Piero Ferrari, ultimul fiu în viață al lui Enzo Ferrari, căsătorit cu o româncă
Piero Lardi Ferrari este vicepreședinte și deținător al 10% din acțiunile companiei Ferrari. A ocupat funcții de conducere în diviziile Industrial și Racing ale companiei și în prezent locuiește în vechea reședință a tatălui său din Modena. Este pasionat de iahturile de lux și de un an e căsătorit cu o româncă.
Piero Ferrari, în vârstă de 70 de ani, este singurul fiu în viață (al doilea fiu dintr-o relație extraconjugală) al lui Enzo Ferrari și Lina Lardi. El a intrat în compania de automobile Ferrari de la o vârstă fragedă.
Piero a obținut diplomă de onoare în Inginerie Aerospațială în 2004 și în Inginerie Mecanică în februarie 2005, de la Universitatea din Modena. De asemenea, a primit titlul de Cavaliere del Lavoro, adică Ordinul de Merit pentru Muncă.
Pierro Ferrari și rădăcinile sale de familie
Tatăl lui Piero Ferrari, Enzo, a fost un pilot de curse care a fondat mașina sport de lux Ferrari, adesea văzută ca un simbol al bogăției. Lina Lardi, mama lui Piero a fost amanta lui Enzo. Piero a fost întotdeauna ținut în plan secund, deoarece părinții lui nu s-au căsătorit niciodată. Astfel, a avut parte de o educație destul de dificilă. Până la moartea soției lui Enzo, Laura, Piero nu a fost recunoscut ca membru al familiei Ferrari. Alfredo Ferrari, bunicul său, avea o afacere cu metal.
Enzo Ferrari a murit în 1988, la vârsta de 90 de ani, dar nu înainte de a-l face pe fiul său, Piero, vicepreședinte al companiei. Enzo aranjase lucrurile astfel încât, după moartea sa, lui Piero să-i poată fi recunoscut numele și funcția în companie. Dar nu a fost niciodată apropiat de familia lui Piero, inclusiv de soția și fiica sa și nici de cea care i-a fost amantă, mama lui Piero, Lina. Aproape de fabrică, Enzo avea o vilă, dar nu a locuit niciodată acolo. În Modena, avea o casă cu patru etaje. Piero s-a mutat acolo definitiv, după moartea Laurei, împreună cu mama și familia sa.
Alfredo Ferrari sau Dino, fratele vitreg legitim al lui Piero, a fost inginer auto și a fost numit Alfredo în memoria bunicului său. Dino a murit de distrofie musculară, în 1956.
Viața personală a lui Piero Ferrari
Piero Ferrari s-a căsătorit cu Floriana Nalin și are o fiică, Antonella, și doi nepoți. Antonella, 24 de ani, ocupă ultimul etaj al casei lui Piero.
După 50 de ani de mariaj, Piero a divorțat de soția sa și s-a căsătorit cu o româncă.
În urmă cu mai bine de un an Pierro a cunoscut-o pe Romina Gingașu, o româncă din București care a încercat să-i vândă un avion privat.
„Romina a fost aleasa mea pentru că este un bun agent de vânzări, a încercat să-mi vândă un avion, era într-o divizie privată… Am rezistat șase luni, după care ne-am întâlnit și ne-am spus OK, putem fi împreună, putem merge undeva împreună”, a declarat Piero Ferrari pentru cancan.ro.
După numai câteva luni au plecat într-o vacanță în Maldive, unde el a cerut-o de soție.
„I-am spus să mergem în Maldive și a fost de acord. Aceasta este povestea reală… Destinul!”, a explicat el.
Au organizat o nuntă secretă în Capri, despre care nici invitații nu au știut că este a lor. Romina le-a spus prietenilor ei că organizează nunta unei prietene din copilărie.
În prezent vizitează cât pot de mult Bucureștiul, iar Piero a declarat că se simte foarte bine când vede mașini Ferrari parcate pe stradă.
Cariera lui Piero Ferrari
În anii 1970, Piero a început să lucreze cu Enzo Ferrari. Mai întâi a lucrat ca supervizor al producției de mașini. Apoi, a început să lucreze ca organizator al departamentului de curse. Enzo a fondat Ferrari, iar fiul său Piero a ajutat compania să-și obțină farmecul. Astfel, a muncit la fel de mult ca tatăl său.
După moartea lui Enzo, în 1988, Piero a răspuns la peste 3000 de telegrame, scrisori și felicitări de simpatie. A fost nominalizat ca vicepreședinte al Ferrari și a devenit și președintele Piaggio Aerospace Engineering Industries, cel mai vechi producător de avioane din 1884. Acum, își conduce propria afacere de inginerie și și-a făcut compania să intre în sectoarele de securitate și apărare ale lumii. La 21 octombrie 2015, compania sa a fost evaluată la 1,1 miliarde de dolari.
Astăzi, ca față publică a companiei, Piero Ferrari joacă un rol instituțional. Compania este condusă de președintele și CEO-ul, Sergio Marchionne. De asemenea, a fost inclus în lista reprezentanților de top ai progreselor tehnologice înalte din Italia.