R.E.M. duce muzica în lumea modei
Anul acesta se împlinesc 25 de ani de la lansarea celui de-al optulea album al trupei americane de rock alternativ R.E.M., ”Automatic for the People”, un material discografic bine primit de critica muzicală şi vândut în peste 18 milioane de exemplare în întreaga lume. Astăzi, trupa sărbătoreşte evenimentul într-un fel aparte, printr-o colaborare cu designerul vestimentar britanic Paul Smith, care se arată încântat să ducă mesajele unei astfel de formaţii şi pe tărâmul modei.
Astfel a rezulat o colecţie limitată de tricouri, eşarfe, batiste de buzunar, şosete, foarte apropiată prin design şi mesaj de ceea ce reprezintă această trupă care a revoluţionat muzica anilor 90; Paul Smith inserând în materialele colorate versuri, coperte de albume, mesaje privind relaţia indestructibilă dintre membrii trupei.
„Am fost dintotdeauna fan R.E.M.”, mărturiseşte Paul Smith recunoscând că ”formaţia este un grup de oameni foarte imaginativi şi artistici, ceea ce îi face să fie atât de interesaţi de colaboratori creativi„.
”Simt că muzica şi moda au fost mereu împreună„, mărturiseşte (via Esquire) frontmanul R.E.M., Michael Stipe. „Creativitatea este creativitate. Iar nevoia de a crea este profundă şi atât de importantă pentru oamenii care au nevoie de ea”, crede muzicianul.
Printre cele mai preţioase produse din coleţie sunt eşarfele imprimate cu imaginea copertei albumului ”Automatic for the People”, acestea fiind lucrate într-o tehnică specială şi extrem de costisitoare.
Colecţia, care este disponibilă deja pe site-ul brandului Paul Smith, este însoţită şi de o nouă versiune a albumului ”Automatic for the People”, ce conţine şi piesa bonus “Photograph”, în care apare vocea lui Natalie Merchant. Pentru a marca acest eveniment, câţiva membri R.E.M. vor vizita magazinele Paul Smith din Londra, Milano şi New York.