„Purtăm ochelari de când ne știm și a fost întotdeauna o problemă să găsim ochelari de vedere de calitate, la un preț rezonabil”. Povestea Lunet, un brand românesc de ochelari fondat de doi frați cu o investiție de 200.000 de euro - LIFE.ro
Prima pagină » „Purtăm ochelari de când ne știm și a fost întotdeauna o problemă să găsim ochelari de vedere de calitate, la un preț rezonabil”. Povestea Lunet, un brand românesc de ochelari fondat de doi frați cu o investiție de 200.000 de euro
„Purtăm ochelari de când ne știm și a fost întotdeauna o problemă să găsim ochelari de vedere de calitate, la un preț rezonabil”. Povestea Lunet, un brand românesc de ochelari fondat de doi frați cu o investiție de 200.000 de euro
La începutul acestui an îmi căutam o pereche de ochelari și am dat peste Lunet. Înainte să-i încerc mi-au fost recomandați și de un prieten. Dar ce mi-a atras atenția a fost ideea lor de home try-on: îți comanzi patru perechi de ochelari, le probezi acasă timp de patru zile și apoi, dacă îți plac, poți să faci comanda finală, dacă nu, mai încerci alte modele până îți găsești alesul. Și cum în timpul pandemiei eram dornică de experiențe noi, i-am încercat și totul a mers perfect. Așa că astăzi port o pereche de ochelari Lunet.
Dar am vrut să văd cine sunt oamenii din spatele brandului, cum a început această aventură pentru ei și cum s-a născut Lunet, o companie de ochelari foarte cool și, poate chiar mai important, românești. Așa că am vorbit cu Alexandru Gugurel, unul dintre cei doi frați din spatele brandului.
Care este povestea Lunet Eyewear? Cum a început această aventurăpentru voi?
Am lansat Lunet la finalul anului 2019, iar în 2020 ne-am propus să testăm piața, să vedem dacă există interes pentru modelul propus de noi. Purtăm ochelari de când ne știm și a fost întotdeauna o problemă să găsim ochelari de vedere de calitate, la un preț rezonabil. De aici și motivația de a lansa Lunet.
Echipa a fost inițial fondată de doi frați (Alexandru și Ștefan Gugurel). Din 2019 până în prezent s-au mai alăturat doi parteneri. Stanislav Sușcov (senior developer) și Bogdan Ciocodeică (arhitectură de interior).
Experiența și pasiunea pe care o avem pentru design, marketing și antreprenoriat ne-a motivat să acceptăm provocarea. Facem noi designul ramelor, lucrăm direct cu fabrici din Italia și Asia pentru producție și ne ocupăm singuri de distribuție (fie online, printr-un serviciu de probat rame acasă unic în România, fie prin magazine fizice care oferă o experiență total nouă față de modelul tradițional). Toate astea puse cap la cap elimină cât mai mulți intermediari din proces, lucru care ne ajută să ținem prețul unei perechi de ochelari de vedere la doar 480 lei cu tot cu lentile, indiferent de dioptrii.
Lunet: Oamenii pot comanda gratuit 4 perechi de ochelari la ei acasă și să le probeze timp de 4 zile. Dacă le-a plăcut una din rame pot face o comandă finală.
Aveți o idee foarte faină de business. O spun din proprie experiență – am încercat home try-on. Și acum port o pereche de ochelari Lunet Eyewear 🙂 De unde a venit inspirația pentru ideea de home try-on?
Serviciul de Home Try-on ne permite să ajungem în toată țara, fără o prezență fizică. Oamenii pot comanda gratuit 4 perechi de ochelari la ei acasă și să le probeze timp de 4 zile. Dacă le-a plăcut una din rame pot face o comandă finală. Am avut un feedback excelent încă de la început pentru acest model, ceea ce ne confirmă că există o nevoie reală de a schimba modul în care se face achiziția de ochelari.
Ochelarii sunt un produs „high touch sensitive”. Rama pe care o porți poate fi parte din personalitatea ta. E de înțeles că oamenii sunt foarte atenți la ce aleg. Pe termen lung, planul este să extindem rețeaua de magazine și să oferim consultații gratuite, cum facem deja în București.
Este sustenabil prețul fix pe care vi l-ați pus, cel de 480 de lei?
