Originea brandului Ray Ban. De ce a devenit atât de cunoscut
Ochelarii de soare Ray Ban au cunoscut un succes pe care colonelul John A. Macready nu l-ar fi putut anticipa niciodată. A făcut parte din uniforma soldaților americani. A devenit sinonim cu eroul celui de-al Doilea Război Mondial. A fost apoi ales de vedetele de la Hollywood, de cei mai bogați și mai cunoscuți oameni din lume. Toată lumea voia să îi poarte. Și, în cele din urmă, o companie italienească i-a transformat într-un accesoriu vestimentar premium.
Dar cum a devenit brandul Ray Ban atât de cunoscut? Cum a început povestea lor? Și ce vedete au ales să îi poarte? Înainte să cauți ochelari Ray Ban pe answear.ro, îți spunem noi cum a început povestea lor.
Cum a început povestea brandului Ray Ban
Rayban Aviators apar în 1929, imediat ce tehnologia a început să le permită piloților să atingă înălțimi nemaivăzute până atunci. Însă odată cu această performanță a aviației a apărut și o problemă pentru piloți – aceștia încep să se lupte cu lumina puternică a soarelui care le limitează vizibilitatea și le produce dureri de cap și chiar rău de înălțime.
În acel moment, colonelul John A. Macready al US Army Air Corp începe să discute cu Bausch & Lomb, un producător de echipamente medicale din New York și să creeze o pereche de ochelari de soare specială pentru piloți.
Producția lor a durat câțiva ani pentru că abia în 1935 a fost încheiat primul contract militar pentru ochelarii Rayban Aviators. Designul inițial al ochelarilor avea un cadru ușor din plastic, brațe subțiri și un design mult mai elegant decât ai ochelarilor de la aceea vreme.
Primul model, Ray Ban G15 a fost conceput special pentru a reduce strălucirea soarelui, fără a obstrucționa în vreun fel vizibilitatea piloților. De asemenea, forma iconică de lacrimă și lentilele convexe asigurau o acoperire perfectă a ochilor, făcând ca lumina să nu afecteze în niciun fel vederea pilotului.
Mai mult decât atât, lentilele inițiale ale ochelarilor erau mai degrabă anti-orbitoare decât polarizate. Acest lucru a fost preferat pentru că lentilele polarizate blochează reflexia, ceea ce ar fi putut afecta siguranța pilotului dacă s-ar fi întâlnit cu o lumină reflectată de o altă aeronavă.
Cum au ajuns ochelarii de soare Ray Ban de la un accesoriu militar la un obiect de modă preferat de vedete
La doar doi ani de la încheierea contractului cu armata, Bausch & Lomb lansează și o gamă Rayban Aviators destinată publicului lag. Printre promotorii acestor modele se numărau sportivi celebri de golf sau pescuit. În 1939 apare și primul redesign al ochelarilor, iar gama Comfort Cable apare în 1941 și este vândută în milioane de exemplare, în special piloților și navigatorilor.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial ochelarii au făcut parte din uniforma militarilor. Și s-au transformat într-un element iconic atunci când, în 1944, fotograful general Douglas MacArthur a coborât pe plaja din Filipine purtând o pereche de ochelari de soare Ray Ban.
După război ochelarii au fost adoptați foarte ușor de toată lumea care voia să uite de austeritatea din trecut. Mai mult decât atât, piloții erau considerați adevărați eroi, așa că toată lumea voia să poarte ce aveau ei. Ulteior, Che Guevara a apărut într-o reclamă purtând o pereche de Ray Ban. Iar superstarul Robert Redford a transformat ochelarii în accesoriul său vestimentar preferat.
Ce vedete au purtat ochelari de soare Ray Ban
Preferați de militari și, ulterior, de navigatori și de polițiști, ochelarii de soare au fost transformați într-un accesoriu de modă pentru covorul roșu de vedete precum Tom Cruise, Sean Penn, David Bowie, Freddie Mercury, Michael Jackson sau Julia Roberts. De asemenea, creatori de modă faimoși, precum Armani, Gucci, Miu Miu sau Stella McCartney, au avut ochelarii de soare Ray Ban la baza creațiilor lor. Iar astăzi, până și Președintele Americii, Joe Biden îi poartă.
Cum a ajuns Ray Ban brand-ul de succes de astăzi
Deși a cunoscut un succes foarte mare, în special datorită asocierii cu lumea piloților, cei de la Bausch & Lomb au fost nevoiți să îi vândă în 1999 companiei Luxottica pentru 630 de milioane de dolari.
Iar italienii au transformat brandul dintr-un accesoriu pe care orice american și l-ar fi putut cumpărat cu doar 20 de dolari din orice magazin, într-un produs premium. A fost nevoie de o investiție de milioane de dolari, însă astăzi Ray Ban este unul dintre cele mai cunoscute și mai apreciate game de ochelari de soare. Și nu vorbim numai despre modelul lor faimos Aviators, ci despre toate produsele lor.
Deci, dacă vrei să fii în pas cu moda, ar trebui să-ți găsești modelul de Ray Ban preferat. Găsești toate modele alături de încălțăminte damă pe answear.ro.