Povestea Atra Doftana, un proiect românesc cu o investiție inițială de 1 milion de euro ridicat departe de aglomerările turistice de pe Valea Prahovei - LIFE.ro
Prima pagină » Povestea Atra Doftana, un proiect românesc cu o investiție inițială de 1 milion de euro ridicat departe de aglomerările turistice de pe Valea Prahovei
Povestea Atra Doftana, un proiect românesc cu o investiție inițială de 1 milion de euro ridicat departe de aglomerările turistice de pe Valea Prahovei
În zona Doftana portul popular are culoarea dominantă negru, de la pământul intens din zona care în latină se numește ATRA. De aici îi vine numele complexului Atra Doftana. În 2011 un grup de antreprenori români uniți de pasiunea pentru natură, turism și bucătărie fină au încercat să construiască un loc special. Au căutat ceva mai retras, departe de clasicele aglomerări turistice de pe Valea Prahovei și au găsit o altă Vale, cea a Doftanei. Nu aveau vreo experiență în managementul hotelier sau în turism, dar își doreau să împărtășească din experiențele lor din călătoriile lor.
Cu o investiție inițială de 1 milion de euro, Atra se dezvoltă în fiecare an. Iar în plină pandemie, în 2020, au avut cel mai bun an al afacerii lor. Însă, ce este cel mai interesant lucru este că oamenii care lucrează aici sunt, în mare parte, localnici. Pentru că misiunea lor este să dezvolte comunitatea și să implice resurse din zonă.
Dar care este povestea din spatele Atra Doftana? Cine sunt cei care o conduc? Și de ce ar trebui să mergem pe Valea Doftanei și să le trecem pragul?
Care este povestea din spatele locului Atra Doftana?
Suntem norocoși să avem o țară frumoasă, versatilă, cu un mare capital natural care doar trebuie pus în valoare. Noi am căutat un loc mai retras, departe de clasicele aglomerări turistice de pe Valea Prahovei și am găsit o altă Vale, cea a Doftanei, care ne-a cucerit prin frumusețe și intimitate și a devenit locul Atra. Am găsit locul perfect, acolo unde răul Doftana se varsă în lacul Paltinu, înconjurat de munți și dealuri, cu o perspectivă asupra văii care ne fascinează și acum, după 10 ani de când am lansat proiectul Atra.
„Investiția inițială la Atra Doftana a fost de aproximativ 1 milion de euro, însă an de an se fac investiții în proiecte de îmbunătățire sau extindere a business-ului”
Cine sunt oamenii din spatele poveștii din Valea Doftanei?
Oamenii sunt mulți și inimoși, în mare parte localnici pentru că misiunea noastră este să dezvoltăm comunitatea și să implicăm resurse din zonă. Echipa noastră este cea care însuflețește Atra. La nivel de ownership, Atra este un proiect al unor antreprenori uniți de pasiunea comună pentru natură, turism și bucătărie fină, fără vreo pregătire în managementul hotelier sau turism, dar care au adunat experiențe din călătoriile lor pentru a construi mai departe experiențe.
Cine se ocupă astăzi de tot business-ul de la Atra Doftana?
Business-ul ATRA este gestionat de o echipa de specialiști: Adrian Tertea este managerul hotelului și somelier inhouse, Daniela Alambro este directoarea noastră de vânzări și Head Chef Ionuț Gagiu, cel care condimentează inspirat întreaga afacere prin restaurantul pe care îl conduce.
Care este povestea din spatele fiecărui loc de la Atra (pe lângă hotel mai aveți și Vila Uno, Mira Resort, Camera Ivory etc)?
Atra este proiectul original, lansat în 2011, la care s-au adăugat pe rând Vila Uno în 2019 și Mira Resort în 2021. Locațiile noi vin să completeze povestea Atra prin concepte diferite: Uno este despre intimitate, iar Mira este despre conectare, fie că e vorba despre familie, prieteni sau colegi. Atra este „umbrela” care unește aceste locații și adună oaspeții în cadrul unic al restaurantului său pentru a le încânta toate simțurile.
Atra este un boutique hotel care se cufundă într-o natură spectaculoasă, pe Valea Doftanei, chiar pe malul lacului Paltinu. Este o locație care se află la numai 1 oră și 30 de minute de București, surprinzătoare în orice anotimp. Are un design minimalist și toate cele 10 camere au o priveliște incredibilă asupra lacului și a împrejurimilor.
Restaurantul Atra este o destinație în sine, avem oaspeți care își oferă un răsfăț de o zi, doar pentru a lua masa și a se încărca cu frumusețea locului. Restaurantul oferă preparate fine dining, cu ingrediente proaspete, de la fermierii și legumicultorii din zonă, de la stânele, păstrăvăriile, pădurile, livezile de pe dealurile și munții din împrejurimi. Meniul Atra este elaborat de Head Chef Ionuț Gagiu care combină magistral resursele și bogăția locului în funcție de sezon spre încântarea oaspeților noștri.
Atra este o poveste despre încântarea tuturor simțurilor: SIMTE. RESPIRĂ. GUSTĂ. Oriunde te afli, în cameră, pe noua terasă Al Fresco sau în restaurant, poți asculta râul, îți poți scalda privirea în lacul cristalin, poți respira cel mai proaspăt aer și poți privi cerul înstelat. Pentru cei care lucrează remote, Atra e un loc în care poți lucra liniștit, inspirat și încărcat de energia naturii.