Cifrele arată că da. În mod normal, pe modelul tradițional există multe costuri „ascunse”. Se plătesc licențe de brand, distribuitori, agenți de vânzări. Asta face ca prețul unei perechi de ochelari cu tot cu lentile să depășească de multe ori 300 de euro.
Faptul că am eliminat toți acești intermediari ne permite să schimbăm modelul și să oferim aceeași calitate, dacă nu chiar mai bună, la un preț mult mai mic. Știm, pare ireal, am primit des feedback-ul acesta. Dar uite că se poate 🙂
Aveți ceva business-uri din afară de la care vă inspirați?
Patagonia este brand de la care încă furăm meserie. Un lucru pe care l-am realizat foarte repede când ne-am apucat de acest business, a fost faptul că prea puține branduri de ochelari se gândesc la mediul înconjurător. Ne-am propus să reducem cât de mult putem impactul pe care Lunet îl are asupra mediului. Suntem foarte atenți la cum ambalăm produsele noastre, ne dorim ca întreaga noastră colecție să fie făcută din bio-acetat (un nou material lansat în urmă cu 3 ani). Și lucrăm la o serie de inițiative de reciclare a ramelor odată ce ele nu mai pot fi folosite.
Lunet Eyewear este un brand românesc, dar ochelarii nu sunt produși lanoi, nu?
Da, este un brand 100% românesc. Designul de rame e făcut de noi în biroul din București, lentilele sunt produse la Interoptik în Timișoara. Din păcate România nu are o fabrică ce poate să producă rame de ochelari, motivul pentru care producția o facem în Asia și Italia, în funcție de specificațiile fiecărui model.
Cum vă găsiți furnizorii? Și vă gândiți să aduceți linia de producție înRomânia?
Procesul de identificare a celor mai buni parteneri pentru producție a fost destul de dificil. Acesta este și motivul pentru care în 2020 nu ne-am propus atât să creștem, cât să punem bazele unor parteneriate stabile. Am vizitat multe fabrici, am discutat și negociat cu mai mulți potențiali parteneri. Evident, informațiile sunt confidențiale, dar ce putem spune e că suntem mândri să lucrăm cu unii din cei mai buni producători, cu premii internaționale la festivaluri precum Silmo Paris sau Mido Milano.
Lunet este o afacere de familie, între frați. Povestiți-ne puțin despre voi,Alexandru şi Ştefan…
Frați, da. Lucrăm împreună de mai bine de 30 de ani și am avut multe aventuri antreprenoriale. Am început în domeniul IT încă din liceu, când am lansat primul nostru start-up. Mai târziu am luat calea agențiilor de digital pentru 5 ani, unde am avut ocazia să învățăm și să furăm multă meserie în marketing și advertising.
În 2014 am pus bazele unei echipe de product și development pentru un start-up din NY, echipă care a crescut semnificativ și care mai târziu a fost achiziționată de un competitor din Texas. Acesta a fost și motivul pentru care am decis să ne întoarcem la pasiunea noastră „ochelarii” și să punem bazele Lunet Eyewear.
Evident, în tot timpul ăsta au fost multe peripeții și probabil o să mai urmeze multe. Dar, din fericire, orice nouă provocare ne entuziasmează.
Lunet a fost un startup lansat inițial în Cluj Napoca, în 2010
Ce făceați înainte să deveniți antreprenori?
Amândoi am avut o pasiune pentru estetică, design și tehnologie încă de mici, dar facem antreprenoriat de când ne știm… și sper să o ținem tot așa 🙂
Cum au mers celelalte încercări antreprenoriale înainte de Lunet Eyewear?
Au fost mai multe inițiative. Unele mai bune, altele mai puțin bune. Dar din toate am învățat foarte multe, ceea ce ne ține motivați. Fun fact, Lunet a fost un startup lansat inițial în Cluj Napoca, în 2010.
Pe atunci, voiam să facem o fabrică de producție de rame de ochelari din lemn. Așa am învățat foarte mult despre industria de optică, despre ce înseamnă un business de producție și multe, multe alte lecții. Am renunțat atunci pentru că ne-am dat seama că ar fi prea nișat. Când am reluat Lunet în 2019, aveam deja un număr semnificativ de ore de research adunate. Ne-a ajutat foarte mult.
Care este investiția pe care ați făcut-o în Lunet Eyewear? Și la ce sumă aajuns acum?
