby–ul în meserie full time.
Ce înseamnă pentru tine un designer bun? Ne poți ajuta și cu niște exemple 🙂
Pentru mine, un designer bun e cel care reușește sa ajungă la sufletul oamenilor prin creațiile sale. Sunt multe exemple, de designeri pe care îi apreciez, dar dacă ar fi să mă rezum la câteva exemple, aș spune Olivia von Halle, Marie Katranzou, F.R.S.
Când nu porți produsele de la Nani, ce alegi?
Îmi place să port haine actuale, create în general de la designeri români, dar ador să îmi și pun imaginația la treabă, combinând trend-urile noi cu cele vintage.
Cum crezi că va evolua lumea modei după carantină … și cum crezi o să se schimbe modul în care creatorii o să-și prezinte munca?
Industria fashion se numără printre industriile cel mai grav afectate de pandemie. Multe brand-uri și designeri vestimentari au fost nevoiți să-și regândească pe fast forward strategia de vânzare, orientându-se mai ales spre mediul online, pe de o parte pentru că magazinele fizice erau închise din cauza pandemiei, pe de altă parte pentru că, am simțit-o cu toții, comportamentul consumatorilor s-a schimbat destul de mult în ultimele luni, pe fondul restricțiilor legate de pandemie. Cumpărăturile s-au mutat, pentru mulți dintre noi, în online. Desigur că aceleași restricții i-au determinat pe cei care au ales totuși să-și lanseze colecțiile în această perioadă, să-și adapteze show-urile de lansări de colecții în mediul online. Pe scurt, vedem și în industria fashion, la fel ca în majoritatea industriilor, o migrare masivă spre mediul digital. Nu cred că pandemia în sine are o influență semnificativă asupra tendințelor în modă, dar cred că va influența destul de mult, chiar și pe viitor, modul în care brand-urile și designerii își vor gândi evenimentele dedicate publicului și mass-mediei, cel mai probabil alegând o formă hibrid, prin îmbinarea offline-ului cu online-ul.
Cu ce este deosebit designul românesc?
Cred că o piesă vestimentară a unui designer autohton poate fi mai apropiată de sufletul nostru prin faptul că ne simțim mai legați de producătorii locali, dar și datorită influenței pe care, de multe ori, tradițiile românești le au asupra creațiilor locale. Ne definesc mai bine și ne regăsim, poate, în piesele vestimentare, atunci când alegem să cumpărăm local.
Există cerere sau interes pentru branduri românești?
Din experiența pe care o am de catalizator al designerilor locali pentru evenimente precum Târguțu’ Vintage pot spune că am observat o creștere a cererii pentru piese vestimentare sau accesorii create de artiști locali. Sunt convinsă că aceast lucru se datorează și faptului că, în ultimii ani, au apărut platforme online și evenimente offline dedicate exclusiv creatorilor români care promovează design-ul local și asigură o deschidere mai mare a creatorilor români către publicul țintă care, în trecut, nu avea poate un acces la fel de facil la creațiile designerilor noștri. Toate aceste inițiative sunt menite să educe publicul asupra importanței pe care o are susținerea designerilor locali și, totodată, să-i ajute să conștientizeze impactul pe care un comportament de consum sustenabil îl are asupra mediului înconjurător.
Sunt bucuroasă ori de câte ori am ocazia să implic rețeaua de designeri locali pe care mi-am format-o de-a lungul timpului în proiecte faine care le pun în valoare munca și îi ajută să-și promoveze creațiile atât de valoroase. Proiectul YOKKO chiar asta a făcut și le mulțumim și pe această cale pentru susținere și pentru că oferă un model magazinelor de brand. E rewarding pentru mine și cred că pentru orice alt organizator de astfel de evenimente, mai ales în această perioadă, să reușim să aducem laolaltă atâta energie creativă, în beneficiul publicului larg.
Și, ultima întrebare, ce îți dorești de la brandul tău în perioada următoare? Ce ne pregătești?
Într-un an marcat de imprevizibilitate, e greu să îndrăznești să-ți faci planuri, așa că mă mulțumesc cu speranța. Sper, așadar, să reușesc să concretizez demersurile pe care le-am început pentru distribuirea produselor NANI în diverse boutique-uri din Milano, orașul de care mă leagă atâtea amintiri și care mi-a fost de multe ori sursă de inspirație. Totodată, îmi doresc să duc mai departe o inițiativă pe care am lansat-o cu ocazia colecției de primăvară-vară 2020 și anume dezvoltarea unor piese împreună cu alți artiști români. În cazul acestei colecții am colaborat cu Maria Brudasaca, desenatoare si ilustratoare, posesoara brand-ului Plants and Patterns, iar pentru colecția S/S 2021 mi-am propus să lucrez cu un alt artist român pentru crearea unor pattern-uri care să-mi completeze creațiile.