Care este povestea din spatele vilei Uno? Vila Uno este amplasată tot pe malul lacului Paltinu, la o distanță de câteva minute de mers pe jos de la Atra. Este un loc intim, privat, unde poți petrece cu familia sau cu prietenii, unde poți lucra sau poți face check-out de la toate rutinele citadine.
Și Mira Resort?
Mira Resort, cea mai nouă adiție în familia Atra, așa cum sugerează și numele, privește către Atra de pe partea cealaltă a lacului Paltinu. Este o locație versatilă și complexă, care oferă aceeași intimitate și servicii de calitate. Mira este o evadare zen, cu opt camere (apartamente, camere double & single), piscină și o orangerie ascunsă printre copaci, cu vedere spre lac. Oaspeții Mira servesc prânzul și cina la Restaurantul Atra.
„Portul popular are culoarea dominantă negru, de la pământul intens din zonă și care în latină se numește ATRA – aceasta este, de altfel și originea numelui nostru”
Cine se ocupă de conceptul fiecărui loc? Și de construcția lor?
Conceptul Atra este dezvoltat de cabinetul de arhitectură Tecon, prin arhitecții Bogdan Babici și Alex Maftei, ei fiind cei sub îndrumarea cărora lucrăm la orice proiect de extindere și îmbunătățire.
Care a fost investiția inițială pentru acest business? Și la ce sumă a ajuns astăzi?
Investiția inițială a fost de aproximativ 1 milion de euro, însă an de an se fac investiții în proiecte de îmbunătățire sau extindere a business-ului. Doar în 2021 proiectele de extindere au necesitat o sumă de aproximativ 100.000 de euro.
Povestiți-ne puțin despre zonă…
Valea Doftanei este o zonă extrem de generoasă ca spectacol al naturii, ca relief, peisaje și implicit ca resurse și tradiții. Este o zonă de o frumusețe aparte care îmbină un relief versatil al lacului Paltinu cu cel al răului Doftana și care e mereu altfel în fiecare anotimp. Dealurile de foioase din împrejurimi își reflectă vara verdele intens în culoarea apei care devine năucitor de frumoasă, iar toamna se transformă într-o explozie de culori.
Valea Doftanei este satul cu cea mai întinsă suprafață din România care ascunde bogații și tradiții transmise din generație în generație. Portul popular are culoarea dominantă negru, de la pământul intens din zonă și care în latină se numește ATRA – aceasta este, de altfel și originea numelui nostru 😊.
Valea Doftanei este locul în care se produce renumita brânză maturată numită cașcavea și care adună mii de oaspeți la Festivalul Cașcavelei. Sunt renumite pădurile de narcise și bujorii sălbatici din munții Baiului, golurile alpine, stânele și păstrăvăriile.
Care sunt principalele atracții turistice din zonă?
Oaspeții pot face plimbări prin împrejurimi, pot explora frumusețea lacului cu caiacul sau mai nou cu o bărcuța electrică. Anul acesta am observat un nou fenomen pe lacul Paltinu: paddle boarding-ul. Toată vara lacul a fost animat de sportivi care au dat un vibe aparte. De asemenea, se pot face trasee interesante cu biciclete și ATV-uri.
Cine sunt oamenii care care v-au trecut pragul până acum?
Sunt oameni care caută experiențe unice, locuri frumoase, mâncare bună, servicii de calitate. Sunt oameni care caută extraordinarul și vor să evadeze în spații inedite, intime, care caută deopotrivă natură și rafinament, mișcare și relaxare, care caută o experiență gastronomică desăvârșită.
Înainte de pandemie cel mai mare grad de ocupare venea din zona corporate. Cum este acum situația? A existat această scădere a numărului de vizitatori corporate? Și a fost ea compensată de creșterea turismului local?
Pandemia a zdruncinat puternic turismul și este un moment clar de resetare. Oamenii caută locuri mai intime, sigure, cu servicii de calitate. Este adevărat că a scăzut numărul oaspeților din zona corporate, dar ca să transformăm acest aspect în oportunitate, am lansat anul trecut conceptul Work@Atra care a prins foarte bine mai ales în zona de young corporate, cei mai receptivi la noua modalitate de lucru remote, astfel că 2020 a fost cel mai bun an de business al Atra.
Desigur și faptul că românii au fost „captivi” în propria țară, a dat o nouă șansă turismului local și a depins doar de noi să le creăm experiențe frumoase. Anul acesta observăm deja o revenire și a clienților corporate care credem că apreciază faptul că intimitatea locațiilor noastre le dă curajul reconectării pentru echipele lor.
Care este cel mai frumos compliment pe care l-ați primit?
Primim multe complimente, dar și sugestii și supărări. Din toate învățăm, astfel încât să ne îmbunătățim și să oferim oaspeților noștri experiențe și amintiri frumoase.
La final, ce planuri aveți în viitor cu Atra Doftana?
Anul acesta a fost intens pentru noi – am lansat Mira Resort și noul rooftop Al Fresco by Atra. În viitorul apropiat nu ne dorim decât să rămânem cu toții sănătoși, să consolidăm aceste două proiecte recent lansate și să facem din Atra o destinație către care oaspeții să vină și să revină cu plăcere.