Investiția inițială a fost de aproximativ 80.000 euro. Până în prezent am investit aproximativ 200.000 euro. Suntem în discuții momentan cu mai mulți potențiali investitori, lucru care ne-ar ajuta să creștem mai repede.
Vă concentrați exclusiv pe Lunet Eyewear sau mai aveți și alte proiecte?
Din 2021 ne concentrăm exclusiv pe Lunet. În 2020 a fost un fel de carusel între trecerea de la vechiul business și research pentru a pune bazele Lunet.
Se spune că afacerile în familie sunt destul de complicate. La voi cum este?
Hahahha… se spun multe. Nu știm, nouă ne place să simplificăm. Sperăm că ne și iese.
Cât de mare este echipa din spatele Lunet Eyewear?
În prezent suntem 5 oameni full-time pe baricade. Avem însă și un advisory board. Oameni cu experiență în mai multe domenii și care ne ajută să luăm anumite decizii mai ușor: Cristian Ducu (co-fondator Fashion Days), Attila KIM (arhitect), Flaviu Simihăian (fondator Troy Medicare, NY).
„Designul ramelor e puțin mai îndrăzneț față de ramele negre clasice pe care le găsești în opticile tradiționale”
Amândoi purtați ochelari. Sunt de la Lunet Eyewear? Ce modele?
Ștefan trișează și poartă o pereche din colecția care urmează să se lanseze în august anul acesta: Oscar – Havana, iar eu, am purtat ochelari rotunzi de când mă știu… așa că am avut norocul să pot să desenez forma ideală de ochelari: Charles – Black Forest.
Apropo de modele, numele lor par să vorbească despre influențele pe care le aveți din lumea designului. Sunteți pasionați de acest domeniu?
Am furat niște nume. De la niște oameni de la care am furat și multă meserie în toți anii ăștia. În general, numele fac referință la diverși arhitecți, designeri de produs sau artiști care ne-au influențat de-a lungul anilor.
Cine este mai fashionist dintre voi 🙂
O întrebare la care dacă răspund, o să ne certăm (râde).
Care a fost cea mai scumpă pereche de ochelari pe care v-ați cumpărat-o vreodată?
În urmă cu 6-7 ani am cumpărat o ramă Mykita, rotundă bineînțeles. Motivul a fost premiile pentru design pe care le-a luat această ramă. E o ramă făcută dintr-un material foarte flexibil și nu are niciun șurub. Nu știu dacă vă puteți imagina… dar e ceva absolut fascinant.
Cine sunt oamenii care poartă Lunet Eyewear – cui vă adresați?
Publicul cu care rezonăm cel mai bine în prezent sunt segmentele de vârstă 24 – 35 și 36 – 45. Designul ramelor e puțin mai îndrăzneț față de ramele negre clasice pe care le găsești în opticile tradiționale. Așadar, era de așteptat să avem mai multă cerere din partea unui public mai tânăr.
Dacă ar trebui să alegeți câte o pereche de ochelari de la voi pentru Steve Jobs, Elton John, Bono, Bill Gates, Johnny Depp, Woody Allen, Mahatma Gandhi și John Lennon, ce modele le-ați propune?
Lennon, ce băiat! Am purtat o pereche de rame „John Lennon” timp de 3 ani… așadar hai să le punem la toți Charles – Black Forest în memoria lui, ce ziceți (râde).
Care este cel mai fain feedback pe care l-ați primit de la un client Lunet Eyewear?
Cea mai mare distracție este atunci când descoperim bomboane și ciocolată în cutiile care se întorc de la Home Try-on. Dar primim des multe mesaje de încurajare care ne motivează să mergem mai departe.
Ne dorim să creștem acest brand, să devenim un model și pentru alții. Vrem să ne păstrăm același entuziasm în echipă și să continuăm să facem ceea ce facem, la fel de responsabil și cu aceeași pasiune.
Și, ultima întrebare. Aveți în plan să duceți Lunet Eyewear și în afara țării. Și când v-ați propus să se întâmple asta?
Sperăm să reușim să deschidem primul magazin în afara României anul viitor. Rămâne de văzut. În prezent avem vânzări în toată Europa, prin intermediul site-ului. Dar da, ne dorim și o prezență fizică în alte țări din Europa.